نقش بوم ها و سندباکس ها در خلق نوآوری در صنعت بیمه

به گزارش ریسک نیوز، در سومین پنل از سومین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها » احمد نوروزی دبیر کارگروه یکپارچه مدیریت محیط های آزمون و فرشاد صفری معاون کسب و کار فرابوم به مرور وضع موجود و آسیب شناسی نحوه نقش آفرینی پشتیبان های نوآوری(استارت آپ، شتابدهنده، بوم و سندباکس ها) […]

به گزارش ریسک نیوز، در سومین پنل از سومین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها » احمد نوروزی دبیر کارگروه یکپارچه مدیریت محیط های آزمون و فرشاد صفری معاون کسب و کار فرابوم به مرور وضع موجود و آسیب شناسی نحوه نقش آفرینی پشتیبان های نوآوری(استارت آپ، شتابدهنده، بوم و سندباکس ها) پرداختند.

فرشاد صفری معاون کسب و کار فرابوم: ️بیمه گری باز یعنی اینکه، پوشش ریسک ها در غیر از کانال های مرسوم باشد و اینجاست که بیمه مزه می دهد. شیوه های انبوردینگ بسیار زمان بر و‌ پر از اصطکاک است.

احمد نوروزی دبیر کارگروه یکپارچه مدیریت محیط های آزمون: در یکسال گذشته زحمات ارزنده ای از جانب بیمه مرکزی کشیده شد مهمترین مصادیق، آیین نامه 105 است.

موافقت اصولی تشکیل محیط آزمون بخشی بیمه اخذ شد و نهایتا وارد فرایند ارایه فراخوان و میزبانی از طرح ها شدند تا بتوانند از بیزینس مدل های جدید استقبال کنند.

اصلی ترین خروجی سندباکس شکل گیری اکوسیستم مقرراتی جدید برای زیست این مدل کسب و کار است.

شرکت های نوآوری که آماده لانچ کردن محصول هستند اما در مرحله خلا قانونی قرار دارند، یک گام از حیث تنظیم‌گری عقب تر هستند پس لازم است در گام اول چارچوب مقرراتی شکل بگیرد تا در آن چارچوب فعالیت کنند.سندباکس این ظرفیت را ایجاد کرده است.

فرشاد صفری معاون کسب و کار فرابوم: نوآوری سازمانی در خلق محصولات جدید شاهد نیستیم بیشتر یک چنل آنلاین است.

در صنعت بانکداری وضعیت به گونه ای دیگر بود.صنعت بیمه ناهماهنگ است بزرگترین بازیگر صنعت بیمه یعنی بیمه ایران هماهنگ عمل نمی کند.

هنوز در صنعت بیمه شاهد تشکیل بوم نیستیم در حالیکه بوم ها می توانند به خلق نوآوری کمک کنند.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟