شتاب تحول دیجیتال در صنعت بیمه/75درصد کارگزاران جهان تا سال 2025 پلتفرم های خود را دیجیتال می کنند

یک گزارش جهانی به سفارش Novidea، نشان می دهد که تحول دیجیتال در صنعت بیمه در مرکز توجه قرار گرفته است و بعلاوه نشان می دهد که 75 درصد از سازمان های بیمه در سراسر جهان قرار است تا سال 2025 پلتفرم های اصلی مدیریت بیمه خود را جایگزین کنند. با این حال، کارگزاران بازار لندن به دلیل ورود قریب الوقوع Blueprint 2.0، جدول زمانی ارتقاء خود را در سال 2024 تسریع می بخشند.

به گزارش ریسک نیوز، این گزارش جامع با عنوان «گذر از سنت، ورود به دیجیتالی ‌سازی: وضعیت فناوری‌ های بیمه مدرن در سال 2024» بر اساس نظرسنجی سال 2023 از 330 رهبر بیمه سطح C در هشت کشور انجام شد.

چالش ‌های پیش روی صنعت در مواجهه با فناوری ‌های قدیمی و متفاوت را روشن می ‌کند، به طوری که تنها 13 درصد از کارگزاران احساس می ‌کنند «بسیار آماده ‌اند» تا استانداردهای مربوط به Core Data Record (CDR) و پیشرفت ‌های Blueprint 2.0 را برآورده کنند.

75 درصد از سازمان ‌های بیمه در سراسر جهان در حال آماده‌ سازی در جهت پیاده ‌سازی پلتفرم ‌های اصلی مدیریت بیمه در دو سال آینده هستند که نشان ‌دهنده تعهد گسترده به تحول دیجیتال است. کارگزاران بازار لندن با شتاب قابل توجهی به ‌روز رسانی خود را تا سال 2024 تسریع می بخشند و با ورود Blueprint 2.0 که یک توسعه حیاتی در صنعت است، هماهنگ می ‌شوند.

با این حال این گزارش بر شکاف آمادگی قابل توجهی تاکید می کند، به طوری که تنها 13 درصد از کارگزاران احساس می کنند به اندازه کافی برای پیشرفت های قریب الوقوع Core Data Record (CDR) و Blueprint 2.0 آمادگی دارند.

چالش‌ های فناوری بزرگ هستند، زیرا سازمان ‌های بیمه با سیستم ‌های قدیمی و قطع ارتباط با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند و به طور متوسط شش پلتفرم فناوری بیمه مختلف را هر پنج سال یا مدت زمان بیشتری مدیریت می‌ کنند.

ارتقاء توسط دستورات قریب الوقوع Blueprint 2.0 که برای ژوئیه 2024 برنامه ریزی شده است، فوریتی ایجاب می کند و نیاز به بازنگری اساسی در پشته های فناوری بیمه قدیمی را ضروری می سازد.

روی آگابابا، مدیر عامل Novidea، بر اعتراف صنعت به نیاز به تغییر تکنولوژی در راستای برآورده کردن انتظارات مشتری مدرن و دارای اولویت دیجیتال تاکید کرد. این فوریت بیشتر با تشخیص اینکه سیستم های موجود قدیمی، نامرتبط به بازار و برای تقاضاهای دیجیتال فعلی ناکافی هستند، بیشتر می شود.

در میان چالش های مهم ارائه شده توسط رهبران بیمه، کیفیت داده ها (41 درصد)، حریم خصوصی و امنیت داده ها (35 درصد) و مقیاس پذیری (35 درصد) به طور برجسته ای ذکر شده است.

مدیران عامل به ویژه نگرانی شدید خود را در مورد مقیاس پذیری ابراز کردند و 50 درصد آن را به عنوان یک چالش اصلی معرفی کردند.

این گزارش همچنین نشان داد که 8/94 درصد از پاسخ‌ دهندگان، رشد مسیرهای توزیع خود را از طریق پورتال‌ ها یا API ها «مهم» یا «بسیار مهم» می ‌دانستند که نشان ‌دهنده تمرکز شدید صنعت بر افزایش قابلیت ‌های دیجیتال است.

منبع: www.reinsurancene.ws

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  7