ضرورت تدوین آیین نامه برای رتبه بندی شرکتهای بیمه

بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، در آیین رونمایی از رتبه بندی اعتباری بیمه تعاون ضمن حمایت از از انجام فرایند رتبه اعتباری این شرکت تأکید کرد: اگر نیاز است در این زمینه الزاماتی داشته باشیم یا آیین نامه ای تدوین شود، باید این کار انجام پذیرد.

به گزارش به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی، در آیین رونمایی از رتبه بندی اعتباری بیمه تعاون اظهار داشت: مهم ترین نکته رتبه اعتباری، جلب اعتماد مشتریان است و بعد هم سرمایه گذاران.
وی افزود: این کاری که در بیمه تعاون انجام شده است را به فال نیک گرفته و این جلسه را تشکیل دادم تا بگویم از انجام این کار و توسعه اش حمایت می کنم.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: نوع نظارت را نیز باید متفاوت کرده و علاوه بر دیجیتالی و هوشمندشدن، باید بخشی را نیز به بیمه گذاران واگذار کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشند و فرایند رتبه اعتیاری، گام ارزشمندی در این راستا محسوب می شود.
بهزادپور تأکید کرد: اگر نیاز است در این زمینه الزاماتی داشته باشیم یا آیین نامه ای تدوین شود، باید این کار انجام پذیرد.
وی همچنین تشریح کرد: امسال باید ارتباطات بین المللی را تقویت کرده و در این راستا نیز فرایند رتبه بندی اعتباری می تواند برای ارتباط با خارج از مرزها، یاریگر باشد و مبتنی بر آن، رقابت ها هم واقعی تر خواهند شد.
رئیس کل بیمه مرکزی تبیین کرد: عدم رتبه بندی باعث شده که ما اندک ارتباط هایی که با فضای بین المللی داریم نیز دچار مشکل شده و با توجه به فرایند رتبه بندی، می توان فضای صنعت بیمه را مثبت کرد.
بهزادپور در ادامه گفت: امیدوارم با بازشدن فضا، فرایند رتبه بندی از سوی شرکت های خارجی نیز در دستور کار قرار گرفته و از بیمه تعاون به سبب اینکه زمینه توجه بیشتر به بحث رتبه بندی را فراهم کردند تشکر می کنم؛ امیدوارم این کاری که توسط بیمه تعاون آغاز شد به خوبی در فضای بیمه ای کشور و در سطح رسانه ها نیز بازنمایی مطلوبی داشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟