وانت‌ ها و تاکسی های اینترنتی به صورت رایگان دوگانه سوز می شود

تمامی تاکسی‌ها، وانت‌بارها و حتی تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند به‌ صورت رایگان خودروهای خود را به سیستم دوگانه‌سوز مجهز کنند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از پرشین خودرو، دولت و وزارت نفت سعی دارند تا از طریق دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت را افزایش دهند.

براساس تخمین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ،دوگانه‌سوز کردن خودروها موجب شده است تا ماهانه ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در برخی استان ها از جمله البرز صرفه‌جویی شود.

و حالا براساس طرحی که شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرده است، تمامی تاکسی‌ها، وانت‌بارها و حتی تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند به‌ صورت رایگان خودروهای خود را به سیستم دوگانه‌سوز مجهز کنند.

متقاضیان چگونه می توانند از طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروها استفاده کنند؟

بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، همزمان با اجرای این طرح، رانندگان خودروهای عمومی در استان‌های دیگر نیز می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

تمامی رانندگان خودروهای عمومی (انواع تاکسی و وانت بار) برای شرکت در این طرح می توانند به آدرس سامانه gcr.niopdc.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. البته اولویت گازسوز کردن با خودروهایی است که زودتر در سامانه مورد نظر با ثبت کد ملی و شماره موبایل نوبت‌گیری کنند.

همچنین شرکت کنندگان در طرح دوگانه‌سوز کردن خودرو می توانند از کمک هزینه ای که توسط دولت ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

در این طرح متقاضیان پس از مراجعه و دو گانه سوز شدن خودروهای مورد نظر، سهمیه بنزین ماهانه کارت سوخت خودرو آن ها نصف می‌شود. همچنین گفته می شود در صورتی که متقاضیان به مراکز مجاز دوگانه‌سوز کردن خودروها مراجعه کنند و تمامی هزینه این عملیات را پرداخت کنند، تغییری در سهمیه بنزین خودرو آنها رخ نخواهد داد.

در حال حاضر هزینه گازسوز کردن خودروها با توجه به نوع خودرو و تجهیزات استفاده شده، بین ۴ تا ۸ میلیون تومان است بنابراین دولت شرایط و تسهیلاتی برای تشویق مردم به دوگانه‌سوز کردن خودروها در نظر گرفته است ضمن اینکه با توجه به اختلاف قیمت میان گاز طبیعی و بنزین، این هزینه به‌ تدریج جبران خواهد شد.

کد خبر 145227
اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟