هشدار رئیس پلیس راهور فراجا: بیمه بدنه داشته باشید

رئیس پلیس راهور فراجا از هماهنگی و تعامل بین کارشناسان تصادفات این پلیس و کارشناسان رسمی دادگستری به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده های مربوط به تصادفات خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز سردار سید تیمور حسینی در حاشیه همایش تخصصی کارشناسان پلیس راهور و راه، کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: برابر مقررات بازدید اولیه تصادفات با کارشناسان شاغل در پلیس راهور است و اگر این کارشناسی منجر به اعتراض شود، موضوع در محاکم قضائی توسط هیئت های رسیدگی و کارشناسان رسمی دادگستری مورد بازبینی و بازدید مجدد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعضاً پرونده‌های تصادفات بین هیئت‌های مختلف از سه نفره گرفته تا ۱۱ نفره دست به دست می‌شود، اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که جلوی این دست به دست شدن پرونده‌های تصادفات را که بین هیئت‌های مختلف که هم هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کند و هم باعث اطاله دادرسی می‌شود، بگیریم.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهارکرد: ارتقاء دانش کسانی که بر روی پرونده‌های تصادفات فعالیت می‌کنند و همچنین هماهنگی بین کارشناسان پلیس راهور و کارشناسان رسمی دادگستری از جمله راهکارهایی هستند که می‌تواند به کاهش اطاله دادرسی در این پرونده‌ها کمک کنند که به همین منظور همایشی تخصصی با همت پلیس راهور استان اصفهان برگزار شد که امیدوارم خروجی خوبی هم به همراه داشته باشد.

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه کدام یک از پرونده‌های تصادفات منجر به اطاله دادرسی می‌شود گفت: عموماً در تصادفاتی که منجر به جرح و فوت می‌شود حساسیت‌ها بیشتر است ولی کم نداریم تصادفات خسارتی که بین هیئت‌های مختلف دست به دست شده و این اتفاق برای آنها هم افتاده ولی عمدتاً پرونده‌های تصادفات منجر به جرح و فوت مشمول اطاله دادرسی می‌شوند.

خودروی متعارف در تعریف بیمه شخص ثالث چیست؟

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا شرکت‌های بیمه خسارت شخص ثالث فرد مقصر را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند، گفت:  برابر نص صریح قانون نحوه پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث شاخصی به عنوان خودروی متعارف در نظر گرفته شده و طبق تعریف قانون خودروی متعارف به خودرویی گفته می‌شود که قیمت آن از نصف دیه مشخص شده توسط قوه قضائیه بالاتر نباشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

62  −    =  54