بیمه سایبری چگونه می تواند به سازمان ها سود برساند؟

رهبران کسب ‌و کار را می ‌توان به خاطر در نظر گرفتن بیمه سایبری به عنوان یک سربار کسب ‌و کار بخشید. بیمه ای که تا زمانی که ادعایی نشود سودی به همراه نخواهد داشت که البته امیدوارند هرگز نیازی به انجام این کار نداشته باشند.

به گزارش ریسک نیوز، اما در واقع بیمه سایبری می ‌تواند مزایای تجاری قابل توجهی به همراه داشته باشد: فرآیند درخواست می ‌تواند کاتالیزوری برای بهبود امنیت سایبری باشد، در نتیجه ریسک یک حمله سایبری موفقیت ‌آمیز را کاهش می ‌دهد و در صورت وقوع، تأثیر آن را به حداقل می ‌رساند.

چرا بیمه سایبری اهمیت دارد؟

هم فراوانی و هم تأثیر حملات سایبری در حال افزایش است. باج ‌افزار یک نمونه قانع‌کننده است. پرداخت‌ های باج افزاری تقریباً 450 میلیون دلار تنها در شش ماه اول سال 2023 بوده است و البته این تنها یکی از هزینه‌ های متعدد مرتبط با چنین حملاتی است.

شرکت ها باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حملات سایبری انجام دهند، اما همچنین باید از خود در برابر این واقعیت محافظت کنند که ممکن است قربانی یک حمله سایبری شوند. از آنجایی که آن ها با ریسک های امنیتی که با آن روبرو هستند مقابله می کنند، احتمالاً بیمه سایبری را در نظر می گیرند. در واقع، گزارش Netwrix 2023 Hybrid Security Trends نشان داد که 44 درصد از سازمان ها در حال حاضر بیمه شده اند و 15 درصد در حال برنامه ریزی برای خرید بیمه نامه در سال آینده هستند.

شرکت‌ها برای کاهش خسارات مالی خود در صورت بروز حادثه سایبری، بیمه سایبری دریافت می کنند. بیمه می تواند هزینه های زیر را جبران کند:

• بازیابی اطلاعات و سیستم
• خرابی ناشی از حمله
• تجزیه و تحلیل و پاسخ به حادثه
• هزینه های رسیدگی به حوادث، از جمله هزینه های مربوط به روابط عمومی، اعلان های مشتری و خدمات نظارت بر اعتبار برای مشتریان آسیب دیده
• خدمات حقوقی
• انواع خاصی از مسئولیت برای نقض داده های تنظیم شده

برخی از بیمه ‌گران نیز با بازپرداخت باج در شرایط خاص موافقت می ‌کنند. با این حال، این رویکرد هنوز مشکوک است زیرا برخی از کارشناسان استدلال می کنند که می تواند حملات بیشتر را تشویق کند و فعالیت های مجرمانه را تامین مالی کند.

بیمه سایبری چگونه کار می کند؟

همچون هر نوع بیمه دیگری، بیمه سایبری مبتنی بر ارزیابی ریسک است. ارائه‌ دهنده بیمه عواملی مانند وضعیت امنیت داده‌ ها و اطلاعات سازمان، فرآیندها و رویه‌ های مرتبط، سابقه نقض، و انطباق قانونی و مقرراتی را ارزیابی می ‌کند.

شرکت‌ هایی که حجم زیادی از اطلاعات شناسایی شخصی (PII) یا سایر محتوای بسیار حساس را میزبانی می ‌کنند، ممکن است ملزم به رعایت پروتکل ‌های سخت ‌گیرانه ‌تر باشند.
اگر یک ارزیاب متوجه شود که یک سازمان فاقد کنترل های امنیتی کافی است، بعید است که آن را برای یک سیاست به هر قیمتی تایید کند.

در صورت برای ارائه بیمه نامه، شرکت ها باید تمام محدودیت ها و مقررات را به دقت بررسی کنند. به عنوان مثال، ممکن است این بیمه نامه پرداخت ها را با حداکثر مقدار مشخص محدود کند، یا ممکن است پوششی برای عواقب بلند مدت یک مصالحه، مانند ریزش مشتری و زیان مالی به دلیل اعتبار آسیب دیده، ارائه نکند.

علاوه بر این، یک بیمه نامه ممکن است از شرکت بیمه شده بخواهد که رویکرد خاصی را در رسیدگی به یک حادثه سایبری، مانند استفاده از خدمات حرفه ای مذاکره باج برای رسیدگی به تقاضای باج افزار اتخاذ کند.

بیمه سایبری چگونه می تواند به سازمان ها کمک کند؟

با این حال، بیمه سایبری می تواند بیش از کاهش تأثیرات مالی حوادثی که ممکن است رخ دهد، برای یک شرکت کار انجام دهد. فرآیند درخواست بیمه سایبری می تواند کاتالیزوری برای بهبود امنیت سایبری باشد و در نتیجه شانس ابتلا به یک حمله موفقیت آمیز را کاهش دهد و در صورت وقوع تأثیر را به حداقل می رساند.

به طور خاص، ممیزی ارزیابی ریسک بیمه‌ گر می ‌تواند شکاف‌ های امنیتی را در دفاع سازمان آشکار کند و حتی توصیه ‌هایی در مورد نحوه رسیدگی به آن ها ارائه دهد. به هر حال، تعداد کمی از سازمان ها نسبت به ارائه دهندگان بیمه سایبری در مورد ریسک های امنیت فناوری اطلاعات آگاهی بهتری دارند.

آن ها همیشه با ادعاهای شرکت و ارزیابی ریسک سروکار دارند، بنابراین دید عمیقی نسبت به چشم انداز تهدید دارند و از بهترین شیوه ها برای شناسایی و رسیدگی به آسیب پذیری های امنیتی آگاهی دارند.

طبق مطالعه Netwrix، اقداماتی که معمولاً برای واجد شرایط بودن برای یک بیمه نامه سایبری مورد نیاز است شامل احراز هویت چندعاملی، مدیریت پچ و آموزش منظم امنیتی می شود. در واقع، نیمی از سازمان ‌های مورد بررسی گفتند که تغییراتی در استراتژی امنیتی خود ایجاد کرده ‌اند تا خواسته ‌های بیمه نامه ای را که خریداری کرده‌ اند برآورده کنند یا حق بیمه خود را کاهش دهند.

تدابیر امنیتی ممکن است به یک شکل بر همه سازمان ها اعمال نشود. به عنوان مثال، هر سازمانی باید فرآیندهای مدیریت قوی داشته باشد، اما شرکت های بیمه ممکن است استاندارد انعطاف پذیرتری برای SMB ها در مقایسه با شرکت های چندملیتی در مورد سرعت رفع و به روز رسانی ها داشته باشند.

با این حال، یک اصل اساسی باقی می‌ ماند: بیمه‌ گران از هر مشتری انتظار دارند که وظیفه مراقبت خود را انجام دهد، که بر اساس اندازه سازمان، بخشی که در آن فعالیت می ‌کند، انواع داده‌ هایی که پردازش می ‌کند و سطح پوششی که به دنبال آن است، متفاوت است. برخی از بیمه ‌گران خدماتی را ارائه می ‌کنند که برای کاهش ریسک، مانند آموزش امنیت سایبری و اطلاعات طراحی شده ‌اند.

شرکت‌ ها می ‌توانند با استفاده از فرآیند ارزیابی، برای دستیابی به استانداردهای بالای امنیت سایبری و پذیرش شیوه‌ های بهینه، گام ‌هایی بردارند.

منبع: www.teiss.co.uk

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟