اعتماد دیجیتال کلید استفاده از پتانسیل کامل هوش مصنوعی در بیمه

هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی را در صنعت بیمه ایفا خواهد کرد بطوریکه افزایش کارایی، کاهش هزینه، و در نهایت زمینه سازی برای راه حل های نوآورانه جدید را ممکن می سازد.

به گزارش ریسک نیوز، موسی اوجیس مدیر شرکت Swiss Re در مورد نقش بالقوه ای که هوش مصنوعی می تواند در صنعت بیمه ایفا کند صحبت کرده است.

بحث عمومی کنونی در مورد پیشرفت‌ های مخرب در فناوری دیجیتال (به ویژه هوش مصنوعی) نشان می‌ دهد که مردم نسبت به دنیایی که مرز بین دنیای فیزیکی و مجازی به طور فزاینده‌ ای محو می‌شود، هوشیار هستند.

همچنین از پیچیدگی ایجاد اعتماد دیجیتال صحبت می کند. در حالی که نوآوری دیجیتال وعده افزایش چشم‌انداز رشد بیمه‌ گران را می‌دهد، صنعت ممکن است متوجه شود که موفقیت در این عرصه هنوز به تلاش‌ های سنتی بشر برای ایجاد ایمان به این انتقال بستگی دارد.

بی اعتمادی به فناوری های انقلابی موضوعی رایج در طول اعصار بوده است. نمونه های متعددی از سوء ظن و تحول وجود دارد که با تحولات مبتنی بر فناوری در جامعه و اقتصاد همراه بود. برای مثال، همزمان با آغاز انقلاب صنعتی برای شروع قرن نوزدهم، واکنش‌ های منفی علیه ماشین‌ آلات جدیدی که برخی بیم داشتند جایگزین نیروی کار ماهر شوند، وجود داشت.

ما در حال حاضر شاهد تکرار این پدیده هستیم، اما این بار با برخی از فناوری‌هایی که تحول دیجیتال را پیش می‌ برند. به عنوان مثال، برخی از همان افرادی که به هوش مصنوعی کار کرده اند، اکنون می گویند که پشیمان شده اند.

کارشناسان جهانی در مورد ریسک های هوش ماشینی که با هوش انسان رقابت می کند، پرچم قرمز (علامت هشدار) را برافراشته اند. با افزایش کاربردهای هوش مصنوعی مولد، معلمان در مورد آینده ارائه مقاله کلاسی ناامید هستند.

در حالی که برخی از این نگرانی‌ ها ممکن است بیش از حد باشد اما شرکت‌ های بیمه باید توجه زیادی به این بحث داشته باشند. در صنعتی که فناوری و نوآوری محور رشد هستند، ایجاد و حفظ اعتماد دیجیتال در بین مشتریان یک عنصر ضروری برای دستیابی به طراحی محصول موفق و تجربه کاربری برتر است.

اتخاذ یک رویکرد چند بعدی برای درک اینکه مردم چگونه اعتماد را درک می کنند (و اینکه چگونه اعتماد ممکن است از بین برود) از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه حل های دیجیتال باید به ارزش های مشتری توجه داشته باشند

اگرچه دیجیتالی سازی ممکن است در دنیایی که تقریباً همه چیز را به صورت آنلاین انجام دهیم، فراگیر به نظر برسد، اما هنوز نمی‌ توانیم اعتماد دیجیتال را بدیهی بدانیم. در واقع، ممکن است یک سوء تفاهم اساسی در مورد بلوک های سازنده واقعی مورد نیاز برای ایجاد آن وجود داشته باشد.

مطالعه اخیر موسسه Swiss Re هیچ ارتباط مستقیمی بین پیچیدگی زیرساخت دیجیتال یک کشور و سطوح بالاتر اعتماد دیجیتال در بین مردم آن کشور نشان نداد.  وجود صرف زیرساخت های دیجیتال یا قابلیت های هوش مصنوعی در یک جامعه برای جلب نظر مردم کافی نیست.

در عوض، اعتماد دیجیتال همچنین ایجاب می‌ کند که ارزش‌هایی را که واقعاً برای مصرف‌ کنندگان مهم هستند، از جمله احساس هدفمند بودن، سهولت استفاده، نیاز به امنیت و شفافیت، پیش ببریم.

هنگامی که صحبت از کاربرپسند ساختن پلتفرم‌ های دیجیتال به میان می‌ آید، سایر مطالعات اخیر نشان داده‌ اند که عوامل سهولت استفاده در خدمات مالی دیجیتال می‌ توانند مستقیماً و به طور مثبت بر ایجاد اعتماد در روابط تأثیر بگذارند.

این صرفاً به معنای داشتن سیستم‌ عامل‌ های بصری نیست. در واقع پلتفرم هایی که شرایط و ضوابط را برای افرادی که در اصطلاحات تخصصی صنعتی غرق نیستند به راحتی قابل هضم می‌سازند.

بیمه گران باید «توضیح پذیری» را پرورش دهند

یکی از موانعی که توجه صنعت را می طلبد، عدم شفافیت ادراک شده ابزارهای تصمیم گیری خودکار است، که احتمالاً به نگرانی هایی کمک می کند که در نهایت ممکن است خارج از کنترل انسان ایجاد شوند و شاید ما را در معرض ریسک های در مقیاس اجتماعی قرار دهند.

با توجه به اینکه پیچیدگی الگوریتم های زیربنایی هوش مصنوعی ممکن است درک سریع نحوه عملکرد آن ها را برای مصرف کنندگان دشوار کند، شاید چنین نگرانی هایی اجتناب ناپذیر باشد.

با این حال، اگر اجازه داده شود که عدم اطمینان ادامه یابد یا همچنان به رشد خود ادامه دهد، بی اعتمادی ممکن است به دنبال داشته باشد. در نتیجه، برخی از مزایای هوش مصنوعی، مانند تصمیم‌ گیری سریعتر، پردازش سریعتر و هزینه‌ های کمتر، ممکن است محقق نشود.

برای رفع این مشکل، راه‌ حل‌ های مبتنی بر مفهوم «هوش مصنوعی قابل توضیح» می‌ توانند در رسیدگی به شکاف‌ های اعتماد بسیار ارزشمند باشند.

این به معنای پیاده‌ سازی سیستم‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی است که نحوه تولید نتایج خود و نحوه استفاده از اطلاعات مشتری برای رسیدن به تصمیم‌ های منصفانه و اخلاقی را با عباراتی به راحتی قابل رمزگشایی می‌ سازد.

 پرورش این توضیح پذیری تضمین می‌ کند که مردم می‌ دانند صنعت ما چگونه با پشتکار کار می‌ کند تا تعصبات هوش مصنوعی را حذف کند، و به سهامداران این امکان را می‌ دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و در عین حال از حریم خصوصی، محرمانه بودن و امنیت محافظت کنند.

 اگر این کار را انجام دهیم، هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی را در صنعت بیمه ایفا خواهد کرد یعنی افزایش کارایی، کاهش هزینه، و در نهایت زمینه سازی برای راه حل های نوآورانه جدید را ممکن می سازد.

منبع: www.theinsurer.com

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟