تمرکز بیمه گران بر پرداخت خسارت آنلاین/ کدام شرکتها در این مسیر حرکت کردند؟

پرداخت خسارت آنلاین بیمه بدنه و ثالث از جمله خدماتی است که طی یکسال اخیر مورد توجه شرکتهای بیمه قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز، پرداخت خسارت آنلاین بیمه بدنه و ثالث از جمله خدماتی است که طی یکسال اخیر مورد توجه شرکتهای بیمه قرار گرفته است.

در همین راستا بیمه پارسیان جزء اولین شرکتهایی بود که سال گذشته سامانه پرداخت خسارت انلاین خود را روانه بازار کرد.

گفتنی است ، بیمه پارسیان به صورت رسمی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی از سامانه اعلام خسارت برخط بیمه های بدنه خودرو رونمایی کرد.

روابط عمومی بیمه پارسیان اعلام کرد، این سامانه جهت سهولت بیمه گذاران بیمه های بدنه طراحی شده که با استفاده از این سامانه می توانند بدون مراجعه به شعب واحدهای پرداخت خسارت نسبت به تشکیل پرونده اقدام و تا پایان مراحل کامل دریافت خسارت پرونده خود را پیگیری کنند.

این گزارش می افزاید، بیمه کوثر نیز در سال گذشته از سامانه پرداخت خسارت انلاین خود رونمائی کرد.

بیمه کوثر اعلام کرد، بیمه گذاران می‌توانند به محض وقوع حادثه از طریق سامانه «بیمه کوثر من» به نشانی https://mykins.ir/ElamKhesarat خسارت خود را به صورت برخط ثبت و اطلاعات حادثه و تصاویر خسارت وارد شده را به راحتی بارگذاری کنند.

مجتبی بهرامی مدیر توسعه فناوریهای دیجیتال این شرکت از تکمیل سامانه و ارائه خدمات ثبت برخط خسارت با همکاری مدیران و کارشناسان معاونت‌های فنی خبر داد و افزود: با توسعه خدمات برخط در این سامانه، بیمه‌گذاران بدون محدودیت زمان و مکان می‌توانند اعلام خسارت کنند. همچنین پس از تکمیل مدارک و ارزیابی کارشناسان، مبلغ خسارت در اسرع‌وقت به حساب زیان‌دیدگان واریز خواهد شد.

تمرکز شرکتهای بیمه بر پرداخت خسارت به صورت آنلاین تاجائی پیش رفت که امروز نیز بیمه البرز طی مراسمی ازسامانه برخط ثبت خسارت بدنه خودرو  رونمائی کرد.

موسی رضایی مدیر عامل بیمه البرز در آیین رونمایی از سامانه برخط ثبت خسارت بدنه خودرو در خصوص هوشمند سازی خدمات بیمه البرز گفت: کلیه فرایند ثبت برخط خسارت بدنه خودرو یعنی ثبت و پرداخت خسارت در کمتر از یک ساعت محقق می شود.

لازم بذکر است، پرداخت خسارت آنلاین توسط برخی استارت آپها مانند ازکی نیز بسیار زودتر کلید خورد به طوریکه ازکی تقریبا دوسال پیش این خدمت را پیاده سازی و در ماههای گذشته نیز با همکاری بیمه سینا  این خدمت را ارائه کرد .

محسن علی صفایی، سرپرست واحد خسارت ازکی در این زمینه گفت:در حال حاضر شرکت ازکی به دو صورت به مشتریان خدمات خسارت آنلاین ارائه می‌دهد. در روش اول که  حدود دو سال است که در حال اجرا است، مشتریان از طریق سایت ازکی به صورت آنلاین درخواست خسارت خود را ثبت و پس از بررسی، شرکت ازکی با همکاری شرکت‌های ارزیاب خسارت سیار در کمتر 24 ساعت، خودروی زیان‌دیده را بازدید و کارشناسی انجام می‌شود. سپس پس از طی مراحل اداری در یک بازه زمانی 10 روزه توسط بیمه‌گر پرداخت و تا لحظه پرداخت، پیگیری و پشتیبانی توسط شرکت ازکی صورت می‌گرفت.

به گفته وی در روش دوم که طرح جدید خسارت آنلاین ازکی است، ویژگی و مزیت آن تمرکز بر سهولت در کار، آنلاین بودن کل پروسه و سرعت در پرداخت خسارت است که مراحل اعلام، ثبت و بازدید خودروی آسیب‌دیده توسط زیان‌دیده صورت می‌گیرد. سپس ارزیابی خسارت توسط ارزیابان رسمی بیمه مرکزی انجام و برای تایید نهایی به شرکت بیمه‌گر ارسال می‌شود و در کمتر از 48 ساعت پس از تایید به حساب زیان‌دیده واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش تمرکز شرکتهای بیمه بر پرداخت خسارت انلاین بیمه بدنه و ثالث می تواند تحولی در  خدمت رسانی سریع و بهینه به مشتری ایجاد کند چرا که معمولا در زنجیره خلق ارزش برای مشتری، خسارت مورد غفلت قرار می گرفت این در حالی است پرداخت خسارت به موقع همیشه مورد نقد بیمه گذاران بوده است در این راستا توجه به این حلقه مفقوده می تواند ضمن جلب رضایت مشتری به افزایش فروش و اعتماد جامعه بیمه گذاران بینجامد.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟