ناکافی بودن اطلاعات جامعه‌ی ایثارگری نسبت به تعهدات بیمه‌

موهبتی مدیر عامل بیمه دی با بیان ناکافی بودن اطلاعات جامعه‌ی معظم ایثارگری نسبت به تعهدات بیمه‌ای گفت: با آن‌که قانون جامع خدمات ایثارگران، کلیه‌ی هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی را برای این قشر معزز به صورت رایگان در نظر گرفته، اما متأسفانه به دلیل برخی مصوبات مراجع قانونی که ناشی از محدودیت‌های اعتباری است، بعضی از تعهدات بیمه‌ای، از بسته‌ی خدمتی بیمه دی حذف می‌گردد و این درحالی است که بیمه‌ شده‌ی ایثارگری از این‌گونه موارد بی‌اطلاع است.

به گزارش ریسک نیوز رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی ا علام کرد: بیمه دی در شاخص حق بیمه‌ی تولیدی در بین ۳ شرکت اول قرار دارد.

رشد مثبت شاخص های اساسی شرکت بیمه دی در شش ماهه ابتدای سال

استادهاشمی اظهار داشت:نرخ رشد شاخص‌های اساسی بیمه دی در نیمه‌ی اول سال جاری، بسیار مثبت بوده است.
علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا در همایش سراسری مدیران بیمه دی که در اصفهان جریان داشت، گفت: نرخ رشد شاخص‌های اساسی بیمه دی در نیمه اول سال جاری بسیار مثبت بوده که نسبت به مدت مشابه در هفت ماهه سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است. وی افزود: البته این شرکت، به صورت تعدادی نیز رشد ۱۶.۵ درصدی را تجربه کرده است.
استادهاشمی با اشاره به حرکت بیمه دی به سوی جذب بیمه‌نامه‌های خُرد اظهار داشت: این موضوع بسیار امیدوار کننده است و چنانچه در این مسیر به تلاش بر مبنای برنامه‌های تدوین شده ادامه دهد، خواهد توانست با جذب پرتفوی متنوع، موفقیت بزرگی را کسب نماید.
استادهاشمی همچنین افزود: بیمه دی با در نظر داشت شاخص حق بیمه تولیدی، در بین 3 شرکت اول کشور قرار گرفته‌ است که این موضوع، حاکی از برنامه محوری و تلاشی روزافزون است. وی این دست‌آورد را گامی رو به جلو و نشانه‌ی رشد و بالندگی بیمه دی، از ابتدای سال جاری تاکنون دانست.

 

افق مورد انتظار از بیمه دی، دفاع از حقوق بیمه‌‌شدگان است
قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که جهت تشکر و قدردانی در جمع مدیران بیمه دی حضور یافته، اظهار داشت: توفیقات روزافزون و پیاپی بیمه دی طی مدیریت نوین این شرکت، به ویژه در به روز نمودن پرداخت‌های خسارت به خانواده‌های معزز ایثارگری، نه تنها موجب جلب رضایت و خشنودی بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان بوده، بلکه سطح توقعات را نیز افزایش داده و جامعه‌ی هدف در انتظار وضعیت مطلوب بعدی است.

وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای و روندهای منقطع در تامین و پرداخت اعتبار بیان داشت: می‌بایست در چارچوب یک کارگروه تخصصی، فرآیند تشکیل یک صندوق تثبیت مورد تحقیق،‌ مطالعه و بررسی قرار گیرد تا فرآیند به روز پرداخت خسارت‌ها مستمر و پایدار باشد.قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر ارایه‌ی کیفی خدمات بیمه دی به خانواده‌ی بزرگ ایثار و شهادت، به تبیین نگاه بنیاد به بیمه دی پرداخته و گفت: بیمه دی صرفا یک شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد درمانی نیست. بلکه این شرکت با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های موجود، توانسته خود را در نظرگاه بیمه‌گذار به عنوان مدافع حقوق بیمه‌شدگان معرفی نماید. به دیگر معنا، بیمه دی توفیق داشته تا بر اساس استانداردهای علمی‌، از ارائه‌ی خدمات کافی و کیفی به بیمه‌شدگان خود صیانت و مراقبت نموده و حافظ حقوق ایشان باشد. که امید است در این‌خصوص به عنوان، سرآمد، الگو و نمونه‌ای عالی برای دیگر شرکت‌های بیمه‌ای شناسایی شده و محل رجوع قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین با توصیه بر ایجاد زیرساخت‌های هوشمند و الکترونیک و تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی، استانداردسازی در حوزه‌های پیشگیری و توانبخشی را موجب ارتقاء سطح کیفی خدمات به بیمه‌شدگان عنوان نموده و بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت در این خصوص تاکید نمود.رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بخش پایانی سخنان خود،‌ ضمن تقدیر مجدد از خادمین خانواده‌های ایثارگری در بیمه دی، اظهار امیدواری کرد تمامی دست‌اندرکاران این شرکت از آثار معنوی خدمت به خانواده‌های معظم و معزز شهداء و ایثارگران بهره‌مند گردند.

 رشد شاخص‌های، محصول افزایش بهره‌وری در شرکت بیمه دی بوده است

طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه دی در نخستین روز از برگزاری این اجلاس به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: از جمله اهم دغدغه‌های ایثارگران در زمان حاضر، موضوع درمان و بیمه تکمیلی این حوزه است که می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت.

موهبتی با بیان ناکافی بودن اطلاعات جامعه‌ی معظم ایثارگری نسبت به تعهدات بیمه‌ای گفت: با آن‌که قانون جامع خدمات ایثارگران، کلیه‌ی هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی را برای این قشر معزز به صورت رایگان در نظر گرفته، اما متأسفانه به دلیل برخی مصوبات مراجع قانونی که ناشی از محدودیت‌های اعتباری است، بعضی از تعهدات بیمه‌ای، از بسته‌ی خدمتی بیمه دی حذف می‌گردد و این درحالی است که بیمه‌ شده‌ی ایثارگری از این‌گونه موارد بی‌اطلاع است. لذا می‌بایست نسبت به اطلاع‌رسانی کارآمد به جامعه‌ی هدف اهتمام بیشتری مبذول داشت.
مدیرعامل بیمه دی با تأکید بر به روز شدن پرداخت‌های این شرکت، بیان داشت: خوشبختانه بهبود فرآیند پرداخت خسارت‌ها،‌ موجب افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان به ویژه خانواده‌های معزز شهداء و ایثارگران شده و چنان‌چه روند تأمین اعتبار از سوی بیمه‌گذار به موقع صورت بگیرد، به همان ترتیب نیز، هیچ تاخیری در ارائه‌ی خدمات و پرداخت خسارت‌ها از سوی بیمه دی پیش نخواهد آمد.موهبتی در این خصوص افزود: کلیه‌ی خدمات بیمه دی در حالی به بیمه‌شدگان معزز ارائه می‌گردد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات این شرکت از دولت هنوز وصول نشده است.
مدیرعامل بیمه دی همچنین تأکید کرد: ارائه‌ی خدمات به خانواده‌های معزز ایثارگری، یک وظیفه‌ی ملی و مذهبی است و مبنای برنامه‌ی بیمه دی نیز رضایتمندی این عزیزان است. از این رو، بیمه دی در نظر دارد، به جای برنامه‌های درمان محوری به سوی، برنامه‌های سلامت محوری حرکت کند.مدیرعامل بیمه دی طی سخنان پایانی خود در اولین روز از این اجلاس، رشد شاخص‌های کلیدی بیمه دی را، محصول افزایش بهره‌وری در این شرکت قلمداد نموده و اعلام داشت: علیرغم همه‌ی چالش‌های موجود، سود شرکت در شش ماه ابتدایی سال جاری، دو برابر مدت مشابه طی سال گذشته بوده است.

مهم‌ترین وظیفه‌ی شرکت‌های بیمه‌، صیانت از حقوق بیمه‌شدگان است

در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی که در شهر اصفهان برگزار شد، عبدالرضا مصری نماینده‌ی مردم و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی،‌ با تأکید بر اهمیت پژوهش در تمامی حوزه‌ها به ویژه امور اقتصادی و صنعت بیمه اظهار داشت: اگر پژوهشی در صنعت بیمه صورت گیرد، مشخص خواهد شد که نظام بیمه‌ای چقدر می‌تواند در رونق صنایع و کارگاه‌ها نقش‌آفرین بوده و در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.
عبدالرضا مصری با تصریح بر بند ششم از اصل دوم قانون اساسی مبنی بر حفظ کرامت انسان‌ها، گفت: نظام بیمه‌ای و تعاونی، از جمله اموری هستند که منتج به حفظ کرامت انسانی خواهند شد. وی افزود: هر شخصی ممکن است طی اتفاق یا حادثه‌ای، توان مالی خود را از دست بدهد. اما بیمه‌ها می‌توانند با جبران خسارت و ضرر وارد آمده، از کرامت آن شخص محافظت نمایند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه صنعت بیمه پاسخگوی خسارت‌هاست، خاطرنشان کرد: گرچه تمرکز صنعت بیمه بر مدیریت ریسک و پرداخت خسارت قرار دارد، ولیکن تا زمانی که به این صعنت، نگاهی همانند گیشه‌ی دریافت و پرداخت داشته باشیم، شاهد رشد آن نخواهیم بود. این در حالی است که اصلی‌ترین وظیفه‌ی شرکت‌های بیمه‌ای، صیانت از حقوق بیمه شدگان است و می‌بایست شرکت‌های بیمه‌ای این قانون را مدنظر قرار داشته باشند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟