قیمت طلا ثابت ماند

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم، قیمت نفت در روز دوشنبه به خاطر افزایش ارزش دلار پایین آمده است، اما بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه همچنان از قیمت این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت می‌کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۳ درصدی به ۲۰۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.
، بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را پایین آورده اما نگرانی در مورد تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان تقاضا برای این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در سطح بالایی نگه داشته است.احتمال به تعویق افتادن روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به خاطر بالا بودن شاخص تورم، قیمت دلار را بالا نگه می‌دارد و بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.
تمرکز شرکت‌کنندگان بازار در حال حاضر به شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی معطوف شده که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است و قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود.
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفت هیچ عجله‌ای برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد و و این اتفاق قبل از ماه ژوئن نخواهد افتاد.
بازارها حالا ۶۸ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره برای اولین بار در ماه ژوئن کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۵۴ درصدی ۸۹۷ دلار و ۷ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  13  =  23