10 مورد از بدترین کیس های تقلب در بیمه در تمام دوران

صنعت بیمه مدت طولانی است که با کلاهبرداران بی وجدانی که دست به هر کاری می زنند تا مطالباتشان را نقد کنند، دست و پنجه نرم می کند. در این مقاله به برخی از بدترین کیس های تقلب بیمه ای که جهان تا کنون به خود دیده است و چگونگی کشف آن ها نگاهی می اندازیم.

به گزارش ریسک نیوز، صنعت بیمه مدت طولانی است که با کلاهبرداران بی وجدانی که دست به هر کاری می زنند تا مطالباتشان را نقد کنند، دست و پنجه نرم می کند. در این مقاله به برخی از بدترین کیس های تقلب بیمه ای که جهان تا کنون به خود دیده است و چگونگی کشف آن ها نگاهی می اندازیم.

10. نیکلاس دی پوما: «همچون داستان فیلم Three Stooges»

یک اتفاق ناگوار آشپزی که به نظر می رسید همچون داستان یک فیلم باشد، زنگ خطر را برای یک بیمه گر خانه در دلاور به صدا درآورد، زیرا یک مرد محلی ادعا کرد که حادثه ای در آشپزخانه موجب آتش گرفتن خانه و زندگی اش شده است.

به گزارش دیلی استار، نیکلاس دی پوما سعی کرد با یک ظرف آتش را در یک ماهیتابه در حال سوختن خاموش کند، اما ظرف مذکور نیز آتش گرفت، بنابراین تابه را برداشت و از درب به بیرون پرت کرد. متأسفانه روی مبل او فرود آمد و آن را به آتش کشید. در عین حالی که می خواست مبل را بیرون بیاندازد، روی جعبه ای افتاد و ظرف روی مبل چرمی او فرود آمد و فوراً آن را نیز مشتعل کرد.

مقامات توضیحات او را قانع کننده نیافتند، و قاضی این رویداد را «همچون فیلمنامه Three Stooges» توصیف کرد. دی پوما به جرم تلاش برای کلاهبرداری بیمه درجه دوم و سوم اعتراف کرد. او به پرداخت 37997 دلار به عنوان غرامت و به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

9. جرالد هاردین؛ یک دوستی متزلزل

از کمدی تا یک فیلم ترسناک. در ماه مه 2008، یک دادگاه منطقه ای کارولینای جنوبی به پرونده ای علیه جرالد هاردین، همراه با شخص دیگری رسیدگی کرد که دست دوست خود را قطع کرد تا با ادعای 671000 دلاری قطع عضو پول نقد کند. بر اساس سوابق FBI، این دو نفر از یک اره برای قطع دست همدست خود، مایکل ویور که دارای مشکلات روانی بود، استفاده کردند، که پس از آن شکایتی علیه بیمه نامه خانه خود به همراه سه بیمه نامه مرگ تصادفی و قطعه قطعه کردن ارائه کرد.

طبق گزارش ‌ها، ویور هاردین را همچون یک پدر می ‌دید و موافقت کرد که دست او را قطع کنند تا هاردین که یک مصرف‌ کننده شناخته‌ شده مواد مخدر بود، بتواند با شش بیمه نامه مختلف خسارت حادثه را مطالبه کند. هاردین به خاطر این جنایت به پنج سال زندان محکوم شد.

8. جان و آن داروین؛ مورد کانو کانمن

یکی از بدنام ترین موارد کلاهبرداری در بیمه عمر، زوج بریتانیایی جان و آن داروین هستند که بدنامی آن ها الهام بخش چندین مستند شده است. این زوج غرق در بدهی، متوجه شدند که اگر جان مرگ خود را اثبات کند، تعهدات آن ها از بین می رود. در سال 2002، زمانی که جان در یک حادثه قایق رانی ناپدید شد، آن به شوهرش در این کار کمک کرد.

آن 680000 پوند خسارت بیمه عمر دریافت کرد و بدهی های آن ها را پرداخت کرد. سپس این زوج زندگی جدیدی را در پاناما با هویتی جعلی آغاز کردند. در نهایت، این زوج به دلیل یک پست در شبکه های اجتماعی دستگیر شدند. هر کدام به شش سال زندان محکوم شدند.

7. عماد و بهاد دواره؛ یک آتش سوزی شکست خورده

برادران ایواد و بها دوارا مستقیماً وارد فهرست تالار شرم ائتلاف علیه تقلب بیمه ای (CAIF) شدند. این دو برادر فیلادلفیایی سعی کردند با آتش زدن محل و گرفتن 750000 دلار پوشش حادثه آتش سوزی که چند هفته قبل از آن برداشته بودند، کسب و کار قلیان‌ فروشی خود را نجات دهند.

با این حال، برادران بدتر از اینکه کافه قلیان خود را اداره کنند، تلاششان برای کلاهبرداری از بیمه شکست خورد. اقدام آن ها به آتش زدن یک محله دیدنی قدیمی خیابان چستنات را ویران کرد، آن را برای ماه ها تعطیل کرد و باعث شد چندین کسب و کار برای همیشه تعطیل شوند و ده ها کارگر شغل خود را از دست بدهند. این برادران به 9 سال زندان محکوم شدند و به پرداخت 22 میلیون دلار غرامت برای این جنایت محکوم شدند. قلیان فروشی که قرار بود در آن قلیان دود شود اما در عوض شعله ور شد.

6. اندی هاوس؛ پلیکان کجاست؟

در سال 2009، اندی هاوس، دلال خودروهای لوکس، بوگاتی ویرون 1 میلیون دلاری خود را وارد باتلاق کرد، به این امید که مبلغ 2.2 میلیون دلاری را که احتمالاً در میان بزرگترین کلاهبرداری های بیمه خودرو در تمام دوران به حساب می آمد، دریافت کند. هاوس ادعا کرد که کنترل وسیله نقلیه خود را زمانی که سعی کرده از یک پلیکان دوری کند از دست داده است و باعث شد که او از جاده منحرف شود و به باتلاق وارد شود. خودرو صدمات جبران ناپذیری دیده است.

بوگاتی ویرون یک خودروی لوکس بسیار کمیاب است که تنها 300 مدل آن در سال 2006 تولید شده است. همچنین یکی از قدرتمندترین خودرو هاست که می تواند تا 235 مایل در ساعت شتاب بگیرد. متأسفانه مسافری در وسیله نقلیه دیگری (که طرفدار سرسخت ماشین های لوکس بود) متوجه بوگاتی شد و ماجرا را در تلفن خود ضبط کرد. این تلاش هاوس برای کلاهبرداری را با شکست مواجه کرد، زیرا این ویدیو نشان داد که در زمان وقوع ادعا هیچ پلیکانی وجود نداشت.

5. هری گوردون؛ مرد مرده پیاده روی می کند

در سال 2000، هری گوردون، میلیونر استرالیایی، سعی کرد با جعل مرگ خود، 3.5 میلیون دلار استرالیا از بیمه نامه عمر خود دریافت کند. او با کمک همسرش شیلا و دخترش جوزافین، به دلیل این مطالبه پول دریافت کردند. هری از درآمد حاصله برای شروع یک زندگی جدید در نیوزیلند استفاده کرد و در آنجا با همسر دوم خود آشنا شد.

با این حال، پس از اینکه هری و همسر جدیدش در یک سفر کوهنوردی در تاورانگا با برادرش، مایکل، برخورد کردند، وضعیت از هم گسیخت. وقتی مایکل در مورد همسر جدید هری به شیلا گفت، همه چیز به سرعت از آنجا بالا گرفت. مقامات استرالیایی بعداً این کلاهبرداری را کشف کردند و هری پس از اعتراف به جرم توطئه برای به دست آوردن پول از طریق فریب و سایر اتهامات، دستگیر و به 15 ماه زندان محکوم شد. او بعداً کتابی با عنوان «چگونه مرگ خود را جعل کردم و از آن خلاص نشدم» نوشت.

4. آتول شاه و ماهاوییر کانکریا؛ کپی ‌های فیلم Snatch

این شرکای تجاری نیویورکی، آتول شاه و ماهاویر کانکریا، برای نجات کسب و کار جواهرات خود، نقشه مفصلی را برای سرقت از فروشگاه خود تنظیم کردند. این دو در دسامبر 2008 با لباس ‌های یهودی حسیدی (کپی شده از صحنه آغازین فیلم گای ریچی)، دزدی ساختگی را در دسامبر 2008 روی صحنه بردند و سپس درخواست غرامت 7 میلیون دلاری را نزد بیمه ‌گر خود، لویدز لندن، ارائه کردند. این افراد برای پوشاندن ردپای خود، پاک کننده فاضلاب را در دوربین های امنیتی ریختند، به این امید که هرگونه شواهد برای دستگیری متهم را از بین ببرند.

با این حال، این طرح زمانی شکست خورد که مقامات مجری قانون توانستند فیلمی را که نشان می ‌داد هر دو مرد چند ساعت قبل از سرقت احتمالی وارد گاوصندوق خود شده و جواهرات خود را بیرون ‌آورند. این زوج در مارس 2011 به اتهام جرم درجه اول کلاهبرداری بیمه، تلاش برای سرقت و جعل سوابق تجاری محکوم شدند.

3. ژاک روی؛ حمله به مدیکر

در سال 2017، ژاک روی، پزشک تگزاسی، به 35 سال حبس محکوم شد و به پرداخت 268 میلیون دلار به دلیل طراحی یکی از بزرگترین کلاهبرداری های بیمه سلامت در تمام دوران محکوم شد.

بر اساس گزارش FBI، روی و همدستانش از سال 2004 تا 2011 با انجام بازدیدهای غیرضروری از خانه، سفارش خدمات پزشکی برای بیماران سالم و ارائه ادعاهای تقلبی به مبلغ 375 میلیون دلار از مدیکر کلاهبرداری کردند. گزارش ها همچنین نشان می دهد که این طرح منجر به ارائه صدها مورد ادعاهای نادرست روزانه قبل از افشای فریب شده است.

2. اریک کان؛ طمع آمریکایی

ساکنان فلج و فقیر کنتاکی به این موضوع اعتماد داشتند که وکیل محلی اریک کان به آن ها کمک می کند تا مطالبه از کار افتادگی فدرال را تأمین کنند. در عوض، وکیل شهر کوچک در یک کلاهبرداری عظیم 550 میلیون دلاری در تامین اجتماعی (بزرگترین کلاهبرداری در تاریخ) به آن ها خیانت کرد.

در نمایشی باورنکردنی از حرص و آز، کان با پرداخت غیرقانونی به قاضی قانون اداری تامین اجتماعی، دیوید داگرتی، اداره تامین اجتماعی (SSA) را به پرداخت مزایای از کار افتادگی به هزاران نفر از افراد سالم متهم کرد. هنگامی که این طرح فاش شد، SSA پرداخت های مربوط به معلولیت را به حدود 1700 دریافت کننده به حالت تعلیق درآورد که باعث شد کسانی که واقعاً به این پول نیاز داشتند در تنگنای ناامید کننده ای قرار بگیرند.

طبق گزارش CNBC، در سال 2017، کان به شکایت فدرال دو مورد دزدی از دولت و پرداخت انعام غیرقانونی اعتراف کرد و به 12 سال زندان محکوم شد.

1. علی المیزاین؛ قاتل بی عاطفه

این پرونده در صدر فهرست بدترین کلاهبرداری های بیمه ای قرار دارد. نه به دلیل دریافت پول بلکه به این دلیل که این عمل شرارت محض بود.

در سال 2015، علی المیزان، ساکن کالیفرنیا، یک تصادف رانندگی عجیب و غریب انجام داد که جان دو فرزند اوتیستیک او را گرفت و نزدیک بود همسرش را غرق کند. او مبلغ 260000 دلار را دریافت کرد و بخشی از پول را برای خرید املاک و مستغلات در زادگاهش مصر و یک قایق استفاده کرد.

مقامات بعداً شروع به گردآوری شواهدی کردند تا ثابت کنند آنچه اتفاق افتاده در واقع قتلی سرد و با بی رحمی هرچه تمام تر بوده است. از جمله می توان دریافت مشاوره مکرر از بیمه ‌گران در مورد پنجره تحقیق درباره کلاهبرداری و مکالمات ضبط شده با همسرش پس از مرگ پسرانشان حکایت از این جریان دارد. المیزان در نهایت به جرم قتل فرزندانش به ۲۱۲ سال زندان محکوم شد.

تقلب بیمه ای چیست؟

مؤسسه اطلاعات بیمه (Triple-I) کلاهبرداری بیمه ای را اینگونه تعریف می کند: «فریب عمدی که علیه یک شرکت بیمه یا یک کارگزار به منظور کسب سود مالی انجام می شود». چنین اعمال غیرقانونی ممکن است توسط متقاضیان، بیمه شدگان، مدعیان شخص ثالث و حتی خود کارگزاران و ارائه دهندگان بیمه انجام شود.

چه کسانی مرتکب تقلب بیمه ای می شوند؟

به گفته Triple-I، برخی از افرادی که مرتکب تقلب بیمه ای می شوند عبارتند از:

مجرمان سازمان یافته ای که مبالغ هنگفتی را از طریق فعالیت های تجاری متقلبانه دریافت می کنند

متخصصان و تکنسین هایی که هزینه های خدمات را افزایش می دهند یا برای خدمات ارائه نشده هزینه می گیرند

افراد معمولی که می خواهند فرانشیز خود را پوشش دهند یا تشکیل پرونده را فرصتی برای کسب درآمد اندک می دانند

اعمال متداول کلاهبرداری بیمه ای که این افراد مرتکب می شوند عبارتند از:

ادعاهای «بالشتک» یا تورم

ارائه نادرست حقایق در درخواست بیمه

ارائه ادعا برای صدمات یا خساراتی که هرگز رخ نداده است

صحنه سازی تصادفات

Triple-I اضافه کرد که اگرچه تأثیر کلاهبرداری بیمه در سراسر صنعت احساس می شود، برخی از بخش ها آسیب پذیرتر از سایرین هستند. در میان صنایعی که بیشتر تحت تاثیر تقلب قرار گرفته اند می توان به مراقبت های بهداشتی، غرامت کارگران و بیمه خودرو اشاره کرد.

رایج ترین انواع تقلب بیمه ای چیست؟

کلاهبرداری بیمه ای بسته به نوع صنعت، اشکال مختلفی دارد. در زیر رایج ترین انواع کلاهبرداری علیه بخش های مختلف بخش بیمه آورده شده است.

کلاهبرداری بیمه خودرو

نشت حق بیمه یا آنچه که شرکت تحلیلی Verisk به عنوان «اطلاعات پذیره نویسی حذف شده یا نادرست که منجر به نرخ های نادرست می شود» تعریف می کند، یکی از رایج ترین و پرهزینه ترین اعمال کلاهبرداری در بخش بیمه خودرو است. مدل‌ سازی ‌های اخیر انجام‌ شده توسط این شرکت تخمین می ‌زند که شرکت ‌های بیمه خودرو سالانه حداقل ۲۹ میلیارد دلار ضرر می ‌کنند که آن را چندین «نقص اطلاعات و شیوه‌ های متقلبانه» می ‌نامد. این شامل:

رانندگان ناشناس (10.3 میلیارد دلار)

مسافت پیموده شده محاسبه نشده (5.4 میلیارد دلار)

تخلفات و تصادفات (3.4 میلیارد دلار)

تعمیرات کاذب برای صرفه جویی در حق بیمه (2.9 میلیارد دلار)

با این حال، تأثیر مالی نشت حق بیمه به ارائه دهندگان بیمه محدود نمی شود. تجزیه و تحلیل Verisk همچنین نشان داد که 14 درصد از تمام حق بیمه های خودرو شخصی را می توان به هزینه پوشش نشت حق بیمه نسبت داد.

روش دیگری که در صنعت بیمه خودرو هزینه های هنگفتی را به همراه دارد، مطالبات بالشتکی است. طبق گفته Triple-I، این کار معمولاً در ایالت‌ هایی که بیمه عدم تقصیر صادر می کنند رخ می دهد، جایی که «ارائه‌ دهندگان پزشکی بی‌ وجدان، وکلا و دیگران» هزینه‌ های مرتبط با ادعاهای مشروع را پرداخت می ‌کنند. یک مثال، صدور صورت‌ حساب از یک بیمه ‌گر برای یک عمل پزشکی است که انجام نشده است.

این موسسه همچنین گزارش ‌هایی مبنی بر استفاده از تقلب توسط تعمیرگاه ‌های بی ‌وجدان بدنه خودرو دریافت کرد که سپس از شرکت ‌های بیمه برای ادعاهای قانونی بازپرداخت دریافت کردند.

تقلب های بیمه سلامت

آخرین گزارش جرائم مالی FBI شایع ترین انواع کلاهبرداری را که بخش بیمه مراقبت های بهداشتی با آن مواجه است، نشان داد:

صورتحساب برای خدمات ارائه نشده

به روز رسانی خدمات و اقلام پزشکی که در آن ارائه ‌دهنده صورت حسابی را با استفاده از کدی ارسال می ‌کند که در مقایسه با خدمات یا موردی که واقعاً ارائه شده است، پرداختی بالاتر دارد.

ثبت ادعاهای تکراری

جداسازی یا صدور صورت‌ حساب به‌ صورت پراکنده برای آزمایش‌ ها یا رویه‌ هایی که باید با هم با هزینه کمتر صورت ‌حساب داده شوند.

انجام خدمات بیش از حد و غیر ضروری، ضمن ارائه رشوه

Triple-I همچنین به شیوع سرقت هویت بهداشتی اشاره کرد که در آن مجرمان نام قربانی، شماره بیمه درمانی و سایر اطلاعات شخصی را می دزدند تا با ارائه ادعاهای نادرست از ارائه دهندگان بیمه کلاهبرداری کنند.

تقلب بیمه غرامت کارگران

طبق گفته Triple-I، متداول ‌ترین اعمال تقلب بیمه ‌ای که شامل غرامت کارگران می ‌شود، شامل موارد زیر است:

کارفرمایان که لیست حقوق و دستمزد خود یا نوع کار انجام شده توسط کارمندان خود را برای صرفه جویی در حق بیمه ارائه می دهند.

کارفرمایان متقاضی پوشش تحت نام های مختلف برای جلوگیری از پرداخت مطالبات یا شناسایی سابقه ضعیف مطالبات خود می شوند.

کارمندانی که از مراقبت های پزشکی «بیش از حد» استفاده می کنند تا همچنان مزایای درآمد از دست رفته را دریافت کنند یا به دنبال جبران خسارت ناشی از کار هستند که هرگز اتفاق نیفتاده است.

کلاهبرداری بیمه اموال مربوط به بلایا

به گفته Triple-I، بلایا اغلب فرصتی را برای کلاهبرداران فراهم می کند تا ادعاهایی را که «اغراق آمیز یا کاملاً نادرست» هستند، ارائه کنند. اینها شامل جستجوی پرداخت برای اموال عمدا آسیب دیده است. مثال دیگر تقلب پیمانکاران است که شامل استفاده از بیمه صاحب خانه برای پرداخت هزینه تعمیرات غیر ضروری می شود.

منبع: www.insurancebusinessmag.com

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟