بمب خبری مدیر عامل سنحاب در یک رویداد / سوئیچ بیمه اختیاری است!

مدیر عامل سنحاب:طبق توافقی که با مرکز ملی فضای مجازی داشتیم، عملیات سوئیچ اختیاری شد.

به گزارش ریسک نیوز در حالیکه منازعات سوئیچ بیمه مرکزی موسوم به آمیتیس همچنان ادامه دارد و شبکه فروش و استارت آپها در این زمینه هر روز با  چالش های تازه ای روبرو می شوند و از طرفی بیمه مرکزی نیز نتوانسته با سیاستگذاری فنی و شفاف به این چالش ها پایان دهد اما سخنان میثم عسگری، مدیر عامل سنحاب در رویداد فیناپ خبر از تغییر نگرش بیمه مرکزی می دهد.

عسگری در هجدهمین رویداد فیناپ 5شنبه هفته گذشته در محل کارخانه نوآوری امیدینو با موضوع API و تفکر پلتفرمی برگزار شد،صراحتا گفته است که طبق توافقی که با مرکز ملی فضای مجازی داشتیم، عملیات سوئیچ اختیاری شد.

سایت مراقب بیمه که این رویداد را پوشش خبری داده از زبان وی نوشته که ما نیز استقبال کردیم به جهت اینکه سوئیچ به بلوغی از سرویس و سطح فناوری برسد و زمینه استفاده موثرتر از آن فراهم شود. البته فعالان این حوزه نسبت به راهکاری معترض بودند که حتی تجربه استفاده از آن را نداشتند و نسبت به آن احساس خطر می‌کردند.

 

مدیر عامل سنحاب در توضیح کارکرد سوییچ  به موضوع مقایسه سامانه شاپرک با سوییچ بیمه مرکزی اشاره کرد و  گفت: «در راستای سوالی که پیش از این پرسیدید که سنحاب قرار است شاپرک شود یا نه؟ در واقع پاسخ این است که سنحاب مدت‌هاست که شاپرک است، به هرحال با توجه قوانین و مقرراتی که در صنعت بیمه وجود دارد، موضوعات توانگری، پوشش‌های بیمه‌ای و … همگی برای صدور بیمه‌نامه نیازمند به کد یکتا هستند.»

به گفته او سوئیچ مورد استفاده فعالان صنعت قرار نگرفت اما طبق توافقات صورت‌گرفته سعی بر آن است که سوئیچ به لحاظ فیچرها و سرویس‌های مورد نیاز به نحوی توسعه داده شود که شرکت‌ها در صورت عدم استفاده از آن متضرر شوند.

به گزارش ریسک نیوز سوال اینجاست که آیا این گفته های میثم عسگری پیاده سازی سوئیچ شاپرک را وارد فاز تازه ای کرده است؟

آیا رویکردهای بیمه مرکزی در خصوص نحوه پیاده سازی سوئیچ تغییر کرده است.

همانطور که در خبرهای پیشین آمد چالش استارت اپها با بیمه مرکزی بر سر سوئیچ حتی به شورای رقابت نیز کشیده شد حال باید دید با این اظهارات شفاف مدیر عامل شرکت سنحاب مناقشه سوئیچ ختم به خیر خواهد شد؟

به نظر می رسد، اکنون که مدیر عامل شرکت زیر مجموعه نهاد نظارت بیمه ای در یک رویداد عمومی رسما و به صورت شفاف سخن از اختیاری بودن سوئیچ بیمه مرکزی آورده بیمه مرکزی نیز باید موضع شفاف خود را اعلام کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟