آموزش ثبت نام در بروکر فارکس – چطور وارد بازار فارکس شویم؟

بازار مالی فارکس بستری‌ست برای انجام معاملات در سطح جهانی. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی هر روزه با خرید و فروش نمادهای معاملاتی متنوع در صنایع و سهام‌های مختلف در این بازار درآمد دلاری دارند. یکی از مزیت‌های فعالیت و ترید در این بازار این است که به تنها چیزی که نیاز دارید یک سیستم یا گوشی موبایل است. حتی در خانه خودتان می‌توانید به یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیا مشغول شوید.

در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل مرحله به مرحله آموزش ثبت نام در فارکس و نحوه ورود به بازار فارکس را به شما یاد بدهیم و تحلیل و معاملات خود را برای کسب درآمد شروع کنید.

چرا باید از بروکر برای ترید در فارکس استفاده کنیم؟

نقش بروکر یا کارگزار مانند پلی عمل است که شما را به بازار فارکس متصل می‌کند. بروکر، مسیر اتصال شما و ترید در بازارهای جهانی را تا حد امکان ساده و راحت می‌کند. شما برای اینکه بتوانید فعالیت خود را در این بازار را شروع کنید، باید یک حساب بین‌المللی تجاری داشته باشید که بروکر آن را در اختیارتان می‌گذارد.

آموزش ثبت نام در بروکر فارکس

حال باهم مرحله به مرحله ثبت نام در بروکر فارکس و آماده کردن حساب خود برای معامله را پیش می‌بریم.

1- یک بروکر معتبر انتخاب کنید که به ایرانیان ارائه خدمات داشته باشد

کارگزاری‌های معتبری در حوزه فارکس فعال هستند که به تریدرها خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. تنها مسئله‌ای که باید به عنوان یک ایرانی نسبت به آن حساس باشید، اعتبار بروکر و پشتیبانی آن از کاربران ایرانی‌ است تا بتوانید با خیال راحت کار خود را جلو ببرید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیادی از قبیل عدم امکان برداشت پول یا دشواری‌های شارژ حساب مواجه شوید؛ که این باعث می‌شود هرچه رشته‌ کرده‌اید پنبه شود و در این شرایط فرقی ندارد چقدر سود کرده باشید، پول شما بلوکه می‌شود!

اما در میان بروکرهای بین‌المللی، کارگزاران معروف و معتبری مانند دلتا اف ایکس و آلپاری پیدا می‌شوند که هم امکان شارژ حساب به صورت ریالی را برای شما فراهم می‌کنند، هم حساب خود را پس داده‌اند و افراد ایرانی زیادی در آن‌ها فعالیت دارند. پس حتما به این مرحله توجه ویژه‌ای داشته باشید و یک بروکر معتبر پیدا کنید که مجوزهای رسمی بین‌المللی را داشته باشد.

2. وارد وب‌سایت بروکر شوید و دکمه ثبت نام را بزنید

پس از بررسی و انتخاب بروکر، باید وارد صفحه اصلی وب‌سایت آن شوید و به دنبال گزینه ورود یا ثبت نام باشید. برای اینکه کار شما راحت‌تر باشد، ما از تمام این مراحل اسکرین‌شات گرفته‌ایم و قدم به قدم کنارتان هستیم. در مثال زیر که مربوط به ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس است، کافی‌ست در صفحه اصلی آن به آدرس Deltafx.com وارد شوید و روی دکمه سبز رنگ «همین الان شروع کنید» کلیک کنید.

نکته: بروکر انتخابی شما هر بروکری هم که باشد، اکثر مراحل شبیه به هم هستند و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود.

صفحه اصلی سایت بروکر دلتا اف ایکس

3. مشخصات لازم برای افتتاح حساب را وارد کنید

در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود با فرم افتتاح حساب روبه‌رو می‌شوید. دقت کنید اطلاعاتی را در این قسمت وارد ‌می‌کنید متعلق به خودتان است و فقط در دسترس شماست. به طور مثال مطمئن باشید ایمیلی که در این فرم وارد می‌کنید در اختیار کس دیگری جز خودتان نباشد. در این صفحه نام، نام خانوادگی، ایمیل، شماره تلفن خود را انتخاب کنید و یک رمز امن انتخابی نیز برای حسابتان ایجاد کنید و دکمه «register» را بزنید.

صفحه ثبت نام بروکر دلتا اف ایکس

4. ایمیل خود را تایید کنید

بروکرها در این مرحله برای اینکه مطمئن شوند مالک ایمیل شما هستید و به جهت تضمین امنیت اطلاعات، یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می‌کنند. این ایمیل حاوی یک لینک است که با کلیک روی آن مالکیت شما بر ایمیل تایید می‌شود. مطابق شکل زیر، روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

صفحه احراز هویت ایمیل در بروکر دلتا اف ایکس

5. پنل کاربری خود را بررسی کنید

در این مرحله با موفقیت در بروکر ثبت‌نام کردید؛ اکنون یک پنل با امکانات خیلی عالی در اختیار شما قرار گرفته است. که از شما می‌‌خواهیم آن را بررسی کنید و بیشتر با پنل کاربری دلتا اف ایکس آشنا شوید.

در مهم‌ترین قسمت پنل یعنی بخش “حساب‌ها” شما می‌توانید برای خود یک حساب دمو و یا واقعی بسازید و آن را شارژ کنید.

پنل کاربری کارگزاری دلتا اف ایکس

6. دانلود پلتفرم معاملاتی

مراحلی که تا به اینجا طی کردیم مربوط به ثبت‌نام در بروکر و ساختن حساب معاملاتی بود. با این حال برای ثبت نام در فارکس اقدامات دیگری باید انجام دهید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پلتفرم متاتریدر که احتمالا اسمش به گوشتان آشناست بستری است که معاملات در آن انجام می‌شود و باید حسابی که در بروکر ساخته‌اید را به آن متصل کنید. برای دریافت این پلتفرم می‌توانید به دو طریق اقدام کنید.

راه اول: به همان ایمیل احراز هویت که از بروکر دریافت کردید مراجعه کنید. لینک دانلود مستقیم پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ در آن ایمیل برای شما ارسال شده است. کافی‌ست مطابق شکل زیر بر اساس سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید، نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید.

راهنمای دانلود متاتریدر بروکر فارکس دلتااف ایکس

راه دوم: به صفحه اصلی بروکر بروید و کمی اسکرول کنید تا با قسمتی از وب‌سایت که مطابق تصویر زیر است مواجه شوید. در این قسمت نیز می‌توانید برای دانلود پتلفرم معاملاتی مورد نیاز خود اقدام کنید.

نکته مهم در خصوص نحوه ورود به بازار فارکس: پس از دانلود و ورود به پلتفرم معاملاتی با پشتیبانی بروکر خود ارتباط بگیرید و برای اتصال حساب فارکس‌تان از آن‌ها کمک بگیرید. آن‌ها اطلاعات لازم یعنی نام کاربری حساب، مشخصات سرور و پسورد را در اختیارتان قرار می‌دهند. پس از اینکار پلتفرم شما به حسابتان متصل است و می‌توانید ترید را شروع کنید.

دو نکته مهم برای تکمیل آموزش ثبت نام در فارکس

تا اینجای کار به طور کامل نحوه ورود به بازار فارکس را یاد گرفتید و آموزش ثبت نام در بروکر فارکس را نیز تکمیل کردید. حالا آماده‌اید تا معاملات خود را شروع کنید. با این حال دو نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که ضروری است به آن‌ها توجه کنید تا همه جوره برای انجام تریدهای موفق و پرسود آماده باشید. این نکات به شما کمک می‌کند تا بی‌گدار به آب نزنید و به یک تریدر کارکشته تبدیل شوید.

1. بهترین سرمایه‌گذاری در جهان سرمایه‌گذاری روی آموزش است

سرمایه‌گذاری روی آموزش به معنای خرج کردن پول برای دریافت دوره‌های آموزشی نیست. در واقع سرمایه‌‌گذاری وقت شماست که باید آن را صرف یادگیری اصول ترید (تحلیل تکنیکال و فاندامنتال) کنید. اگر منابع خوب و رایگانی مثل دلتا کالج را در اختیار داشته باشید، حتی نیاز به خرج کردن یک ریال هم ندارید و می‌توانید به جدیدترین و پیشرفته‌ترین آموزش‌های دنیای فارکس دسترسی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در معاملات خود به شکل پایدار و مستمر موفق و سودده باشید.

2. حساب خود را به اندازه لازم شارژ کنید

اینکه ناگهان تمام زندگی خود را به حراج بگذارید و پولش را وارد فارکس کنید اشتباه محض است. صرف اینکه آموزش ثبت نام در فارکس را دیده‌اید و حالا می‌توانید سرمایه خود را به یک حساب بین‌المللی وارد کرده و ترید را شروع کنید، به معنای این نیست که هرچه پول دارید را باید وارد این بازار کنید. به توصیه حرفه‌ای‌ترین کارشناسان دنیای فارکس، برای شروع بهتر است بعد از یادگیری و تمرین تحلیل‌های خود در حساب آزمایشی؛ مبلغی را وارد بازار کنید که ریسک از دست دادن آن را به جان بخرید و جنبه مالی زندگی روزمره‌تان نیز به خطر نمی‌افتد.

حرف آخر: از کیفیت امکانات و خدمات بروکر فارکس مطمئن شوید

مهم‌ترین نکته در ورود به این بازار، انتخاب بروکر و افتتاح حساب در آن است. که باهم انجامش دادیم و مراحلش را یاد گرفتیم. حتما دقت کنید که بروکر انتخابی شما از نظر امکانات و خدمات جامع باشد و کیفیت خوبی را ارائه دهد. برای مثال حتما چک کنید که تنوع نمادهای معاملاتی آن خوب باشد تا در انجام معامله آزادی عمل بالایی داشته باشید و در کل تجربه روان و جذابی را از ترید در فارکس برای شما به ارمغان بیاورد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟