تاسیس صندوق مشترک تضمین و بیمه محصولات دانش بنیان در دستور کار بیمه مرکزی

مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی از همکاری نهاد ناظر صنعت بیمه با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خبر داد و افزود: در راستای ارتقاء صنعت بیمه در اقتصاد کشور و استفاده از فناوری و نوآوری در این مسیر، تأسیس صندوق مشترک تضمین و بیمه محصولات دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز، مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی در آیین رونمایی از نشان تجاری پارک فناوری پردیس، با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد دلاری جهانی صنعت بیمه در حوزه های نوآوری و فناوری گفت: آینده سرمایه گذاری صنعت بیمه در حوزه های فناوری و نوآوری درخشان است.

بهزادپور از همکاری بیمه مرکزی با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خبر داد و افزود: در راستای ارتقاء صنعت بیمه در اقتصاد کشور و استفاده از فناوری و نوآوری در این مسیر، تأسیس صندوق مشترک تضمین و بیمه محصولات دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

بهزادپور دلایل تاخیر در ورود شرکت های ایرانی به فضای نوآوری و فناوری را بحث ماهیت پیچیده و متنوع صنعت، مدیریت و ارزیابی ریسک در تعیین نرخ و مقررات و آیین نامه های زیاد نام برد.

نیاز است در صنعت بیمه بایدهای خاصی تعریف شود

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به جهت گیری جدید نهاد ناظر صنعت بیمه مبنی بر نظارت هوشمند گفت: نیاز است در صنعت بیمه بایدهای خاصی تعریف شود. فضای حمل و نقل شهری با صنعت بیمه قابل مقایسه نیست. اگر قرار است تحول جدی در صنعت اتفاق بیفتد باید با همدلی و همراهی کل اهالی صنعت بیمه باشد.

رئیس بیمه مرکزی حمایت بیمه از شرکت های دانش بنیان را در سه حوزه تضمین، تأمین منابع و مدیریت ریسک عنوان کرد و گفت: مجموعه صنعت بیمه آماده ایفای تمامی این نقش ها در حمایت از شرکت های دانش بنیان در چارچوب توافق نامه بیمه مرکزی با معاونت علمی ریاست جمهوری است و در برنامه هفتم توسعه هم به آن توجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر صنعت بیمه در جهان بیش از 7 هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد و گستردگی صنعت بیمه و ارتباط با صنایع مختلف، رشد سریع این صنعت در عرصه های مختلف از جمله در حوزه های فناوری و نوآوی شده است.

بهزادپور در پایان افزود: شرکت های فناور و نوآور برای حضور در صنعت بیمه باید از ویژگی ها و پیچیدگی صنعت بیمه شناخت داشته باشند.

زیست بوم خطرپذیر نیازمند ایجاد بانک خطرپذیر است

در ادامه این مراسم دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گفت: نوآوری‌های زیست بوم فناوری کشور مایه افتخار است و باید از همه فعالان این حوزه تقدیر کرد.

وی افزود: توجه کشور به حوزه فناوری باعث شده تا امروز زیست بوم نوآوری و فناوری کشور محدودیتی نداشته باشد و محصولی در جهان نیست که فناوران ایرانی توانایی تولید آن را نداشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی مهمترین موضوع امروز زیست بوم فناوری و نوآوری کشور را توجه به بازار و فروش محصولات فناورانه برشمرد و افزود: «تضمین و بیمه تخصصی» و «تامین مالی و بانک خطرپذیر» دو ابزار توسعه اقتصاد دانش بنیان است که برنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در راستای استفاده از این ابزارها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: نشان تجاری پارک فناوری پردیس یک گام رو به جلو است و باعث پر شدن فاصله نوآوری و بازار خواهد شد و گام بعدی این راه، ایجاد ضمانت نامه های کیفیت بین المللی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است.

گفتنی است در این نشست، دستگاه کمک تنفسی bipap محصول شرکت پاسارگاد طب ایرسا، دستگاه سونوگرافی پیشرفته محصول شرکت تن آسا طب نوین، دستاه ابزارشوی تولید شرکت مهندسی توسن تجهیز، ایمپلنت تولیدی شرکت دایو پارس، مکمل خوراکی پروبیوتیک محصول شرکت زیست تخمیر، مکمل های پروبیوتیک تولید شرکت زیست درمان ماهان و برد الکترونیک کنترل و تغدیه تولید شرکت توان پژوهان فناور پاسارگاد موفق به اخذ گواهی تأیید کیفیت پارک فناوری پردیس شدند.

همچنین سه دستگاه همودیالیز، دستگاه آب RO پرتابل و دستگاه آب RO مرکزی تولید شرکت آریاطب فیروز و دستگاه استابلایزر تولیدی شرکت صنایع الکترونیک فاران موفق به دریافت گواهی تضمین کیفیت(گارانتی) پارک فناوری پردیس شدند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟