مدل های قرارداد اتکایی بر اساس کیفیت و ساختار واسپاری ریسک

در اولین پنل از پنجمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» مجید بنویدی، مدیرعامل بیمه اتکایی آوای پارس و محمدرضا کشاورز، مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان به مرور چالش های بیمه های اتکایی اختیاری و راه های ایجاد فرصت در سال 1403 پرداختند. کشاورز: تفاوت در سال های مالی مانع از ارایه آمارهای […]

در اولین پنل از پنجمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» مجید بنویدی، مدیرعامل بیمه اتکایی آوای پارس و محمدرضا کشاورز، مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان به مرور چالش های بیمه های اتکایی اختیاری و راه های ایجاد فرصت در سال 1403 پرداختند.

کشاورز: تفاوت در سال های مالی مانع از ارایه آمارهای دقیق در زمینه بیمه های اتکایی است. اگر قراردادهای بزرگ از این حجم قراردادها خارج شودسهم بازار اتکایی اختیاری حدود 5 الی 6 همت خواهد بود.

به ازای هر 4.4 شرکت بیمه یک شرکت بیمه اتکایی تاسیس و فعال شده است که قطعا بیش از نیاز بازار بیمه کشور است.در اقتصاد کشور در مقیاس های بزرگ کار نمی شود.

در اجلاس هفته گذشته در عمان مطرح شد برای اداره یک شرکت بیمه ای باید 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شود.

کمبود نیروی انسانی متخصص و تعدد شرکت های بیمه، ضعف در ریسک سنجی، دامپینگ و نرخ شکنی، ضعف فرهنگ انتقال ریسک به شرکت‌های بیمه و کاهش ضریب حق بیمه از مهم‌ترین چالش های بیمه های اتکایی اختیاری است.

بنویدی: قرار است پلتفرم جدیدی برای بیمه گران مستقیم و اتکایی ایجاد شود تا محلی برای مبادله اطلاعات باشد.

باید از محصولات ویژه مالی و متصل به بازار سرمایه استفاده شود تا ریسک‌های صنعت بیمه توزیع شود.

در دنیا ریسک‌ها تقسیم می شود و دیگر کشورها ریسک‌ها را پوشش می دهند اما در ایران با وجود تحریم‌ها ابزارهای داخلی باید به کار برده شود و اوراق بهادار بیمه ای از جمله این ابزارهاست.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟