چگونه هوش مصنوعی صنعت بیمه اتکایی را متحول خواهد کرد

تحول دیجیتال در سراسر صنعت بیمه و به خصوص بیمه اتکایی گسترش یافته است و منطقه آسیا و اقیانوسیه به سرعت در حال به کار گیری آن است.

به گزارش ریسک نیوز، جان مورلی، رهبر رشد در گروه استراتژی و فناوری Aon در آسیا-اقیانوسیه، به Intelligent Insurer گفت: با این وجود مسیر تحولی در منطقه به طور منحصر به فردی توسط محیط نظارتی آن شکل می ‌گیرد.

مورلی تاکید کرد که محیط نظارتی در کشورهای مختلف می تواند محرک قابل توجهی برای تحول دیجیتال باشد. تنوع گسترده در منطقه آسیا-اقیانوسیه، از بازارهای با فناوری پیشرفته آسیای شمالی (مانند توکیو، ژاپن و کره) گرفته تا جنوب شرقی کمتر توسعه یافته، تصویر متنوعی را ترسیم می کند. مورلی بیان کرد: «تفاوت های بزرگی وجود دارد.»

وجود رژیم‌ های نظارتی ملایم ‌تر در آسیای جنوب شرقی به معنای وجود «تنوع قطبی» است. موجودیت‌ های سنتی هنوز به‌ شدت به فرآیندهای مبتنی بر کاغذ متکی هستند، در حالی که شرکت ‌های جدید و بومی دیجیتال، بدون محدودیت توسط سیستم‌ های قدیمی، می ‌توانند به سرعت خود را تطبیق داده و متمایز شوند. مورلی گفت: «با شروع شدت گرفتن مقررات، ما شاهد آن هستیم که بیمه ‌گرهای بومی دیجیتال بیشتر به میدان می ‌آیند».

مورلی با توجه به شرایط فعلی بازار در آسیا و اقیانوسیه، به ویژه از دیدگاه بیمه اتکایی، می گوید که محیط چالش برانگیز است. او گفت: «سخت است که آن را یک بازار با شرایط سخت بنامیم». اما پذیرفت که تعیین قیمت مناسب یک چالش مداوم است.

او پیشنهاد کرد: «برای مدیریت این موضوع، بیمه ‌گران ریسک ‌های بیشتری را حفظ می ‌کنند و راه‌ های نوآورانه ‌ای برای مدیریت سرمایه ابداع می ‌کنند. طی ماه‌ های اخیر، ما به دنبال ایجاد شرایط مناسب بیمه اتکایی برای بیمه ‌گران بوده ‌ایم.»

با این حال، مدیریت سرمایه تنها مانع نیست. با توجه به انبوهی از بیمه ‌گران که همان بخش ‌ها، به‌ ویژه شرکت‌ های کوچک تا متوسط (SME) را هدف قرار می ‌دهند، متمایز ساختن خود کار دشواری است. مورلی خاطرنشان کرد که بخش SME، در حالی که ارائه پوشش بیمه برای آن ناکافی است اما برای نفوذ چالش وجود دارد، زیرا هر بیمه ‌گری تلاش می ‌کند از پتانسیل آن استفاده کند.

پیشگیری از تغییر شدید

مورلی انتظار دارد شرایط فعلی بازار در تمدیدهای آتی ادامه یابد. او تغییرات شدیدی را پیش ‌بینی نمی‌ کند، اما نسبت به تسهیل گفتگوهای سازنده بین بیمه ‌گران و بیمه‌ گران اتکایی برای دستیابی به نتایج سودمند متقابل، خوشبین است.

مورلی با پرداختن به موضوع پوشش کم ‌بیمه و نرخ نفوذ پایین ناشی از آن، گفت: «نفوذ کم به ‌طور خودکار به افزایش رقابت منجر نمی ‌شود».

او با ذکر مثال از اندونزی (کشوری با نفوذ کم بیمه اما مملو از بیمه گران) بر تمرکز فزاینده بر قیمت گذاری کارآمد و استفاده از فناوری برای ارائه پاسخ سریعتر به بازار و جلب رشد تاکید می کند.

«ما شرکت ‌های زیادی را دیده ‌ایم که به قیمت ‌گذاری توجه می ‌کنند، همیشه در پی پاسخ به این مسئله هستند که چگونه می ‌توانند قیمت کارآمدتری ارائه دهند، چگونه می ‌توانند به طور موثری خود را متمایز کنند و از نظر تغییر قیمت‌ ها سریعتر عمل کنند تا سهم بازار و رشد را به دست آورند. مطمئناً این چیزی است که فناوری می تواند نقش بزرگی را در آن ایفا کند.»

مورلی تاکید کرد که کیفیت داده ها به ویژه در حوزه بیمه تجاری و بیمه اتکایی بسیار مهم است. چالش در بالا بردن قابلیت ‌های داده ‌ها و «به ‌کارگیری فناوری برای تصمیم ‌گیری بهتر و مؤثرتر برای ضربه زدن به رشد و جاه‌ طلبی ‌های استراتژیک» نهفته است.

داده ها بسیار ارزشمند هستند

مورلی در پیش‌ بینی خود درباره هوش مصنوعی (AI) تصریح کرد: «در مدت هشت تا 10 سال، هوش مصنوعی صنعت را متحول خواهد کرد. ما نمی توانیم این روند را معکوس کنیم.»

او به همان اندازه در مورد چالش هایی که هوش مصنوعی ارائه می کند، به ویژه در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها صحبت می کند. برای Aon، داده ‌های ما و همچنین برای بسیاری دیگر یکی از ارزشمندترین دارایی های ما است. داده ها بسیار ارزشمند است. این یک متمایز کننده است.

او بیان کرد: «وقتی به زبان داده عمل می کنیم، چگونه از نشت داده های خود به دامنه عمومی جلوگیری می کنیم؟»

او گفت: «این مهم است که یک رویکرد «خارجی» برای محصور کردن این داده‌ ها در پیش بگیریم و مطمئن شویم که حاکمیت قوی پیرامون آن داریم. وی خاطرنشان کرد: مواردی مانند اتوماسیون فرآیند روباتیک، برون سپاری نیز به شدت توسط هوش مصنوعی به چالش کشیده خواهد شد.

مورلی فاش کرد که Aon در حال بررسی موارد استفاده، به ویژه در مدیریت بیمه نامه و پردازش ادعاها برای جایگزینی آن با مدل های AI به منظور افزایش کارایی عملیاتی قبل از ورود به مناطق پیچیده تر است.

فراتر از هوش مصنوعی، مورلی تغییر مداوم به سمت فناوری مبتنی بر فضای ابری را نشان می دهد. او گفت: «پذیرندگان اولیه قبلاً آن را پشت سر گذاشته ‌اند و درس ‌های زیادی آموخته ‌اند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که دنبال کنندگان باهوش وارد عمل شوند و برخی از آن فناوری را به گونه ای اعمال کنند که می تواند برای آن ها متمایز عمل کند.»

مورلی پیشنهاد می‌کند که اکنون زمان آن است که بیمه‌ گران سرمایه ‌گذاری ‌های فناورانه آگاهانه انجام دهند. اما بدون اینکه به بانک ها از نظر هزینه های هنگفت فشار وارد آورند.

او در مورد برنامه‌ های آینده AON گفت: «ما به دنبال گسترش فعالیت خود در سراسر آسیا و اقیانوسیه هستیم. ما در سنگاپور و استرالیا حضور داریم. ما ظرفیت را در هنگ کنگ ایجاد خواهیم کرد که به بخش زندگی و بیمه عمومی و بیمه تجاری می پردازد.»

منبع: www.intelligentinsurer.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  12