جی پی مورگان و بارکلیز از غول فناوری بیمه Wefox حمایت می کنند

شرکت بیمه دیجیتال آلمانی Wefox روز چهارشنبه اعلام کرد 110 میلیون دلار سرمایه جدید از حامیانی از جمله JPMorgan و Barclays جمع آوری کرده است. این خبر نشان دهنده اعتماد به فضای فناوری بیمه در زمانی است که اقتصاد جهانی با عواملی منفی مواجه است.

به گزارش ریسک نیوز، Wefox یک شرکت مستقر در برلین پایتخت آلمان است که بر روی محصولات بیمه شخصی، مانند بیمه خانه، بیمه موتوری و بیمه مسئولیت شخصی متمرکز است. این شرکت به جای پذیرش مطالبات خود، کاربران خود را از طریق یک پلتفرم آنلاین با کارگزاران و شرکت های بیمه شریک مرتبط می کند.

این شرکت که در سال 2015 تأسیس شد، با شرکت ‌هایی مانند شرکت بیمه دیجیتال آمریکایی Lemonade و شرکت آلمانی GetSafe و همچنین شرکت ‌های بیمه مستقر مانند Allianz رقابت می‌ کند.

Wefox گفت که وجوه تازه را از طریق ترکیبی از تامین مالی بدهی و سهام تازه جذب کرده است. از مجموع 110 میلیون دلار، 55 میلیون دلار به صورت تسهیلات اعتباری از سوی غول های بانکی JPMorgan و Barclays است. سرمایه گذاری 55 میلیون دلاری دیگر توسط Squarepoint Capital، که یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری جهانی با 75/7 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت است، انجام شد.

جولیان تیکه، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Wefox در مصاحبه ای به CNBC گفت: «این نوع جدیدی از تأمین مالی برای یک شرکت در حال رشد است. سرمایه گذاران ریسک، سرمایه گذاران سهام، می دانند و می خواهند ریسک کنند.»

وی افزود: «بانک‌ ها معمولاً این کار را نمی ‌کنند، بنابراین برای آن ها درک مسیر ما به سمت سودآوری و بلوغ کسب ‌و کارمان بسیار مهم بود.»

این شرکت گفت که ارزش 4/5 میلیارد دلاری خود را از دور تأمین مالی ماه ژوئیه حفظ کرده است. این امر در بازار امروز تا حدودی نادر است و بسیاری از فین ‌تک‌ ها ارزش‌ های خود را به شدت کاهش می ‌دهند.

اعلام Wefox در حالی است که فین ‌تک و صنعت فناوری به طور کلی با یک محیط اقتصادی بدتر دست و پنجه نرم می ‌کنند و جذب سرمایه را دشوارتر می‌ یابند.

نرخ‌ های بهره بالاتر باعث شده است که سرمایه ‌گذاران کسب‌ و کارهای فناوری رشد ‌محور را مجدداً ارزیابی کنند و بازارهای سهام (و به ‌ویژه فین ‌تک) را شکست دهند. در بازارهای عمومی، شرکت آمریکایی لیموناد شاهد کاهش 23 درصدی سهام خود در 12 ماه گذشته بوده است، هرچند که در سال 2023 تاکنون 13 درصد افزایش یافته است.

اخراج ها فضای فین تک را نیز دچار مشکل کرده است. روز سه ‌شنبه، شرکت انتقال پول Zepz به CNBC گفت که در آخرین دور از تعدیل ‌ها در این بخش، 420 کارمند یا 26 درصد از کل نیروی کار خود را رها کرده است.

سقوط بانک سیلیکون ولی نیز چشم انداز را تاریک کرده است. وام دهنده متمرکز بر فناوری در اوایل سال جاری پس از فرار مشتریان راه اندازی و سرمایه گذاری خطرپذیر آن به دلیل نگرانی های مربوط به سرمایه گذاری، با وحشت از بین رفت.

با وجود عوامل مخالفی که صنعت فناوری به شکل گسترده ‌تری با آن مواجه است، Teicke می ‌گوید که معتقد است Wefox «مقاوم در برابر بحران» است. در سه ماهه اول سال 2023، Wefox درآمد خود را طی یک سال تقریبا دو برابر دید. این شرکت پیش بینی می کند تا پایان سال جاری به سود دهی برسد.

Teicke همچنین گفت که Wefox با فشارهای مشابه برای اخراج کارکنان مواجه نشده است. او گفت، در عوض، اولویت ‌های خود را تغییر داده است، «دوبرابر کردن چیزهایی که مؤثر هستند و متوقف کردن چیزهایی که منطقی نیستند».

به عنوان مثال، Teicke گفت که Wefox بر روی مدل مشارکت کارگزاری خود و به اصطلاح روش توزیع «همبستگی» خود تمرکز کرده است، جایی که نرم افزار بیمه خود را با هزینه اشتراک به سایر کسب و کارها می فروشد.

این شرکت گفت که وجوه تازه صرف سرمایه ‌گذاری در برنامه و پلتفرم فناوری Wefox خواهد شد.

Teicke گفت: Wefox همچنین در حال سرمایه‌ گذاری هنگفتی بر روی هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی که اخیراً پس از ظهور ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT به یک حوزه داغ فناوری تبدیل شده است. Wefox عمدتاً از هوش مصنوعی برای خودکارسازی برنامه های سیاست و خدمات مشتری استفاده می کند.

این شرکت دارای سه مرکز فناوری در پاریس، بارسلونا و میلان است که به هوش مصنوعی اختصاص دارد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.cnbc.com/2023/05/17/jpmorgan-barclays-back-insurance-startup-wefox-with-55-million-loan.html

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

40  −  31  =