مروری بر عملکرد بیمه تعاون / ثبات در ده سالگی

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، بیمه تعاون سود خالص 49 میلیارد تومانی در دوره 12 ماهه سال 1401 شناسایی کرد که مقایسه آن با مقطع مشابه سال 1400 حاکی از افزایش 79 درصدی است. به این ترتیب سود انباشته شرکت به 47 میلیارد تومان رسید. 

به گزارش ریسک نیوز شرکت بیمه تعاون در تاریخ 1391.10.06 تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید ؛ پس از طی تشریفات لازم در تاریخ 1392.04.20 مجوز فعالیت شرکت در کلیه رشته های بیمه ای (انجام عملیات بیمه گری در انواع بیمه های اشخاص، اموال و مسئولیت بر اساس قوانین و مقررات مربوطه) از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

اکنون این شرکت به استقبال دهمین سالگرد فعالیت خود در سپهر صنعت بیمه ایران می رود.

اگرچه در دوره هائی این شرکت تحت تاثیر فراز و نشیبهائی قرار گرفت اما در سال های اخیر دوران ثبات خود را طی می کند شاهد این مدعا عملکرد مالی این شرکت با تکیه به آمار و مستندات است.

در این بین پایداری مدیریتی نقش بسزائی در ثبات عملکردی بیمه تعاون در سالهای اخیر داشته است به طوریکه  از زمان حضور یونس مظلومی به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، تعداد بیمه گذاران این شرکت  از 40 هزار نفر بالغ بر نیم میلیون نفر شده است.

سهام این شرکت بیمه ای با ارزش بازاری معادل 1,220 میلیارد تومان در بازار سرمایه در حال داد و ستد می باشد؛ از ابتدای سال جاری تا کنون نیز حدود 57 درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده است. موسسه اعتباری ملل و بانک توسعه تعاون از عمده ترین سهامداران این شرکت به شمار می روند.

ثبت افزایش سرمایه 233 درصدی (از 150 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی) و حفظ رتبه توانگری مالی سطح 1 از جمله دستاوردهای این شرکت در سال 1401 بوده است.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، بیمه تعاون سود خالص 49 میلیارد تومانی در دوره 12 ماهه سال 1401 شناسایی کرد که مقایسه آن با مقطع مشابه سال 1400 حاکی از افزایش 79 درصدی است. به این ترتیب سود انباشته شرکت به 47 میلیارد تومان رسید.

همچنین در در این دوره درآمد حق بیمه ناخالص نیز با رشد 71 درصدی نسبت به سال قبل از آن به حدود 1442 میلیارد تومان افزایش یافت. این در حالی است که نسبت خسارت شرکت در سال یاد شده حدود 65 درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته است.

دلیل دیگر در رشد سودآوری بیمه تعاون، افزایش درآمد شرکت از محل سرمایه گذاری هاست. بررسی ها نشان می دهد درامد سرمایه گذاری شرکت از محل درآمدهای بیمه با رشد 179 درصدی به 32 میلیارد تومان و درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع به با رشد 89 درصدی به 53 میلیارد تومان رسیده است. دلیل عمده رشد این قلم از درآمدها افزایش سود سپرده های بانکی است که به احتمال فراوان در سال جاری و سال های بعد نیز تکرار پذیر است.

با این پشتوانه و عملکرد مطلوب، شرکت سهامداران خود را برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال 1401 در تاریخ 27 تیر ماه فراخوانده است تا کام آنها را با تقسیم سود شیرین کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

91  −    =  87