در شورای عالی بیمه به تصویب رسید

قراردادهای بیمه درمان تکمیلی با ۱۵ هزار نفر بیمه شده یا بیشتر، مشمول حداقل نرخ مصوب کمیته تخصصی شدند

در راستای اجرای وظایف قانونی بیمه مرکزی مصرح در ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری و با توجه به اهمیت رقابت پذیری و رعایت موازین فنی بیمه گری در بازار بیمه کشور ونظر به نتایج مثبت عملکرد کمیته نرخ گذاری بیمه های درمان حد نصاب تعداد بیمه شدگان قراردادهای بیمه درمان تکمیلی از ۲۰ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش یافت.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی بر اساس این مصوبه موسسات بیمه موظف شده اند تا نرخ حق بیمه درمان برای قراردادهای پانزده هزار نفر یا بیشتر را بر اساس حداقل مبلغ تعیین شده در کمیته تخصصی تعیین نرخ بیمه درمان رعایت نمایند.
وفق مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۸ شورای عالی بیمه مقرر شد یک عضو دیگر از بیمه مرکزی (علاوه بر عضو قبلی به نمایندگی از نهاد ناظر) به ترکیب اعضای کمیته تخصصی (مرکب از نماینده بیمه مرکزی، نماینده سندیکای بیمه گران ایران و دو اکچوئر رسمی مورد تایید بیمه مرکزی) اضافه شود.
گفتنی است در آیین نامه  ۹۴/۲ نسبت به عدم تفکیک بیمه نامه های صادره بیمه گزاران بزرگ (از جمله در مجموعه شرکتهای مادر و زیر مجموعه) به گروه های کمتر از ۱۵ هزار نفر (در صورت یکسان بودن شناسه های بیمه گزاران گروههای مربوط و یا وجود تشابه ریسک بین آنها) تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
همچنین موسسات بیمه ای از شرکت در مناقصه بیمه گذاران بدون اخذ نرخ و شرایط از کمیته مذکور منع شده اند
شایان ذکر است این مصوبه برای بیمه نامه های با تاریخ انقضای اول فروین ۱۴۰۳ و پس از آن لازم الاجرا خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  2