رویکردهای کلان در حوزه تحول دیجیتال

برزگر

بهمن برزگر در سلسله نشست‌های «دوشنبه‌های متن» از نگاه شخصی که در درون صنعت قرار دارد به دغدغه ها در حوزه تحول دیجیتال در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: امروز ابزاری که در اختیار داریم چقدر رقابتی و به روز است؟ زمان شروع یک پروژه در صنعت بیمه تا پایان آن با رویکرد تحول دیجیتال چقدر است؟ چند درصد از بودجه حوزه بیمه صرف تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات در این صنعت می شود؟

به گزارش ریسک نیوز، دومین نشست از سلسله نشست‌های «دوشنبه‌های متن» با موضوع: «نقشه شناسی اکوسیستم تحول دیجیتال و نوآوری صنعت بیمه» با حضور مدیران ارشد شرکت های بیمه و کارشناسان و صاحبنظران حوزه نوآوری در محل نشریه بیمه داری نوین و سایت ریسک نیوز برگزار گردید.

در این مراسم بهمن برزگر، سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول کسب و کار بیمه دی عنوان کرد: در معنی تحول دیجیتال باید گفت چگونه می توان به بهره برداران و مصرف کنندگان مشتریانمان یک تجربه متمایز مبتنی بر دانش جدید داد تا حس بهتری داشته و آن را بهتر لمس کنند. در واقع مشتری بتواند گام بلندی را حس کند که بلندی آن نسبت به گام های کوچک دیگر، قابل تمایز باشد.

ویدئوی این سخنرانی را مشاهده کنید

https://www.aparat.com/v/0wdyM

وی در مقایسه صنعت بورس با صنعت بیمه بیان کرد: اگر بخواهیم از منظر مشتری، اتفاقاتی که در صنایع متفاوت از صنعت بیمه افتاده را بیان کنیم باید بگوییم در بازار سرمایه اپلیکیشن های متعددی وجود دارد که هر لحظه می توان از طریق آنها بازار را رصد کرده و امور مربوط به خرید و فروش را انجام داد. اگر فعال حرفه ای باشید می توانید API دریافت کرده و تمامی داده های حوزه خود را داشته و تحلیل کنید.

برزگر گفت: معتقدم حضور متعدد استارتاپ ها در این حوزه ها نشان می دهد که همه می توانند این حس را داشته باشند که در این بخش ها امکان سرمایه گذاری کلان وجود دارد.

وی ادامه داد: اما در حوزه بیمه و به عنوان مثال، یک تازه وارد در حوزه بیمه تجاری، چه در اختیار داشته و چقدر اطلاعات دارد؟ چقدر آزاد است در فضای رقابت انتخاب کند؟ جایگاه رگولاتور صنعت بیمه با رویکرد دیجیتالی کردن در کجا قرار دارد؟ نقش رگولاتور چیست؟ آیا نقش آن تضمین رقابت هست یا چیز دیگری است؟ رگولاتور بین بازیگران سنتی و بازیگران جدید چه افقی را مشخص کرده است؟

سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول و کسب و کار بیمه دی سخنان خود را از نگاه شخصی که در درون صنعت قرار دارد اینگونه ادامه داد: ابزاری که در اختیار داریم چقدر رقابتی و به روز است؟ زمان شروع یک پروژه تا پایان آن با رویکرد تحول دیجیتال چقدر است؟ چند درصد از بودجه حوزه بیمه صرف تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات می شود؟

اینها رویکردهای کلانی است که به ما نسبت به حوزه تحول دیجیتال تصویری کلی می دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟