راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در راستای اجرای قانون شورا‌های حل اختلاف در سال آتی خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،جلسه شورای قضایی استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در این جلسه در سخنانی ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، افتتاح ساختمان جدید شماره 2 شهید بهشتی دادگستری ایلام را تبریک گفت و افزود: امیدواریم افتتاح این ساختمان جدید باعث ایجاد رفاه عمومی بیشتر برای همکاران قضایی و اداری و مراجعین به دادگستری و ارائه خدمت بهتر به مردم شهید پرور استان ایلام شود.

وی از تلاش‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در مجموعه دادگستری، سازمان‌های تابعه، شورا‌های حل اختلاف و هیئت‌های صلح استان تجلیل کرد و گفت: با توجه به زحمات و تلاش‌ها و شرایط خاص کاری، شان و جایگاه همکاران قضایی و اداری هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی باید ارتقاء پیدا کند.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه بیان داشت: با تلاش همکاران ما در کل کشور در سال‌های اخیر جایگاه، کارآمدی و کمیت و کیفیت کار در شورا‌های حل اختلاف کشور ارتقاء یافته است.

وی افزود: علی رغم کاهش تعداد نیروی انسانی در شورا‌های حل اختلاف در سال‌های اخیر، پرونده‌های مورد رسیدگی در این شورا از 3 میلیون و 750 هزار پرونده به نزدیک 5 میلیون پرونده در سال رسیده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟