سوئیس ری پیش بینی کرد/ ۵ میلیارد یورو تقاضای جدید برای بیمه اتکایی بلایای طبیعی در حوزه EMEA

شرکت بیمه اتکایی جهانی Swiss Re پیش بینی می کند تقاضای فزاینده برای بیمه اتکایی بلایای طبیعی افزایش یابد و انتظار می رود تا ۵ میلیارد یورو تقاضای بیشتر فقط برای مناطق EMEA در سال جاری باشد. آگاهی از ریسک بالاتر و افزایش نفوذ بیمه به عنوان محرک برای منطقه EMEA و افزایش نیاز به سرمایه بیمه اتکایی دیده می شود.

به گزارش ریسک نیوز، تورستن استاینمن، رئیس بیمه اتکایی املاک و تلفات، اروپای شمالی، مرکزی و شرقی در سوئیس ری، طی یک جلسه توجیهی که قبل از جلسات بیمه اتکایی بادن-بادن سخنرانی می کرد، توضیح داد که این شرکت انتظار دارد تقاضای بالاتری برای بیمه اتکایی در پایان سال جاری میلادی داشته باشد.

اشتاینمن توضیح داد که Swiss Re اشتهای بیشتری برای رشد بیشتر بیمه اتکایی بلایای طبیعی خود دارد.

بیمه‌ گر اتکایی انتظار دارد اثرات تورمی بر هزینه‌ های خسارت فشار بیاورد و در عین حال ارزش‌ های مواجهه را نیز افزایش دهد.

اشتاینمن گفت که انتظار می رود تقاضا برای بیمه اتکایی به طور کلی افزایش یابد، زیرا عدم اطمینان ژئوپلیتیک و محیط اقتصاد کلان به عنوان محرک های اصلی در نظر گرفته شود.

انتظار می‌ رود استخرهای ریسک جدید باعث رشد شوند و دیجیتالی‌ سازی به‌ عنوان کاتالیزوری در نظر گرفته می‌ شود که فرصت‌ های بیشتری برای جذب سرمایه بیمه اتکایی ایجاد می‌ کند.

آگاهی از ریسک بالاتر و افزایش نفوذ بیمه نیز به عنوان محرک برای منطقه EMEA و افزایش نیاز به سرمایه بیمه اتکایی دیده می شود.

 موسسه Swiss Re تخمین می زند که بازار بیمه اتکایی P&C در اروپا تا سال ۲۰۳۳ سالانه ۳.۵ درصد رشد خواهد کرد.

حتی زمانی که سطوح بالای تورم فروکش کند، Swiss Re پیش‌ بینی می‌ کند که زیان‌ های دارایی بیمه شده به رشد ۵ تا ۷ درصدی در سال ادامه دهد.

با توجه به اینکه ریسک های ثانویه همچنان محرک نوسانات هستند و سال ۲۰۲۳ حداقل به سطح متوسط سالانه زیان ناشی از بلایای طبیعی نزدیک می شود، انتظار می رود که تقاضای بیمه اتکایی بلایا نیز افزایش یابد.

اشتاینمن گفت: «ما انتظار داریم که تقاضا برای پوشش بیمه اتکایی بلایای طبیعی اضافی وجود داشته باشد و تنها در این نمونه می تواند به ۴ تا ۵ میلیارد یورو در EMEA در سال جاری برسد.»

سوئیس ر گفت که انتظار می رود حدود ۱ میلیارد یورو از افزایش تقاضای بیمه اتکایی بلایای طبیعی که در تجدید نظر در ژانویه ۲۰۲۴ مشاهده شد، تنها از آلمان تامین شود.

ینس مهلهورن، رئیس بخش پذیره‌ نویسی املاک EMEA در Swiss Re، در ادامه تاکید کرد که انتظار می‌ رود تقاضای بیشتر برای بیمه اتکایی بلایا در چه جاهایی ظاهر شود.

وی توضیح داد: «تنها عرضه محدود سرمایه جدید وجود دارد و این سرمایه جدید دارای برچسب قیمتی مشخص است، زیرا با نرخ بهره بدون ریسک رقابت می کند».

اما او افزود: «ما از مشتریان خود می شنویم که آن ها می خواهند حمایت بیمه اتکایی بیشتری را در بالا خریداری کنند، در حالی که ما شاهد ظرفیت سازی بسیار محدود هستیم.»

۵ میلیارد یورو تقاضای جدید برای بیمه اتکایی بلایای طبیعی از EMEA به تنهایی به جذب بخشی از سرمایه جدیدی که ممکن است به بازار سرازیر شود کمک خواهد کرد.

پویایی های مشابهی در سطح جهانی انتظار می رود و بازار ایالات متحده احتمالاً شاهد افزایش تقاضا با نرخ بالاتری خواهد بود.

همچنین این موضوع وجود دارد که برخی از شرکت‌ های واگذارنده یک سال پیش، زمانی که نرخ‌ها در تجدیدنظر ژانویه ۲۰۲۳ به‌ قدری چشمگیر افزایش یافتند، بیمه اتکایی کمتری خریداری کرده‌ اند، به طوری که اکنون با نزدیک شدن به ژانویه سال ۲۰۲۴، شکاف‌ ها و همچنین اثرات تورمی برای برطرف کردن مشکلات بیمه اتکایی خود دارند.

در نهایت، انتظار می‌ رود که تقاضا برای سرمایه بیمه اتکایی در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد و تاکنون شاهد جریان‌ های ورودی، افزایش سرمایه یا تشکیل شرکت‌ های جدید برای برآورده کردن همه این موارد نبوده‌ ایم، که همگی باید در جهت حمایت از قیمت‌ گذاری در زمان تمدید باشد.

منبع: www.artemis.bm

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟