مخابرات در سال 2024: افزایش تقاضا برای اتوماسیون، قراردادهای هوشمند و بیمه سایبری

در سال 2024، اتوماسیون کسب‌وکار به نقطه اوج خود خواهد رسید که ناشی از تقاضای سازمانی برای خدمات مبتنی بر فضای ابری است. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند و بیمه سایبری حوزه‌‌های جدیدی از اتوماسیون کسب‌وکار هستند که به‌طور گسترده‌‌تری درک خواهند شد.

به گزارش ريسک نيوز، یکی از مزایای صنعت مخابرات این است که به خوبی در توسعه و اتخاذ استانداردهایی برای به حداکثر رساندن قابلیت همکاری بین شرکا و حتی رقبا در سطح ارائه ‌دهنده خدمات و در سطح ارائه ‌دهنده فناوری مهارت دارد.

قابلیت همکاری به زنجیره های تامین دیجیتال چابک تبدیل می شود و ارائه خدمات دیجیتالی با ارزش بالا، پیچیده و بر اساس تقاضا را به مشتریان سازمانی امکان پذیر می کند.

در دسترس بودن گسترده نسل اول هوش مصنوعی مولد در حال حاضر جنبه های بسیاری از صنایع را تغییر داده است و نتایج چنین اختلالی کاملاً قابل درک نیست.

چیزی که برای صنعت مخابرات واضح است این است که هوش مصنوعی مولد تقاضا برای ترکیب اتصالات بر اساس تقاضا، محاسبات و ذخیره سازی عرضه شده توسط طیف وسیع تری از تامین کنندگان پایین دستی را افزایش می دهد.

اتوماسیون تجاری بین شرکا چه در صنعت مخابرات و چه در بین صنایع به طور فزاینده ای برای دوام شرکت ها در فضای مخابراتی ضروری خواهد بود.

در سال 2024، اتوماسیون کسب و کار به نقطه اوج خود خواهد رسید که ناشی از تقاضای سازمانی برای خدمات مبتنی بر فضای ابری است. علاوه بر این، حوزه‌ های جدیدی از اتوماسیون کسب ‌و کار که به طور گسترده‌ تری درک خواهند شد، قراردادهای هوشمند و بیمه سایبری هستند.

ساده سازی خدمات و انطباق با چشم انداز پویا

اتوماسیون کسب ‌و کار به دلیل افزایش بهره ‌وری، بهبود تجربیات مشتری و نیاز به چابکی در یک چشم ‌انداز دیجیتالی که به ‌سرعت در حال تحول است، به رشد خود در صنایع ادامه خواهد داد. Network-as-a-Service (NaaS)، که ترکیبی از اتصال، تضمین برنامه، امنیت و خدمات ابری است، نمونه بارز این است که چگونه اتوماسیون ارائه خدمات پویا و مقیاس پذیر را تسهیل می کند و نیازهای در حال تغییر کسب و کارها را برآورده می کند.

دوران بیش از حد متصل

API های استاندارد کلیدی برای اتوماسیون یکپارچه در سراسر زنجیره تامین خواهند بود و اپراتورهایی که به طور فعال اتوماسیون مبتنی بر استانداردها را اتخاذ می کنند، مزیت حرکت اول را به دست خواهند آورد.

اپراتورهای اتوماسیون استاندارد شده می توانند خدمات متناسب با نیازهای مشتری را سریعتر ارائه دهند و با ایجاد تغییرات در ارائه خدمات، ارتقاء و به روز رسانی خط مشی بر حسب تقاضا، وفاداری مشتری را بهبود بخشند.

همانطور که تقاضاهای مشتری تسریع و تکامل می یابد، اتخاذ اتوماسیون برای ارائه دهندگان خدمات برای ماندن در رقابت، ساده سازی ارائه خدمات و تسریع زمان ورود به بازار به طور فزاینده ای حیاتی می شود.

پیشرفت ‌های فناوری مانند هوش مصنوعی و محاسبات ابری، قابلیت ‌های اتوماسیون را به جلو می ‌برد و امکان هماهنگی و مدیریت خدمات هوشمند را فراهم می ‌کند.

به طور کلی، آینده اتوماسیون کسب و کار روشن است. NaaS به عنوان یک مثال قدرتمند از این است که چگونه اتوماسیون می تواند ارائه خدمات را متحول کند عمل می کند و تأثیر آن بسیار فراتر از صنعت مخابرات خواهد بود. با استقبال از اتوماسیون و اولویت بندی استانداردسازی، کسب و کارها می توانند مزیت رقابتی را ایجاد کنند و برای موفقیت در عصر دیجیتال آماده شوند.

قراردادهای هوشمند برای مشارکت آسان مخابراتی

پیامدهای استفاده از کدهای خودکار در حال اجرا در بلاک چین (یعنی قراردادهای هوشمند) برای انجام تجارت بین شرکا در سال 2024 در مخابرات بزرگ و کوچک آشکارتر خواهد شد. قراردادهای هوشمندی که بین شرکای تجاری (به عنوان مثال، خریداران و فروشندگان) استفاده می ‌شوند، پیش از استفاده، نیازمند تأییدیه‌ های حقوقی، مالی، فناوری اطلاعات و امنیت سایبری از بخش ‌های داخل همه طرف‌ های مقابل هستند.

این را با قراردادهای خدمات اصلی مبتنی بر متن و شرایط و ضوابط معمولی مقایسه کنید که قبل از لازم ‌الاجرا شدن، «فقط» از بخش ‌های حقوقی و مالی طرف‌ های مقابل تأیید می ‌شوند.

این سطح بالای هماهنگی سهامداران متعدد از شرکت ‌های مختلف برای توافق در مورد استفاده از یک قرارداد هوشمند، تقاضا برای قراردادهای هوشمند استاندارد باز و آماده را افزایش می ‌دهد که می‌ توانند همانطور که هست یا با حداقل تعدیل مورد استفاده قرار گیرند. به عبارت دیگر، چرا چرخ را با هزینه گزاف و بدون افزایش ارزش قابل تشخیص دوباره اختراع کنیم؟

استاندارد کردن یک قرارداد هوشمند به این معنی است که رهبران صنعت در صنعت مخابرات در مورد موضوعات مختلفی به توافق برسند: الزامات تجاری و موارد استفاده برای استفاده از قرارداد هوشمند چیست؟

ورودی ها و خروجی های قرارداد هوشمند چیست؟ رابط ها و مدل های داده مورد استفاده برای قرارداد هوشمند چیست؟ آیا بازرسی امنیتی انجام شده است؟

در چه محیطی اجرا خواهد شد؟ چگونه از بلاک چین برای تضمین این که نتایج را می توان ممیزی کرد، نمی توان آن را دستکاری کرد اما اطلاعات حساس تجاری را افشا نمی کند، استفاده می شود؟

چه کسی قرارداد هوشمند را اجرا خواهد کرد و هزینه عملیات آن چگونه پرداخت خواهد شد؟ چه سطحی از قابلیت های اضافی در برنامه های کاربردی توزیع شده (dApps) مورد نیاز خواهد بود؟

2024 شاهد افزایش درک و توسعه گردش کار برای مدیریت ایجاد و استفاده از قراردادهای هوشمند استاندارد باز جدید خواهد بود.

بیمه سایبری: ایمن سازی زنجیره تامین دیجیتال در عصر پر ریسک

با توجه به حملات فیزیکی به کشتی های تجاری (به ویژه در مناطق دریای سیاه و خلیج فارس) که به تازگی در رسانه های عمومی گزارش شده است، مردم بیشتر از هزینه آن حملات به ویژه از نظر افزایش نرخ بیمه آگاه شده اند.

بدون بیمه، بسیاری از کشتی ‌ها در مسیرهای دریایی آسیب ‌پذیر حرکت نخواهند کرد که باعث افزایش هزینه ‌ها و محروم کردن برخی کشورها از دسترسی آسان به تجارت و برخی کالاها می ‌شود. صنعت مخابرات از بسیاری جهات شبیه به صنعت حمل و نقل است.

به جای بارگیری کانتینرها در کشتی های عظیمی که در سراسر اقیانوس ها حرکت می کنند، صنعت مخابرات مسئول «حمل و نقل» هزاران میلیارد بسته داده های دیجیتالی حیاتی در کسری از ثانیه است.

دنیا برای مشتریانشان و مشتریان سازمانی به طور جمعی هر روز اگزابایت داده را ذخیره و پردازش می کنند. بسیاری از شرکت ‌ها در اقتصاد دیجیتال مایلند که بتوانند ریسک آسیب ناشی از حملات سایبری به این اگزابایت داده ‌ها را به بیمه ‌گر شخص ثالث منتقل کنند.

چالش این است که ارزیابی ریسک برای بیمه سایبری نمی تواند به چندین دهه سابقه حملات سایبری تکیه کند، به گونه ای که بیمه دریایی از داده های حمل و نقل تاریخی برای محاسبه حق بیمه خود استفاده می کند.

سال 2024 شاهد افزایش تقاضا برای بیمه سایبری و افزایش نوآوری برای کاهش و اندازه گیری ریسک حملات سایبری به زنجیره های تامین دیجیتال اقتصاد جهانی با استفاده از اعتماد صفر جدید و سایر فناوری های نوظهور خواهد بود.

اینها تنها دو نمونه از چالش‌ های نوظهور هستند که در سال 2024 در صنعت مخابرات برجسته ‌تر خواهند شد و برعکس، نمونه‌ هایی از پتانسیل عظیم برای نوآوری و کسب ‌و کار جدید است که می ‌تواند برای رفع این چالش ‌ها در چند سال آینده رشد کند.

هوش مصنوعی مولد سر تیتر اخبار را به خود اختصاص داده است، اما در نتیجه و به موازات آن، بسیاری از بازارهای جدید و مهم برای مخابرات پدیدار خواهند شد.

منبع: www.thefastmode.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  5