هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور ناجی امنیت سایبری مراقبت های بهداشتی

یک گزارش جدید نشان می‌ دهد که بیش از نیمی (۵۶ درصد) از کسب‌ و کارهای مراقبت‌ های بهداشتی بریتانیا شاهد افزایش تهدیدات سایبری هستند و هوش مصنوعی (AI) می‌ تواند راه‌ حل باشد.

به گزارش ریسک نیوز، وضعیت امنیت سایبری در گزارش ۲۰۲۳ بریتانیا، از iomart و Oxford Economics، تصویری از کسب و کارها در بخش مراقبت های بهداشتی ترسیم کرده است که با افزایش حوادث سایبری در تلاش برای متعادل کردن بودجه امنیتی خود هستند.

 بیش از دو سوم (۶۹ درصد) از کسب و کارهایی که برای این گزارش مورد سوال قرار گرفتند، نشان دادند که بیش از ۲۵ هزار پوند در سال برای حفاظت سایبری، مانند ارزیابی آسیب‌ پذیری، تست نفوذ و مشارکت تیم قرمز هزینه می‌ کنند.

با وجود این، ۳۱ درصد از مدیران مراقبت های بهداشتی می گویند که بودجه امنیتی آن ها برای محافظت کامل از آن ها ناکافی است.

در این گزارش ۴۵ مدیر بخش مراقبت های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفتند. یک چهارم از آن ها موافق بودند که محدودیت های بودجه همچنان یکی از بزرگترین موانع برای بهبود امنیت سایبری است.

شایان ذکر است، ۶۴ درصد افزایش حق بیمه سایبری را طی دو سال گذشته گزارش کرده اند که یکی از بزرگترین هزینه های مالی برای بسیاری از شرکت های مراقبت های بهداشتی در مورد پوشش سایبری است.

با این حال، با این که بخش مراقبت های بهداشتی به طور کلی نسبت به نقش فناوری مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در مقابله با جرایم سایبری خوش بین است، این به دور از مشکل نیست.

بیش از یک چهارم از پاسخ دهندگان (۲۹ درصد) معتقدند استفاده از این فناوری های نوظهور در دو سال آینده یک روند اصلی در امنیت سایبری خواهد بود. به ویژه در رابطه با پشتیبانی از غربالگری ایمیل (۶۷ درصد) و تجزیه و تحلیل متنی (۶۰ درصد) که دارای اهمیت بالایی هستند.

لوسی دایمز، مدیر عامل آیومارت گفت: «انبوهی از داده‌های شخصی که بخش مراقبت‌ های بهداشتی در اختیار دارد، و همچنین تعداد زیاد دستگاه‌ هایی که اغلب ممکن است قدیمی باشند و در مراکز پزشکی مستقر شده‌ اند، آن را به یک هدف اصلی برای مجرمان سایبری تبدیل می‌ کند. و در حالی که واضح است که ریسک جرایم سایبری در حال افزایش است، عدم اعتماد به توانایی سازمان ها برای محافظت از خود در برابر آن وجود دارد.

عوامل زیادی بر این امر تأثیر می‌ گذارند، از افزایش هزینه‌ های انرژی و افزایش حق بیمه گرفته تا کمبود مهارت‌ ها و فرسودگی کارکنان، که چالش‌ های بزرگی را برای کسب‌ و کارها ایجاد می‌ کند.

اگرچه ممکن است چنین باشد، اما راه‌ هایی برای کاهش این فشارها وجود دارد. با توسعه استراتژی‌ های مؤثر و استفاده از فناوری‌ های جدیدی مانند هوش مصنوعی این امر امکان پذیر است.»

به تازگی موجی از نقض امنیت سایبری در سازمان های مراقبت های بهداشتی وجود داشته است. با توجه به اینکه NHS به عنوان یک هدف کلیدی برای فعالیت های مخرب در تیر رس است اما بسیاری از سازمان ها در حال تقویت دفاع از خود هستند. همین یک هفته پیش دارتفورد و Gravesham NHS Trust یک قرارداد سه ساله امنیت سایبری با Cylera امضا کردند.

منبع: www.digitalhealth.net

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟