خریداران طلا در انتظار / قیمت طلا کاهش یافت!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۲۰۲۴ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس ،قیمت طلا در روز چهارشنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند تا سرنخ‌های بیشتری از سیاست فدرال رزرو در مورد نرخ بهره ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۲۰۲۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر خاصی به ۲۰۴۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار به بالاترین رقم طی ۶ هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم همچنان بالاتر از ۴ درصد قرار دارد.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند پیش‌بینی آنها از نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه‌های آینده شکل دهد. گزارش مربوط به شاخص مدیران خرید امروز منتشر خواهد شد. رقم تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ در روز پنجشنبه و اطلاعات مربوط به هزینه‌کرد مصرف شخصی در روز جمعه منتشر می‌شود.

انتظار می‌رفت اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس صورت بگیرد. اما حالا بازارها ۸۹ درصد احتمال می‌دهند این زمان تا ماه مه به تعویق بیفتد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر کنفرانس خبری کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه هستند تا سیاست‌های این بانک را مشخص‌تر کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفتند بانک مرکزی نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد تورم دارد تا بتواند تصمیم درستی در مورد نرخ بهره بگیرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۵۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۱ درصد کاهش ۹۰۳ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  16