ظرفیت های مشترک بلاکچین و بیمه

به گزارش ریسک نیوز، در دوازدهمین نشست از «دوشنبه‌های نوآوری» و در استیج سخنکده متن، پنل «ظرفیت های مشترک بلاکچین و بیمه» با حضور:کاوه مشتاق، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران؛امیرعباس امامی، پژوهشگر و صاحبنظر حوزه بلاکچین؛صادق رضایی، صاحبنظر حوزه بلاکچین و رمزارز و عباس امامی، کواندر استارتاپ لایف توکن برگزار شد.

کاوه مشتاق: جامعه بیمه و صنعت بیمه، اطلاعات خوبی از بلاکچین ندارند و از طرف دیگر بلاکچین هم اطلاعات زیادی از این حوزه ندارند و لازم است تعامل دوطرفه ای بین این دو برقرار شود.

انجمن بلاکچین در پنج سال اخیر به عنوان نهاد خود تنظیم گر معرفی شده و با همکاری انجمن فین تک و نظام صنفی رایانه ای توانسته در حوزه رمز ارز و تبادل اطلاعات ارزی هم افزایشی در این زمینه ایجاد کند.

امیر عباس امامی: صنعت بیمه صنعت پر نیازی برای استفاده از بلاکچین است زیرا تکنولوژی بلاکچین می تواند در تمامی حوزه ها بطور موثر فعال باشد که این موضوع برای صنعت بیمه یک فرصت است تا محصولات جدید بیمه ای را تدوین و تهیه کند.

شبکه بلاکچین پل ارتباطی بانک و بیمه است اما مخاطرات اخلاقی یا کج گزینی دو چالش اصلی بیمه است که بلاکچین می تواند راهکاری برای کاهش این دو مخاطره باشد.

صادق رضایی: با تولد بیت کوین به عنوان اولین پول دیجیتال، جهان مالی زیر ساخت بلاکچین را پذیرفت و انقلاب کریپتو کارنسی شکل گرفت و ابزارهای مالی جدید رسمیت یافت.

اکنون صنعت بیمه نیز می تواند با استفاده از تکنولوژی بلاکچین با سرعت بیشتر، خدمات خود را به مشتریان ارایه دهد.

عباس امامی: صنعت بیمه پیچیدگی بیشتری در مقایسه با دیگر صنایع در حوزه بلاکچین دارد.

صنعت بیمه از نظر قانونگذاری بشدت تحت کنترل است ولی وقتی ابزار پرداخت آن ریال است محدودیت هایی برای توسعه صنعت و بکارگیری تکنولوژی بلاکچین وجود دارد.


نسخه صوتی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

42  −  36  =