پتانسیل بالای بازار بیمه کشاورزی آفریقا

طبق آخرین ویرایش نبض بیمه آفریقا در زمینه امنیت غذایی و بیمه کشاورزی، بازار بیمه کشاورزی آفریقا به دلیل ضریب نفوذ کم، دارای پتانسیل بالایی برای بیمه های غیر زندگی است و برای پیشبرد امنیت تولید مواد غذایی در این قاره کلیدی است.

به گزارش ریسک نیوز، بازار جهانی بیمه کشاورزی به دلیل نیاز روزافزون به ابزارهای مدیریت ریسک در کشاورزی رشد قابل توجهی داشته است. بر اساس گزارش Swiss Re، ارزش بازار جهانی بیمه کشاورزی در سال 2020 به 46 میلیارد دلار خواهد رسید و انتظار می رود تا سال 2030 به 80 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR)  5.7درصد رشد کند.

بازار بیمه کشاورزی در آفریقا این رشد را تجربه کرده است. که با افزایش تقاضا از سوی کشاورزان برای راه حل های مدیریت ریسک و توسعه فناوری های جدید و مدل های ریسک به پیش رفته است.

در این گزارش آمده است: «با وجود اهمیت اقتصادی بخش کشاورزی برای بسیاری از کشورهای آفریقایی، بازار بیمه کشاورزی در آفریقا، با وجود نفوذ کم و طیف محدودی از محصولات توسعه نیافته است».

وی افزود: «در سال 2020، حق بیمه کشاورزی آفریقایی 320 میلیون دلار برآورد شد که 1.6 درصد از کل حق بیمه های غیر زندگی آفریقا به مبلغ 19730 میلیون دلار را تشکیل می دهد و علی رغم اینکه کمی بالاتر از سهم جهانی 1.3 درصد است، پتانسیل بالایی وجود دارد که استفاده نشده است.

پوشش بیمه کشاورزی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و اکثر کشاورزان خرده مالک را بیمه نمی کنند. تحلیلگران فابر توضیح می دهند که برای آن ها بیمه کشاورزی معیشت را تضمین می کند و در درجه اول ریسک های مرتبط با تغییرات اقلیمی را جبران می کند.

تحلیلگران فابر خاطرنشان کردند که تنها 1 درصد از کشاورزان خرده پا در آفریقا در سال 2016-2017، در مقایسه با بیش از 15 درصد در آمریکای لاتین و نزدیک به 50 درصد در آسیا بیمه شده بودند.

کارشناسان بر نقش کلیدی بخش بیمه / بیمه اتکایی آفریقا در پرداختن به امنیت غذایی در این قاره تاکید کردند.

ژان باپتیست نتوکامازینا، دبیر کل AIO، گفت: «بیمه کشاورزی برای ارتقای امنیت غذایی در آفریقا حیاتی است. با انتقال ریسک مالی تولید یا توزیع به بخش بیمه به عنوان یک شبکه ایمنی برای کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی عمل می کند.

این امر باعث تثبیت تولید غذا و افزایش انعطاف پذیری در برابر بلایا می شود. علاوه بر این، بیمه مشوق هایی را برای شیوه های پایدار مانند کشاورزی حفاظتی و تنوع محصول فراهم می کند و در نتیجه امنیت غذایی را بهبود می بخشد. بیمه همچنین به تسهیل سرمایه گذاری در فناوری ها و زیرساخت های جدید و در نهایت افزایش بهره وری کشاورزی کمک می کند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که برای بهبود بیشتر امنیت غذایی در آفریقا، دولت های آفریقایی باید از توسعه بازارهای بیمه کشاورزی در اقتصادهای نوظهور حمایت مالی کنند.

علاوه بر یارانه‌های حق بیمه، دولت ‌ها می ‌توانند با بهبود دقت داده ‌های مربوط به این بخش، افزایش آموزش مالی یا ارائه بیمه اتکایی بلایای طبیعی از این بخش حمایت کنند.

علاوه بر دولت، موسسات دیگری مانند بانک ‌ها، تامین ‌کنندگان نهاده‌ ها یا سازمان ‌های اجتماعی می‌ توانند با ارائه خدمات ترویجی کشاورزی، از جمله آموزش، اعتبار، توزیع بذر، کود یا علف ‌کش، سازماندهی صادرات نقدی محصولات کشاورزی، به ‌عنوان تجمیع ‌کننده یا توانمند کننده بیمه کشاورزی در جهت تسهیل دسترسی به منابع مالی عمل کنند.»

یکی دیگر از عوامل مهم در ترویج توسعه پایدار بیمه کشاورزی، نیاز به یک چارچوب نظارتی است که رشد و نوآوری در این بخش را تشویق کند. چنین چارچوبی باید طراحی محصول انعطاف ‌پذیر، ظرفیت ‌سازی و آگاهی عمومی، قیمت‌ گذاری مبتنی بر ریسک، وضوح و ثبات در مقررات و همکاری میان سهامداران برای حمایت از رشد و پایداری بخش را ارتقا دهد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.reinsurancene.ws/untapped-potential-in-africas-agricultural-insurance-market-faber/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  86  =  91