جابجایی رکورد های ماهانه در بیمه پارسیان / سالی که نکوست از بهارش پیداست

شرکت بیمه پارسیان، در حالی سال مالی منتهی به اسفند 1402 را به پایان برد که مجموع حق بیمه تولیدی حاصل از قراردادهای بیمه ای آن از 12.3 هزار میلیارد تومان نیز فراتر رفت که با توجه به حق بیمه 7.8 هزار میلیارد تومانی سال 1401 نرخ رشد حدود 58 درصدی را می توان برای این شرکت براورد کرد. نکته قابل توجه آن که از این رقم 1.535 میلیارد تومان در اسفند ماه محقق گردید که بیشترین میزان درآمد سال 1402 بود.

به گزارش ریسک نیوز،مروری بر سبد بیمه ای پارسیان در سال 1402 نشان می دهد حدود 43 درصد از سبد بیمه ای شرکت به شخص ثالث اختصاص داده شده که نسبت به سال 1401 با تغییر محسوسی همراه نشده است.

همچنین این شرکت بیمه ای با در پیش گرفتن مسیری صحیح در عملکرد بیمه ای خود، در پایان سال 1402 موفق به ثبت تراز عملیاتی مثبت 4.539 میلیارد تومانی شد که رقم قابل توجهی است.

بررسی بیشتر عملکرد شرکت نشان می دهد، در فروردین ماه سال 1403 نیز  حق بیمه تولیدی با یک جهش سنگین به حدود 2 هزار میلیارد تومان نزدیک شد و با توجه به خسارت پرداخت شده 548 میلیارد تومانی، درآمد ناخالصی معادل 1.404 میلیارد تومان در این ماه نصیب شرکت گردید. با تکیه بر این آمار، حق بیمه تولیدی شرکت نه تنها نسبت به فروردین ماه پارسال با رشد 75 درصد همراه شد بلکه رکورد ثبت حق بیمه ماهانه شرکت در سال های اخیر را نیز شکسته است. انتشار این آمار نوید سالی پر بار برای سهامداران را از سوی بیمه پارسیان می دهد.

لازم به ذکر است گزارش مالی عملکرد 12 ماهه سال 1402 این شرکت نیز به زودی منتشر خواهد شد و متعاقب آن سهامداران برای تقسیم یک سود شیرین به مجمع عمومی عادی سالیانه دعوت خواهند شد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟