سازمان ملی استاندارد برای بیمه گران استاندارد تعیین کرد! / از نحوه تبلیغات تا پرداخت خسارت

سازمان ملی استاندارد از تدوین استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو با هدف تعیین الزامات مربوط به کیفیت ارائه خدمات بیمه خودرو به مشتریان و برای شفاف سازی فرآیند صدور بیمه نامه، رضایت ذی نفع در فرایند پرداخت خسارات و رعایت حقوق ذی‌نفعان در دفاتر بیمه خودرو، خبر داد.این اقدام سازمان ملی استاندارد در حالی است که مشخص نیست آیا بیمه گران نیز در تدوین این استاندارد نقش موثری داشته اند یا خیر!البته در ابتدای مصوبه سازمان استاندارد نام سه تن از اهالی صنعت بیمه به چشم می خورد.

به گزارش ریسک نیوز سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که در راستای تحقق برنامه‌های این سازمان در حوزه استانداردسازی حوزه خدمات، استاندارد ملی «خدمات بیمه خودرو» با هدف تعیین الزامات مربوط به کیفیت ارائه خدمات بیمه خودرو به مشتریان و برای شفاف سازی فرآیند صدور بیمه نامه، رضایت ذی نفع در فرایند پرداخت خسارات و رعایت حقوق ذی‌نفعان در دفاتر بیمه خودرو به تصویب رسید.

گفتنی است  این استاندارد برای صدور بیمه نامه، جبران خسارت بیمه های شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده کاربرد دارد.

از جمله موضوعات مهمی که در این نسخه استاندارد ملی ذکر شده  این است که بیمه‌گر موظف است کلیه اطلاعات ضروری درباره پوشش‌های بیمه، وظایف و تعهدات بیمه‌گر و بیمه‌گذار، میزان حق بیمه و نحوه پرداخت  آن، استثنائات و محدودیت‌های بیمه، نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای و سایر توضیحات لازم را به صورت مناسب به متقاضی اعلام کند.

همچنین بیمه‌گر باید از تبلیغات گمراه‌کننده خودداری کند. یکی از مواردی که مصداق تبلیغ گمراه کننده است این است که تبلیغی موجب ابهام در تشخیص محصولات بیمه‌ای شود.

برای مطالعه کامل استاندارد خدمات بیمه خودرو اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

86  +    =  87