لیدرشیپ؛ کلیدواژه تغییر نگرش در شرکت های بیمه

به گزارش ریسک نیوز، در چهارمین پنل از سومین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» حمیدرضا نورعلی زاده، عضو هیات مدیره بیمه سامان و علیرضا دلیری، معاون سابق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به بررسی بسترهای لازم جهت تحول در مدل کسب و کار بیمه پرداختند. علیرضا دلیری، معاون سابق معاونت علمی […]

به گزارش ریسک نیوز، در چهارمین پنل از سومین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» حمیدرضا نورعلی زاده، عضو هیات مدیره بیمه سامان و علیرضا دلیری، معاون سابق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به بررسی بسترهای لازم جهت تحول در مدل کسب و کار بیمه پرداختند.

علیرضا دلیری، معاون سابق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری: هرکجا که فعالیت، زندگی و دارایی وجود دارد بحث بیمه نیز مطرح می شود اما نتوانسته ایم بسترسازی خوبی انجام دهیم.

خروجی که می توان از بسترسازی گرفت این است که می توان مردم را از مشکلات ناشی از عدم پوشش بیمه ای نجات داد. عدم بسترسازی و عدم فرهنگ سازی از جمله مشکلاتی است که حاکمیت و مردم درگیر آن هستند. معتقدم؛ ما هنوز زیرساخت های لازم را برای آموزش بیمه شروع نکرده ایم.

حمیدرضا نورعلی زاده، عضو هیات مدیره بیمه سامان: ما اکوسیستم داریم اما در این اکوسیستم هر دقیقه عناصر جدیدی به آن می پیوندد و مجدد شکل می گیرد.

معتقدم؛ صنعت بیمه در بحث تحول دیجیتال و نوآوری کلافه است اما پذیرش و‌ میل به تغییر نقطه مثبتی است.فرآیند تغییر و تحول حاصلش استرس های مثبت و منفی در سازمان است.

علیرضا دلیری، معاون سابق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری: امکان تغییر شرکت های بیمه سنتی وجود ندارد افراد نوین باید در کنار این شرکت های سنتی قرار گیرند تا بحث تحول دیجیتال شکل گیرد.

یکی از سولوشن ها این است که پیشران هایی شکل گیرد مانند خرید سهام شرکت های استارتاپی تا این بدنه تغییر کند.

حمیدرضا نورعلی زاده، عضو هیات مدیره بیمه سامان:️ مفاهیمی وجود دارد به اسم دوسو توان، شتابدهی. جان مطلب این است: یکسری مدل های کسب و کاری هستند که به هر نحوی فعالیت دارند، در کنار این باید یکسری کارهای نوآوری هم انجام دهند.️

شرکت هایی شکست ناپذیر هستند که می توانند با دو دست کار کنند. شرکت هایی که ساختار و فرهنگ دارند و حواسشان به بهره برداری از مدل های کسب و کار جهانی است،پیشران هستند.️

چالش اصلی شرکت های سنتی در کشور ما همین مشکل است که با یک دست کار می کنند.️کلید واژه، لیدرشیپ و تعهد لیدرشیپ است. البته باید تغییر نگرش نیز داشته باشد.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟