بیمه تعبیه شده اینجاست/ آیا صنعت آماده است؟

بیمه تعبیه شده هم یک فرصت رشد قابل توجه و هم احتمالاً بزرگترین تهدید رقابتی است که اپراتورها در یک نسل به خود خواهند دید، و این برای هر رشته کسب و کار صادق است.

به گزارش ریسک نیوز، انقلاب تعبیه شده برای بیمه وسایل نقلیه و اموال تجاری، به همراه مشارکت قابل توجه EY در چندین ابتکار به رهبری غیر بیمه‌ گران، آنچه ما «شورشیان» می‌نامیم، به خوبی در جریان است. بسیاری از محصولات دیگر، از جمله محصولات مرتبط با ریسک تغییرات اقلیمی، به زودی به مدل های تعبیه شده تغییر خواهند یافت. تحقیقات EY نشان می‌ دهد که کانال‌ های تعبیه‌ شده تقریباً یک سوم کل معاملات بیمه را تا سال ۲۰۲۸ به خود اختصاص خواهند داد.

بیمه‌ گران سنتی یا «شرکت‌ های مستقر» همچنان می‌توانند در فرصت‌ های تعبیه‌ شده سرمایه‌گذاری کنند. اما آن ها باید فوراً برای ایجاد تغییرات عملیاتی و فناوری لازم اقدام کنند.

کسانی که این کار را انجام می دهند می توانند محصولات نوآورانه را با سرعت راه اندازی کنند، جریان های درآمدی جدیدی ایجاد کنند و هزینه های جذب مشتری را کاهش دهند. آن ها یاد خواهند گرفت که با شورشیانی رقابت کنند که دارای مزایای مشخصی، از جمله برندهای قوی، سرمایه فراوان، نزدیکی بیشتر به مشتریان و داده ها، و توانایی حرکت سریعتر از متصدیان فعلی هستند.

حاملان Naysayer معتقدند شورشیان شکست خواهند خورد زیرا «تجارت بیمه واقعاً سخت است» با مشاهده کوچک شدن کتابهای تجاری خود بیداری ناخوشایندی خواهند داشت.

بیمه داده‌ محور برای وسایل نقلیه متصل: بسیاری از تولیدکنندگان خودرو با شناخت آنچه که با مشتریان وفادار، فناوری‌های پیشرفته و داده‌های وسایل نقلیه متصل امکان‌پذیر است، عملیات بیمه خود را انجام می‌ دهند. هدف این است که حفاظت را در تجارب مناسبی که شامل پرداخت، تعمیر و نگهداری و سایر خدمات می شود، تعبیه کنیم. با استفاده از منابع داده جدید، این سازندگان می توانند قیمت حفاظتی را بر اساس ارزیابی لحظه ای آمادگی راننده در داخل خودرو، همراه با دستورالعمل های گام به گام که ریسک تصادف را کاهش می دهد و مربیگری درخواستی برای بهبود عملکرد راننده ارائه دهند.

بیمه داده محور برای اموال تجاری: امروزه قیمت گذاری بیمه برای اجاره کنندگان تجاری بزرگ و مالکان ساختمان بر اساس ساختمان و مکان، نوع کسب‌ و کار، تعداد ساکنان و سابقه ادعا است. اما داده‌ های اضافی در دسترس از سنسورها و سیستم‌ های تاسیسات (مانند گرما، دود، اطفاء حریق، رطوبت، فشار آب، سیستم‌ های امنیتی، ایستگاه‌ های هواشناسی، نظارت بر سرعت باد) مدیران املاک را قادر می‌ سازد تا بیمه را با قراردادهای اجاره بسته‌ بندی کنند.  کار در اینجا متوقف نمی شود. شرکت‌ های بزرگ املاک و مستغلات اطلاعات بیش از اندازه کافی برای ارائه غرامت کارگران، مسئولیت عمومی و پوشش تجاری دارند.

چه کاری می توانند برای حفظ یا حتی رشد سهم بازار در دوران تعبیه شده انجام دهند؟

فناوری های اصلی باید مدرن‌ سازی شوند و پلتفرم‌ های جدیدی اتخاذ شوند تا محصولات و قابلیت‌های جدید سریعتر به بازار عرضه شوند.  پلتفرم EY Nexus، با ۹۵ مشتری، به شرکت‌ ها کمک می‌ کند تا با مولفه‌ های از پیش ساخته شده و رابط‌ های برنامه نویسی پیشرفته برای یکپارچه‌ سازی شرکا و فرآیندهای توسعه ساده، نوآوری در مقیاس و سرعت افزایش دهند.

همکاری، تفکر طراحی، نمونه سازی سریع و روش های چابک کار از ویژگی های رهبران بیمه تعبیه شده خواهد بود. سازمان برای مدیریت بی‌ شمار منابع داده جدید و تبدیل آن ها به قیمت گذاری بیمه مبتنی بر داده، باید تخصص داشته باشد، استراتژی های مشارکت تجاری باید بیمه تعبیه شده را بیشتر از کانال توزیع دیگری تشخیص دهد و در نهایت، مقامات فعلی باید ثابت کنند که جایگزین بهتری برای شورشیان هستند که راه خودشان را می روند.

در پایان، مشتریان با قیمت گذاری دقیق تر، شفاف‌ تر و فردی بیمه برای دارایی‌ هایی که ارزش دارند، برنده خواهند شد. هنوز دیر نیست که مدیران فعلی در دوران تعبیه شده برنده شوند اما پنجره تغییر برای مدت زیادی باز نخواهد بود.

منبع: www.theinsurer.com

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟