پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ / حقیقی‌ها از لاک دفاعی خارج می‌شوند؟

بازار سهام دومین هفته دی‌ماه را در روندی نزولی سپری کرد. برخی این کاهش را روند اصلاحی می‌دانند. اما آیا این مسیر احتیاطی در آخرین روز هفته به پایان می‌رسد؟

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.44 درصد، معادل 15 هزار و 747 واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و 178 هزار و 752 واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی  را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.71 درصدی (معادل پنج هزار و 370 واحد)، تا پله 755 هزار واحدی تنزل یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت 0.59 درصدی معادل 155 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح 26 هزار و 309 واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، پنج هزار و 392 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز 9 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج 241 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  50  =  56