نقشه راه اکچوئران مستقل در صنعت بیمه با نگاه به 1403

به گزارش ریسک نیوز، در پنجمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» و در پنل «نقشه راه اکچوئران مستقل در صنعت بیمه با نگاه به 1403» مهدی نمن الحسینی، کارشناس صنعت بیمه و امیرتیمور پاینده، اکچوئر رسمی حوزه بیمه به مرور وضع موجود صنف و نظام اکچوئری در ایران پرداختند. وقتی رویه […]

به گزارش ریسک نیوز، در پنجمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» و در پنل «نقشه راه اکچوئران مستقل در صنعت بیمه با نگاه به 1403» مهدی نمن الحسینی، کارشناس صنعت بیمه و امیرتیمور پاینده، اکچوئر رسمی حوزه بیمه به مرور وضع موجود صنف و نظام اکچوئری در ایران پرداختند.

وقتی رویه ای بین گزارشات اکچوئران وجود ندارد، آیا نهاد ناظر باید پاسخگو باشد یا بین اکچوئران یک تشکل صنفی تشکیل گردد؟

نمن الحسینی: اکچوئر در ایران به شکل مفهومی شکل نگرفته است. وحدت رویه در گزارش دهی اکچوئران وجود ندارد.استانداردهای گزارش دهی بیمه های زندگی کامل نیست. اکچوئری در کشور ما به صورت فرآیندی شکل نمی گیرد.

امیرتیمور پاینده: قراردادهای اکچوئران باید یکساله باشد. این ایرادی است که به اکچوئران وارد است.چارچوب گزارش دهی نباید توسط خود اکچوئران ارزیابی شود بلکه باید توسط یک نهاد مستقل ارزیابی گردد.

نمن الحسینی: بسیاری از شرکت ها اکچوئر جذب می کنند اما یک کار غیرمرتبط به او واگذار می کنند.سنهابی شکل گرفته ولی دیتای مرتبط برای اکچوئران موجود نیست.عدم اشتراک گذاری اطلاعات برای اکچوئران از چالش های وضع موجود است.

امیرتیمور پاینده: حقوق و دستمزد اکچوئران کفاف آنرا نمی دهد تا آنها بتوانند به عنوان یک اکچوئر مستقل فعالیت کنند.بسیاری اکچوئران مجبور هستند در چندین شرکت کار کنند وقتی دستمزد کم باشد اکچوئر رغبت پیدا نمی کند تا در دوره های بین المللی شرکت کند.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟