پنج نکته مهم برای تامین پوشش بیمه حملات سایبری به بنادر

با وجود باندهای جنایتکار و دولت های ملی که اکنون منابع خود را به جنگ سایبری پمپاژ می کنند، بنادر چگونه می توانند بهترین بیمه حملات سایبری ممکن را دریافت کنند؟

به گزارش ریسک نیوز، اد مک نامارا، مدیر عامل، شرکای ریسک آرمادا و کارگزار بیمه بندر کلیولند اوهایو، خاطرنشان می کند که حملات سایبری بندری اکنون یکی از بزرگترین و پیچیده ترین تهدیدات پیش روی اپراتورهای بندری است.

ناگویا در ژاپن آخرین بندر در صف طولانی از بنادر جهانی است که مورد هدف حمله باج افزار قرار گرفته است. این حادثه در اوایل ژوئیه عواقب شدیدی در پی داشت که در فرآیند بسته‌ بندی محموله اختلال ایجاد کرد، حجم زیادی از داده‌ ها را حذف کرد و عملیات در ترمینال کانتینری را به تعلیق درآورد.

با وجود باندهای جنایتکار و دولت های ملی که اکنون منابع خود را به جنگ سایبری پمپاژ می کنند، بنادر چگونه می توانند بهترین بیمه حملات سایبری ممکن را دریافت کنند؟

1) قبل از تهیه بیمه، یک بررسی سایبری کامل انجام دهید

همانطور که بندرها اکنون به طرز دردناکی از این موضوع آگاه هستند، به دلیل ماهیت راه اندازی، آن ها در برابر حمله آسیب پذیر هستند. میزبانی تعداد زیادی کشتی که توسط طیف گسترده ای از شرکت ها اداره می شوند و از طیف وسیعی از سیستم های فناوری اطلاعات مختلف استفاده می کنند، محیطی عالی برای نفوذ به شبکه، هک ها و حملات باج افزار پیچیده تر را فراهم می کند.

هنگامی که به بیمه سایبری نگاه می کنید، ارزیابی قابلیت های امنیت سایبری کلی سازمان شما در همه زمینه ها و قرار گرفتن در معرض ریسک، نقطه شروع خوبی برای اپراتورهای بندر و پایانه خواهد بود.

انجام این بررسی به عنوان بخشی از یک رویکرد استراتژیک به منظور تامین منابع بیمه سایبری بندری مهم است. اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است که سیستم ها و فرآیندهای خود را تا حد امکان قبل از تعامل با شرکت های بیمه امن و به روز کنید.

بیمه Armada به بنادر توصیه می کند که قوی ترین تصویر را به بیمه گران احتمالی ارائه دهند تا بهترین پوشش را تضمین کرده و حق بیمه را کاهش دهند.

بیمه ‌گران به دنبال شواهد محکمی از سیاست ‌ها و پروتکل ‌های قوی مدیریت ریسک، از جمله سیاست ‌های امنیت سایبری به خوبی آماده ‌شده، همراه با ارزیابی ‌های منظم و آموزش مستمر کارکنان هستند.

این مدیریت باید شامل شناسایی تهدیدهای بالقوه، ارزیابی ارزش و حساسیت داده‌ هایی باشد که مدیریت می ‌کنید و ارزیابی اقدامات امنیتی فعلی شما را نیز در بر بگیرد.

2) متعهد به بهبود مستمر امنیت سایبری شوید

بیمه سایبری در هر استراتژی کاهش ریسک سایبری یک نکته حیاتی است. در صورت حمله باج افزاری، نقض داده ها و هرگونه وقفه در کسب و کار، بیمه می تواند نقش کلیدی در کمک به پرداخت هزینه های بازیابی داشته باشد. همچنین می تواند بدهی های شخص ثالث را پوشش دهد.

علاوه بر این، بیمه نامه هایی وجود دارند که پشتیبانی از واکنش به حادثه را ارائه می ‌دهند، به تیم‌ های متخصص برای ارائه راهنمایی و پشتیبانی در صورت حمله دسترسی دارند و دوباره به کاهش آسیب ‌های ناشی از آن کمک می ‌کنند.

با این حال، مهم است که تاکید شود که پوشش بیمه سایبری هیچ سازمانی را از مسئولیت مدیریت ریسک های سایبری خود سلب نمی کند. بنادر و اپراتورهای پایانه ای را ملزم می کند که یک برنامه امنیت سایبری را با بهبود مستمر در قلب خود حفظ کنند.

3) آگاه باشید که بازار بیمه سایبری در حال تغییر است

بازار بیمه به شدت به افزایش تهدیدات حملات سایبری به بنادر پاسخ می دهد.

نتیجه آن که بیمه سایبری یک بازار سیال و دائما در حال تغییر است. حق بیمه سایبری به دلیل افزایش فعالیت ها و ادعاها در حال افزایش است، در حالی که پوشش در بسیاری از موارد کاهش می یابد.

توصیه می کنیم به دنبال بیمه نامه هایی باشید که طیف وسیعی از ریسک های سایبری را پوشش می دهد. از جمله نقض داده ها، حملات باج افزاری، وقفه در کسب و کار، و تعهدات شخص ثالث. محدودیت ‌های بیمه نامه و کسرهایی را در نظر بگیرید که به بهترین وجه با پروفایل ریسک بندر شما مطابقت دارند. اطمینان حاصل کنید که محدودیت‌ های بیمه نامه به ‌اندازه کافی زیان ‌های مالی بالقوه، از جمله هزینه‌ های مرتبط با پاسخ به تخلف، بازیابی، و هزینه ‌های قانونی را پوشش می ‌دهد.

۴) نسبت به تهدیدات جدید هوشیار باشید

بدانید که ریسک های سایبری به سرعت در حال پیشرفت هستند. و این حیاتی است که اپراتورهای بندری سرعت خود را متناسب با ریسک ها حفظ کنند. این بدان معناست که در مورد تهدیدات نوظهور، تغییرات نظارتی و بهترین شیوه های صنعت، کاملاً آگاه باشید و اقدام کنید.

حتی پس از ایجاد بیمه مختص شما باید اطمینان حاصل کنید که به طور منظم پوشش بیمه را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که همچنان جوابگو است. توجه داشته باشید که بیمه نامه فعلی شما ممکن است به آخرین تهدیدات پاسخ ندهد.

5) با متخصص بندر کار کنید

کار با کارگزاری که به خوبی در درک نکات ظریف امنیت سایبری مهارت دارد و از تغییر چشم انداز بیمه بندر آگاه است، تمرین خوبی است.

عاقلانه است که خود مدیران عامل هر گونه تمدید بیمه را بررسی کنند و با کارگزاری همکاری کنند که کار بیشتری انجام می دهد و قیمت های متنوعی را ارائه می کند. به طور خودکار بیمه را با ارائه دهنده فعلی خود تمدید نکنید، پوشش خود را بررسی کنید زیرا ممکن است تغییر قابل توجهی داشته باشد. و اساس تمدید بیمه نامه را بر هزینه قرار ندهید، زیرا ممکن است به طور خطرناکی در معرض ریسک قرار بگیرید و تحت بیمه قرار نگرفته باشید.

کارگزار شما باید به طور کامل کسب و کار شما را بشناسد و در مورد بیمه نامه هایی تحقیق کند که به بهترین وجه برای راه اندازی، مشخصات ریسک و نوع عملیات بندر شما مناسب است. آن ها همچنین می توانند در مورد استانداردهای انطباق خاصی که بندر شما ممکن است مجبور به رعایت آن ها باشد، مشاوره ارائه دهند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://safety4sea.com/five-top-tips-for-sourcing-port-cyber-attack-insurance-cover/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  1  =