اجرای طرح بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث

سرپرست صندوق تأمین خسارت‌های بدنی استان البرز از اجرای طرح بخشودگی کامل جرایم مربوط به انواع موتور سیکلت و وسایل نقلیه فاقد بیمه، خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز علی بیات در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ بیمه، ۱۰۰ درصد جرایم انواع موتور سیکلت‌های فاقد بیمه نامه به مدت ۴۸ روز، از ۱۲ بهمن تا ۲۹ اسفند ماه برای متقاضیان دریافت بیمه نامه شخص ثالث با مدت اعتبار یک سال، بخشیده می‌شود. به همین منظور سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه نیز به مدت ۳۰ روز از ۱۲ بهمن تا ۱۱ اسفند ماه مشمول این طرح و  مورد بخشودگی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اگر یک وسیله نقلیه به مدت یک سال فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث باشد باید برای بیمه مجدد شخص ثالث تقریباً به اندازه هزینه بیمه، جریمه پرداخت کند؛ اعلام کرد: در این طرح وسیله نقلیه بدون پرداخت این جریمه بیمه شخص ثالث خواهد شد.

وی ادامه داد: این بخشودگی به پیشنهاد مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی و با موافقت وزیر  امور اقتصاد و دارایی و رئیس مجمع صندوق تامین خسارت‌های بدنی طبق بخشنامه بیمه مرکزی ابلاغ سراسری و در کشور اجرایی شده است. متقاضیان این طرح می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های بیمه برای وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه، از این طرح استفاده کرده و مشمول این بخشودگی شوند.

سرپرست صندوق تأمین خسارت‌های بدنی استان البرز در ادامه گفت: در حال حاضر  استان البرز حدود یک پنجم ترافیک کل کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به این بار ترافیکی که در استان البرز وجود دارد، داشتن بیمه نامه شخص ثالث یک ضرورت برای دارندگان وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

بیات افزود: یکی از محورهای فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی،  پرداخت خسارت به زیان دیدگان حوادث رانندگی است که مقصرین آنها فاقد بیمه نامه شخص ثالت هستند که در این راستا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پس از پرداخت خسارت، مطابق قانون، مکلف به بازیافت آن از مسبب حادثه است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه افزایش ۵۰ درصدی دیه نسبت به سال گذشته و نزدیک بودن به شروع سال جدید با اخذ بیمه نامه شخص ثالث می‌توان از خسارات جبران ناپذیر فقدان این بیمه نامه جلوگیری کرد.

بیات با تاکید بر سودمندی اخذ بیمه نامه‌های خودرو اظهار کرد: میانگین حق بیمه پایه شخص ثالث وسایل نقلیه(چهار سیلندرها) در سال جاری حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حق بیمه پایه شخص ثالث موتورسیکلت (دو سیلندر به بالا) حدود یک میلیون تومان است. تعرفه حق بیمه پایه در مقایسه با رقم دیه، نازل و به عبارتی برابر با پرداخت روزانه، قیمت فقط یک بطری کوچک آب معدنی است.

وی با اشاره به افزایش ۵.۶ درصدی کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در کشور اظهار کرد: طی هشت ماه، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا آبان‌ماه سال جاری، ۱۴ هزار و ۲۳۴ نفر بر اثر تصادفات کشته و ۲۷۳ هزار و ۵۳۵ نفر نیز در این بازه زمانی مصدوم شده‌اند. از تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی ۱۱ هزار و ۱۹۶ نفر مرد و سه هزار و ۳۸ نفر هم زن بوده‌اند. این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته آمار مرگ‌ومیر تلفات ناشی از رانندگی ۱۳ هزار و ۴۷۶ نفر گزارش شده بود. این ارقام مشخص می‌کند آمار کشته‌شدگان بر اثر تصادفات رانندگی نسبت به سال گذشته ۵.۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست صندوق تأمین خسارت‌های بدنی استان البرز درباره نقش منحصر به فرد صندوق تامین در حبس زدایی مقصران فاقد بیمه نامه گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی در کشور در اجرای ماده ۲۵ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه،از سال ۱۳۹۵ تاکنون با پرداخت خسارت زیان دیدگان، مانع حبس و زندانی شدن تعداد ۵۶ هزار و ۲۴۷ نفر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =