تغییرات اقلیمی چگونه دسترسی به بیمه را محدود می کند؟

تغییرات اقلیمی، طوفان ‌های مکرر، سیل، آتش ‌سوزی و سایر ریسک های پرهزینه را با خود به همراه می ‌آورد که به نوبه خود بیمه منازل را به طور فزاینده ‌ای در بخش ‌های رو به رشد ایالات متحده غیرقابل دسترس می ‌کند.

به گزارش ریسک نیوز، استیت فارم، بزرگترین شرکت بیمه خانه در ایالات متحده در سال 2022، هفته گذشته اعلام کرد که درخواست های جدید برای بیمه نامه های مالکان خانه در کالیفرنیای ویران شده به دلیل آتش سوزی را نمی پذیرد. تغییری که شوک در بازارهای بیمه ایجاد کرده است.

در اینجا چگونگی تأثیرات شدیدتر تغییر اقلیمی منجر به «فسخ بالقوه بیمه» در ایالات متحده آمده است:

تصمیم بیمه ایالتی فارم برای دسترسی به بیمه چه معنایی دارد؟

استیت فارم از «فاجعه در حال رشد» به عنوان یکی از دلایل توقف پذیرش درخواست های جدید در کالیفرنیا نام برد. اقدامی که می تواند منجر به عدم تمایل سایر بیمه گران برای ارائه بیمه نامه در مناطق پر ریسک باشد.

تصمیم این شرکت به دنبال فصول آتش سوزی آسیب زا در سال ‌های 2017 و 2018 است که باعث شد سایر شرکت ‌های بیمه بیمه نامه های خود را در مناطق پر ریسک تمدید نکنند. روندی که کالیفرنیا تلاش کرده است با مهلت قانونی برای عدم تمدید آن را کاهش دهد.

کارولین کوسکی از صندوق گروه غیر انتفاعی دفاع محیطی (EDF) گفت: حرکت State Farm «نشان ‌دهنده این است که بیمه‌ گران سال‌ های 2017 و 2018 را به ‌عنوان سال‌ های غافلگیر کننده و با زیان ‌های وحشتناک تلقی نمی‌ کردند، بلکه به‌ عنوان روندی با ریسک فزاینده نگاه می‌ کردند».

طبق تحقیقات Milliman، که یک شرکت اکچوئری و مشاوره است، فصول آتش سوزی 2017-2018 در کالیفرنیا بیش از 20 میلیارد دلار زیان ناشی از بیمه نامه را به همراه داشت که به از بین بردن تقریباً دو برابر سود 26 سال گذشته کمک کرد.

چرا تغییرات اقلیمی باعث افزایش قیمت بیمه خانه می شود؟

تغییرات اقلیمی فجایع شدیدتر و مکرر از سیل گرفته تا آتش سوزی را به همراه دارد و مدل سازی خسارت ها و خسارت های پیش بینی شده و پرداخت هزینه آن را برای شرکت های بیمه گریز از ریسک به طور فزاینده ای دشوار می کند.

برای مثال، در مقایسه با بیمه خودرو، زمانی که سال‌ های آرام (بدون فجایع خاصی) می ‌توانند به سرعت جای خود را به انبوه خسارت بدهند، قیمت ‌گذاری بیمه بلایا دشوارتر است.

کوسکی گفت: «آن ها باید بتوانند این مطالبات را بدون ورشکستگی پرداخت کنند.»

خرید بیمه اتکایی (اساساً بیمه برای شرکت های بیمه) می تواند کمک کند، اما هزینه ها در نهایت به صاحبان خانه منتقل می شود.

مارک سکتنان، معاون روابط دولت ایالتی انجمن بیمه تلفات اموال آمریکا (APCIA)، که یک گروه تجاری است، گفت: فراتر از عوامل مرتبط با تغییرات اقلیمی، تورم هزینه های خسارت بیمه را نیز افزایش داده است.

با ادامه ساخت خانه ها در مناطق پر ریسک (از جنگل های خشک گرفته تا دشت های سیلابی) انتخاب های انسانی نیز عاملی در افزایش هزینه های بیمه است.

دانیل آزگود از موسسه تحقیقات بین ‌المللی تغییرات اقلیمی و جامعه مدرسه آب و هوای کلمبیا گفت: در مکان ‌هایی مانند فلوریدا که مستعد سیل هستند، «ما ساختمان ‌های گرانتر و بیشتر را در مسیر آسیب می ‌سازیم».

به طور مؤثر، ما در حال انجام «انتخاب انسانی برای ایجاد آینده ای با تاب آوری کم» هستیم.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.eco-business.com/news/how-is-climate-change-limiting-access-to-insurance/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  30