کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۲/۰۳/۰۷

بورس اوراق بهادار تهران این روزها روند رو به کاهش به خود گرفته، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفته و با از دست دادن 2.34 درصد نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 257 هزار و 23 واحد رسید.

  • به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص هموزن با کاهش 26 هزار و 389 واحد به رقم 754 هزار و 423 واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از 8 میلیون و 316 هزار میلیارد تومان رسید.
  • معامله‌گران امروز بیش از 13 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 752 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 326 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت نسبت به روز قبل 2.3 درصد کاهش یافتند.

  • این دو شاخص با معیار هموزن 3.3 درصد کاهش یافت، شاخص آزاد شناور 2.2 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.8 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.7 درصد افت کرد.

  • امروز نماد هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو، شستا، پتروشیمی نوری، هلدینگ معدنی خاورمیانه و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با از دست دادن 737 واحد به رقم 28 هزار و 304 واحد رسید.

  • ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 573 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به 488 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 6.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب327 هزار معامله و به ارزش 25 هزار و 546 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

  • امروز نمادهای آریا ساسول، مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، انتخاب الکترونیک و جهان‌فولاد غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

  • در بازار املاک هم رکودی حاکم شده و فقط پول‌های مردم به سمت ثبت‌نام برای خرید خودرو حرکت کرده است و یکی از دلایل کاهش شاخص بورس را می‌توان ثبت‌نام برای خودرو که بخشی از آن به انگیزه سود کردن انجام شده دانست، اما قیمت دلار در بازار آزاد رو به رشد است و نشانی از کاهش قیمت در این روزها دیده نمی‌شود.

  • به هر حال کارشناسان می‌گویند، با توجه به شعار سال مبنی بر رشد تولید همراه با مهار تورم لازم است، از بازار سرمایه به عنوان منبعی برای تأمین مالی غیرتورمی برای تأمین مالی استفاده کرد و شرکت‌ها باید بتوانند از طریق افزایش سهام شناور و عرضه اولیه و صرف سهام به جمع‌آوری نقدینگی و تزریق آن به خطوط تولید استفاده کنند.

  • منبع فارس
لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  75  =  76