سکه در پله پایانی کانال ۳۰ ایستاد

انتظارات کاهشی موجود در بازار تشدید نشد. با انتشار خبر سفر هیثم ‌بن طارق، سلطان عمان به کشور در روز‌های اخیر احتمالاتی مبنی بر انتشار سیگنال برجامی از حاشیه این سفر مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، فعالان بازار بر این باور بودند که در صورت انتشار چنین سیگنال‌هایی احتمال وقوع روند کاهشی جدی در نرخ ارز وجود دارد. با اتمام سفر این مقام خارجی در روز گذشته و عدم انتشار اخبار جدید حول محور روابط سیاسی ایران و قدرت‌های جهانی، انتظارات کاهشی موجود در بازار تشدید نشد و قیمت شاخص ارزی نوسان افزایشی ۲ پله‌ای را تجربه کرد.

8 copy

با این حال برخی از کارشناسان بر این باورند که درصورت حمل پیام توافق کوتاه‌مدت توسط سلطان عمان، خبر این توافق به این زودی علنی نشده و ممکن است تمایل طرفین به ادامه روند مذاکرات در سکوت خبری باشد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود 200 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 51 هزار و 800 تومان رسید. معاملات بازار سکه نیز در روز گذشته به این افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد‌ و هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز گذشته نسبت به نرخ پیشین حدود 320 هزار تومان گران شد.

حرکت آسانسوری دلار در کانال 51

حضور دلار در کانال قیمتی 51 هزار تومانی مجددا تمدید شد. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در معاملات روز یکشنبه هفته جاری با 200تومان کاهش به رقم 51 هزار و 600 تومان رسیده بود، در معاملات روز گذشته 200 تومان افزایش یافت تا با یک حرکت آسانسوری به پله هشتم کانال 51 بازگردد. البته حرکت مذکور در فضای بی‌خبری رخ داده و سیگنال جدیدی به بازار مخابره نشده است. در این میان بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی معامله‌گران بازار در انتظار انتشار اخبار جدید در زمینه سفر سلطان عمان به کشور از حجم معاملات خود کاسته و با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند. علاوه بر نرخ دلار آزاد، قیمت دیگر ارز‌های شاخص بازار تهران نیز در بازار روز گذشته نوسانات افزایشی داشتند.

بر این اساس نرخ هر برگ اسکناس یورو اروپا و پوند انگلستان در پایان معاملات روز گذشته به ترتیب با 250 و 340 تومان افزایش نسبت به نرخ‌های پایانی روز یکشنبه به ارقام 55 هزار و 590 تومان برای یورو و 64 هزار و 20 تومان برای پوند رسیدند. همزمان با افزایش نرخ 200تومانی دلار غیر‌رسمی در بازار روز گذشته، رنگ تابلو‌های بازار سکه نیز سبز شد. بر اساس فرمول محاسبه قیمت سکه طلا در بازار تهران، مشاهده می‌شود که نرخ دلار آزاد تاثیر مستقیمی در تعیین قیمت این فلز گران‌بها دارد. روز گذشته نیز هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود 320هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 30 میلیون و 900 هزار تومان رسید. حباب این کالای سرمایه‌ای نیز روز گذشته در محدوده قیمتی 7میلیون و 300هزار تومانی محاسبه شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  7