چه چیز یک بازار بیمه سایبری کارآمد را ایجاد می‌کند؟

انجمن بیمه تلفات اموال آمریکا (APCIA)، با همکاری CyberAcuView، از یک مقاله تحقیقاتی جدید پرده‌برداری کرده است که تجزیه و تحلیل جامعی از داده‌ها و روندها در بازار بیمه سایبری ارائه می‌کند که چالش‌های پیش‌روی آن، تغییرات در شیوه‌های پذیره‌نویسی و موارد جاری را در تکامل بیمه سایبری در چشم‌انداز تکنولوژیکی به‌سرعت در حال تغییر بررسی می‌کند.

به گزارش ریسک نیوز، این مقاله با عنوان «عناصر یک بازار بیمه سایبری کارآمد» نشان می دهد که ریسک های سایبری به طور مداوم تهدیدهایی در حال تحول هستند و بر اهمیت بازار کارآمد برای محصولات بیمه سایبری به منظور پاسخگویی به تقاضاهای مصرف کننده تاکید می کنند. شلبی شونسی، مدیر سایبری و مشاور APCIA گفت که از آنجایی که بازار بیمه سایبری هنوز در حال توسعه است، برای بلوغ و حفظ رشد آن به زمان نیاز است.

یک بازار به تدریج در حال بلوغ

این گزارش نشان داد که بازار بیمه سایبری به تدریج در حال بلوغ است و از دسترسی به داده های تجربی، فرآیندهای پذیره نویسی قوی تر، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، همکاری با مجری قانون و آژانس های امنیتی مرتبط در جهت مبارزه با جرایم سایبری، و ابتکاراتی در راستای رسیدگی به ریسک های سیستمی به نفع بیمه گران و جامعه بهره می برد.

همچنین تاکید کرد که یک بازار کارآمد بیمه سایبری با ثبات و سطح مناسبی از انعطاف ‌پذیری نظارتی رشد می ‌کند که در هنگام انطباق با نیازها، انتظارات و ریسک ‌های مصرف ‌کننده، بار بیش از حدی بر بیمه‌ گران وارد نمی ‌کند.

در این گزارش آمده است: با در نظر گرفتن این موارد، مقررات بیمه باید انتخاب آگاهانه مصرف ‌کننده را ارتقا دهد، نظارت بر پرداخت بدهی را تضمین کند، و کلاهبرداری و شیوه‌ های فریبکارانه را در سراسر بازار مهار کند. کارایی و رقابت در بازار نیز باید با ارائه گزینه های قیمت گذاری و پوشش بیمه نامه، مصرف کنندگان را توانمند کند.

شونسی گفت: «همه سهامداران از مقررات معقول، ضروری و روشن سود می برند. تا جایی که مقررات لازم است، باید یک محیط قانونی و رگولاتوری قابل پیش بینی و سازگار وجود داشته باشد که انعطاف پذیری و زمینه بازی برابر را برای همه آن ها فراهم کند.»

تقاضا برای بیمه سایبری در ایالات متحده به طور مداوم در حال افزایش است و انتظار می رود در آینده قابل پیش بینی سالانه دو برابر شود و حملات باج افزاری در حال حاضر یکی از برجسته ترین تهدیدات سایبری است.

در این گزارش آمده است که در حالی که بیمه، به ویژه پوشش باج افزار، می تواند انعطاف پذیری را افزایش دهد، نمی تواند رفتار مجرمانه ای را که باعث تداوم مشکلات باج افزاری می شود را از بین ببرد. مصرف کنندگان باید در مورد ریسک های سایبری و تأثیر آن ها بر کسب و کارهای فردی و شرکای آن ها هوشیارتر باشند.

به منظور حصول اطمینان از توسعه متناسب راه حل های بیمه ای موجود برای مدیریت ریسک های سایبری نوظهور، باید به بازار اجازه داد تا متحول شود و مسئولانه رشد کند. تجربه، نوآوری و همکاری نشان خواهد داد که بخش خصوصی تا چه حد می‌ تواند بازار سایبری را به نفع همه طرف‌ های ذینفع به پیش ببرد.

در دیگر پیشرفت ‌ها برای انجمن، نظرسنجی اخیری که توسط The Harris Poll از طرف APCIA انجام شد، نشان داد که 74 درصد از صاحبان خانه‌ ها هنگام تلاش برای تقویت انعطاف ‌پذیری خانه‌ های خود در برابر بلایای طبیعی با موانعی روبرو می ‌شوند.

منبع: www.insurancebusinessmag.com

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟