خبر خوب برای معلمان ؛ تعیین تکلیف صدها معلم بدون قرارداد، حقوق و بیمه

معاون وزیر آموزش و پرورش درخصوص واریز نشدن حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی و قرارداد نداشتن بسیاری از آنها توضیح داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم ، معلمان خرید خدمات آموزشی که جزو معلمان غیررسمی آموزش و پرورش هستند از ابتدای مهر امسال تا به امروز بدون حقوق و بیمه در حال تدریس در کلاس‌های درس هستند.

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره عدم واریز حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی گفت: وزیر سابق آموزش و پرورش با سازمان اداری استخدامی توافق کرده بود که نیروهای خرید خدمات جذب نشوند و در مقابل ۵۳ هزار نفر با مجوز استخدام جذب شوند، اما جذب این ۵۳ هزار نفر محقق نشد و ۴۳ هزار نفر استخدام شدند.

وی افزود: این تعداد هم دیرتر از زمان ممکن استخدام شدند، یعنی نتیجه آزمون استخدام دبیری تا پایان مهر و نتایج آزمون استخدام آموزگار هم در آخرین روز شهریور اعلام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به این شرایط، استان‌ها ناچار شدند نیروهای خرید خدمات را به همکاری دعوت کنند اما برای جذب آنها هیچ مجوزی نداشتیم. این موضوع در هیأت دولت هم مطرح و تصویب شد و مصوبه آن به سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

وی گفت: جلسات بسیاری با سازمان اداری و استخدامی برگزار کردیم و تعامل و همکاری قوی بین سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش صورت گرفت که بهترین حالت را برای نیروهای خرید خدمات در نظر بگیریم و یک پایش کامل هم داشته باشیم، به زودی مشکل نیروهای خرید خدمات از جنس چگونگی قرارداد با آنها حل خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  14