مرور دستاوردهای تحول دیجیتال در صنعت بیمه

مرور دستاوردهای تحول دیجیتال در صنعت بیمه عنوان پنل تخصصی غرفه بیمه داری نوین است که در آن مجید قلی پور مدیرعامل بیمه آرمان و محمدرضا فرحی موسس و بنیانگذار بیمه بازار در آن حضور یافتند.

به گزارش ریسک نیوز، مجید قلی پور در این پنل با بیان اینکه درک درستی از تحول دیجیتال در کشور وجود ندارد، گفت: تجربه نشان داده که ما نسبت به مفاهیم درک دقیقی نداریم و بر روی آنها برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری صورت می گیرد ولی به دلیل نبود درک درست به شکست منجر می شود.

وی نمونه آن را کسب رتبه ۸ جهانی ایران در تولید علم و ۱۲۰ جهانی در تولید فناوری دانست و ادامه داد: کشورهای عربستان و قطر در این زمینه از ایران جلوتر هستند.

قلی پور با اشاره به توسعه فناوری‌های دیجیتال با تاکید بر اینکه تا سال ۲۰۲۵ همه واحدهای سازمانی دارای پسوند دیجیتال می شوند، خاطر نشان کرد: اینکه مشاهده می شود بانک ها به صنعت بیمه و صنعت بیمه به حوزه بانکداری وارد می شوند به دلیل دسترسی به اطلاعات است ولی در ایران این دسترسی به دلیل قوانین سختگیرانه بانک مرکزی و بیمه مرکزی فراهم نیست.

محمدرضا فرحی نیز دیجیتالی شدن صنعت بیمه را با پدیده ای به نام پذیرندگی مرتبط دانست و گفت: ذات صنعت بیمه بر فروش و بازاریابی است است از این رو تمرکز شرکت‌های بیمه گذار بر فروش متمرکز است.

وی تاکید کرد: ضریب نفوذ خدمات‌ آنلاین بیمه در بخش خودرو ۳ درصد است در حالی که این میزان ۱۲ صدم درصد بوده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟