مسیرشناسی سرمایه از نقطه فروش تا بازگشت سود سرمایه گذاری

به گزارش ریسک نیوز، سومین پنل از چهارمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» با موضوع «مسیرشناسی سرمایه از نقطه فروش تا بازگشت سود سرمایه گذاری» و با حضور سعید جوادی پور، مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی؛علیرضا حجتی، عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین و رضا خانکی، مدیرعامل ازکی سرمایه در استودیو سخنکده […]

به گزارش ریسک نیوز، سومین پنل از چهارمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» با موضوع «مسیرشناسی سرمایه از نقطه فروش تا بازگشت سود سرمایه گذاری» و با حضور سعید جوادی پور، مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی؛علیرضا حجتی، عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین و رضا خانکی، مدیرعامل ازکی سرمایه در استودیو سخنکده متن برگزار شد.

سعید جوادی پور: سرمایه گذاری در صنعت بیمه در سال 1403 روز به روز در معرض اصلاح و تغییر است. آیین نامه 97 در ابتدا جزییات سرمایه گذاری را دارا بود که مهرماه امسال آیین نامه جدیدی ابلاغ شد که تاکید ویژه ای بر واحدهای فناور داشت.

در آیین نامه جدید، دارایی ثابت از حقوق مالکانه است که محدودیت آن از 30 درصد برداشته شده است. این تنوع بخشی در آیین نامه موجب وارد شدن و بازتر کردن شرکت های بیمه در بحث های مالی و سرمایه گذاری شده است.

علیرضا حجتی: با وجود اینکه محد‌ودیت آیین نامه ای برداشته شده اما شرکت‌های بیمه ای احساس خطرپذیری دارند و به تکنولوژی های جدید ورود پیدا نکرده اند.

یکی از شرکت ها در حوزه طلا فعالیت های سرمایه گذاری داشته است که با توجه به آیین نامه بیمه مرکزی نوعی خلاقیت ‌‌نوآوری است.

رضا خانکی، مدیرعامل ازکی سرمایه: بیمه صنعت محافظه کاری است، ‌تمام ریسک‌ها و خطرات را پشتیبانی می کند و از آنجا که کشور ما بانک پرور است لذا ساختن فضای سرمایه گذاری در این شرایط دشوار است.

صنعت بیمه سخت ترین محاسبات مالی را دارد ‌روح حاکم بر قیمت گذاری دستوری در صنعت بیمه موجب شده بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری ها در این زمینه به حداقل ممکن برسد.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟