جزئیات بیمه زائرین اربعین در سال 1402 اعلام شد

ترکاشوند رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه و هادی شیخ الاسلامی مدیر عامل بیمه میهن بسته های بیمه ای پیش بینی شده برای اربعین و چگونگی پرداخت خسارات احتمالی را تشریح کردند.

به گزارش ریسک نیوز امروز یکشنبه 15 مرداد مدیران بیمه مرکزی و بیمه میهن طی نشستی میزبان اصحاب رسانه بودند و طی این نشست به تشریح بیمه زائران اربعین در امسال پرداختند.

در ابتدای این مراسم، علی ترکاشوند، رئیس ستاد اربعین به تشریح اقدامات  برای بیمه زائران در سال جاری پرداخت و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای بسته های بیمه تکمیلی در اربعین، سه بسته پیشنهادی ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی اعلام گردید و بر همین اساس افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند می توانند به سایت بیمه میهن مراجعه کرده و تمامی جزئیات و خدمات را دریافت کنند.

به گفته ترکاشوند، پوشش بیمه زائران در امسال به مرز 100 کیلومتر رسید در حالیکه در سال قبل 50 کیلومتر بود.

وی همچنین عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته، امسال بیمه مواکب و مسئولیت نیز ایجاد گردید و همچنین بیمه شدگان می توانند از بیمه شخص ثالث با تخفیف نیز بهره مند گردند.

در ادامه این نشست، هادی شیخ الاسلامی مدیرعامل شرکت بیمه میهن عنوان کرد: امسال در شرکت بیمه میهن کمیته های چندگانه ای از جمله فنی، مالی، فناوری، تبلیغات و رسانه تشکیل شده است. همچنین طی جلساتی با سازمان های مختلف، دو سامانه برای اربعین راه‌اندازی شده است؛ یکی برای بیمه شدگان که همه اطلاعات از طریق این سامانه اطلاع رسانی می‌شود و یکی سامانه ای مجزا برای سرویس دهندگان.

وی با اشاره به تشکیل سه قرارگاه برای مرزهای شمالی در همسایگی با کشور عراق گفت: برای پشتیبانی از زائران در مرز عراق تمامی پایانه های مرزی، زیرساخت ها و خدمات پس از فروش در حوزه بیمه پیش بینی شده و در چند روز آینده مستقر خواهند شد.

شیخ الاسلامی بیان کرد: حدود 20 آمبولانس در مرزهای کشور در کنار مجموعه هلال احمر پیش‌بینی شده است. همچنین طی تفاهمنامه ای، هماهنگی های لازم با بیمارستان های کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی صورت گرفته است.

مدیرعامل بیمه میهن ادامه داد: جهت سرویس دهی مناسب اپلیکیشنی از طریق سامانه سماح تشکیل شده است. لوکیشن و جی پی اس تمامی آمبولانس های هلال احمر، استقرار تمام مواکب درمانی و لیست کامل راهنمای زائران در این نرم افزار موجود است. چند خطوط ارتباطی نیز در کنار اپلیکیشن با شماره ۹۶۸۸۹ و با کد ۰۲۱ برای زائران در نظر گرفته شده است.

شیخ الاسلامی در ادامه به هزینه درمان زائران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جابجایی پول در عراق دشوار بوده بنابراین انتقال ارز از سه هفته قبل شروع شده تا در مراکز درمانی پیش بینی شده این انتقال صورت گیرد.

مدیرعامل بیمه میهن در خصوص نحوه پرداخت خسارت زائران گفت: بحث پرداخت خسارت در صورت تکمیل مدارک حداکثر طی ۱۵ روز انجام خواهد گرفت. طی هماهنگی با مجموعه خلیج فارس ارزیابی و پرداخت خسارت تا مرز ۱۰۰ کیلومتر صورت خواهد گرفت.

همچنین نحوه پرداخت خسارت فرد فوت شده نیز به اینصورت خواهد بود که بخشی از پرداخت خسارت در داخل ایران انجام خواهد گرفت و اگر زائر در کربلا یا نجف فوت کرد طبق توافق نامه، زمینی در کربلا و نجف درنظر گرفته شده تا در صورت رضایت خانواده، امکان دفن در این زمین ها صورت گیرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟