تجارت جهانی امیدوار شد

با کاهش روند نزولی صادرات کره‌جنوبی

کره جنوبی، یکی از قطب‌های تجارت جهانی و اولین اقتصاد صادراتی بزرگی است که ارقام تجاری ماهانه را گزارش و سرنخ‌هایی در مورد سلامت تقاضای جهانی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بر اساس برآورد ۱۷ اقتصاددان در نظرسنجی انجام شده از ۲۲ ژوئن تا ۲۸ ژوئن، انتظار می‌رود محموله‌های خروجی در ژوئن ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد که بسیار کندتر از کاهش ۱۵.۲ درصدی در ماه مه است. این نشان‌دهنده کندترین کاهش برای روند فعلی کاهش سالانه است که از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد.

چون کیو یون، اقتصاددان از شرکت هانا سکیوریتیز گفت: ما انتظار داریم روند صادرات کره جنوبی به تدریج بهبود یابد و با صادرات مستمر خودرو و زیان‌های کمتر در صادرات نیمه هادی‌ها رو به جلو باشد. چون عنوان کرد که احتمال بازگشت قابل‌توجهی در نرخ‌های رشد در نیمه دوم سال جاری وجود دارد.

تقاضای جهانی برای کالاها در سال گذشته تضعیف داشته است زیرا بسیاری از اقتصادها با تورم بالا و افزایش نرخ بهره برای کاهش فشار قیمت‌ها مقابله می‌کنند. کره جنوبی در ۲۰ روز اول ماه گذشته، کالاهایی به ارزش ۵.۳ درصد بیشتر از سال قبل صادر کرد که اولین افزایش را از ماه اگوست به بعد به ثبت رساند.

بر اساس این نظرسنجی، واردات این کشور در ماه ژوئن پس از کاهش ۱۴ درصدی در ماه مه احتمالاً ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که پیش‌بینی برای مازاد تجاری ماهانه ۲.۵۱ میلیارد دلار ارائه می‌دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  49