پنل شخص ثالث و بدنه در سال 1403؛ ريسک‌ها و فرصت‌ها(بخش دوم)

به گزارش ریسک نیوز، در اولين پنل از اولین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها » مدیران و فعالان حوزه بیمه های اموال به موضوع رشته مرتبط با ثالث و بدنه خواهند پرداخت. اعضای حاضر در پنل علی اصغر عنایت، دبیر کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران؛ عباسعلی فراشیانی، سرپرست معاونت فنی بیمه حافظ، علی رشیدی، معاون مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیرزندگی و محمد باباکردی، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه نوین به بررسی ریسک ها و فرصت های رشته ثالث و بدنه پرداختند.

رشیدی: ریسک های ۱۴۰۳ در بیمه ثالث و بدنه شرکت‌های بیمه را به چالش می کشد. با توجه به افزایش افسار گریخته قیمت ها، ارزیابی میزان مبالغ حق بیمه ای موجب نارضایتی مشتریان و ‌‌در نهایت انعکاس آن به صنعت بیمه شده است. باید بین حق بیمه و میزان خسارت وارده به خودرو تناسب برقرار شود زیرا خودرو کالای استراتژیکی برای مردم است و با توجه به افزایش تخلفات در بیمه ثالث باید این فاصله کاهش یابد.

باباکردی: سال آینده با توجه به افزایش تورم سال سختی برای صنعت بیمه خواهد بود. افزایش قیمت قطعات، افزایش اجاره بها و افزایش دستمزد کارگران بیشترین دلایل آن است. قیمت خودرو اکنون در شاخص تورم تاثیرگذار شده است با توجه به نوآوری ها و فناوری های جدید باید از ابزارهای علمی جدید در پرداخت خسارت و کشف تخلفات استفاده کنیم.

نظر علی اصغر عنایت درباره تخلفات و جلوگیری از وضعیت های ناهنجار تقلبات: این موضوع نیاز به همکاری با نیروی انتظامی داشته و صرفا بیمه ‌و صنعت بیمه به تنهایی نمی تواند با این تخلفات مواجه کند.

در قانون بیمه شخص ثالث که در سال ۹۵ تدوین شد ارزیابی افت قیمت وجود نداشت که باید، سازوکاری سازمان یافته برای ارزیابی افت قیمت خودرو در هنگام سانحه در نظر گرفته شود تا بحث تخلفات و تقلبات درست و منطقی رصد شوند.

فراشیانی، سرپرست معاونت فنی بیمه حافظ: بین ۱۳ تا ۱۵ درصد خودروهای در حال تردد بیمه بدنه ندارند که رقم کوچکی در مقابل بیمه ثالث است. اگر صنعت بیمه جزییات بیمه ای را کاهش دهد و صرفا خسارت های عمده و کلی را لحاظ کند و بیمه نامه را با پوشش های محدود ارایه دهد بخشی از چالش های بیمه بدنه کاهش خواهد یافت. اگر شرکت های بیمه ای هزینه های سر بار را در بیمه بدنه کاهش دهند می توان امید داشت ۷۵ درصد کسانی که بیمه بدنه ندارند به سمت استفاده از بیمه بدنه هدایت شوند.


نسخه صوتی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  +    =  67