مروری بر مهم‌ترین خدمات دیجیتالی «بانک دی»

آیا با مهمترین خدمات دیجیتالی بانک دی مثل دی نت، دی جت، کارت هدیه مجازی و … آشنایی دارید؟

به گزارش ریسک نیوز ،توسعه خدمات غیرحضوری بانکداری طی سال‌های اخیر روند روبه‌رشدی داشته است به‌طوری‌که امروزه بخش قابل‌توجهی از خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری، در زمان کوتاهی از طریق کانال‌های دیجیتالی قابل ارائه است. عدم‌نیاز به حضور در شعبه طی ساعات اداری، کاهش حجم کاری شعب بانک، توسعه فراگیری مالی و تسهیل فرایند دریافت خدمات بانکی از مزایای قابل‌توجه بانکداری دیجیتال است.

در این روند «بانک دی» نیز همراستا با پیشرفت‌های حوزه دیجیتال، خدمات غیرحضوری متنوعی را به مشتریان ارائه می‌دهد که نیاز مشتری به مراجعه حضوری شعب را به‌حداقل ممکن می‌رساند و موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه خواهد شد.

خدمات دیجیتالی «بانک دی»

ما در ادامه مهمترین خدمات دیجیتالی بانک دی را معرفی می‌کنیم:

«دی نت»؛ شعبه همیشه باز «بانک دی»

سامانه «دی نت» یا اینترنت بانک دی فضای امن برای ارائه خدمات بانکی را در تمام ساعات شبانه‌روز فراهم آورده‌است. انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن همراه اعتباری، شخصی‌سازی و چینش خدمات پرکاربرد، بررسی و افتتاح سپرده‌ها، تسهیلات، خدمات کارت و چک، تماس‌ها و تاریخچه‌ عملیات از جمله این خدمات هستند.

برای استفاده از این خدمات کافی است با مراجعه به یکی از شعب بانک دی یا از طریق ثبت‌نام در دی نت، نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

«دی جت»؛ بانکی در جیب شما

«دی جت» همراه بانک دی است که قابلیت‌ نصب روی دستگاه‌‌های دارای سیستم عامل اندروید و IOS از طریق سایت بانک دی را دارد.

پرداخت قبوض، شارژ مستقیم تلفن همراه، سرویس پرداخت، پرداخت اقساط بانک دی، محاسبه شبا و افتتاح حساب از جمله خدماتی است که پس از اجرای برنامه و صرفا با در اختیارداشتن یکی از کارت‌های شتاب انجام می‌شود. البته برای خدماتی مانند انتقال وجه، مدیریت سپرده‌ها، تسهیلات، کارت‌ها، چک، پرونده اعتباری، افتتاح حساب، پیام‌های بانک، تماس‌ها، کارپوشه، در خواست صدور کارت و تسهیلات لازم است پس از نصب و اجرای دی جت، ثبت‌نام کامل شود و از طریق رمز عبور و نام کاربری به آن دسترسی پیدا کرد.

خدمات بانکداری باز؛ بستر بهره‌گیری اپلیکیشن‌ها از سرویس‌های بانک

بانکداری باز یا فرابوم اکوسیستمی برای پیشبرد نوآوری و خلاقیت در صنعت بانکداری است. بانک دی برای پاسخگویی به نیازمندی‌ها و مدل‌های جدید کسب‌وکار، آماده ارائه سرویس‌های متنوع بانکی به اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارهای تحت‌وب و سامانه‌های نرم‌افزاری شرکت‌ها و مشتریان حقوقی است.

با اتصال بانک دی به سامانه فرابوم امکان ارائه سرویس‌های بانکی به اپلیکیشن‌ها و شرکت‌های ثالث فراهم شده‌‌. در همین راستا در حال‌حاضر بیش از 50 اپلیکیشن به این نحو از سرویس‌های بانک دی استفاده می‌کنند.

بانک دی از طریق سامانه برداشت مستقیم (پیمان) شرایطی برای مشتریان حقوقی فراهم آورده تا مجوز برداشت از سپرده تا سقف مشخصی را به شرکت‌های دیگر واگذار کنند. سامانه پیمان در فاز نخست به سامانه پرداخت خودکارعوارض بزرگراه‌ها متصل شد.

«تلفن بانک»، سامانه‌ای بدون نیاز به اینترنت

«تلفن بانک» سامانه‌ای برای دسترسی به خدمات از طریق تلفن ثابت یا همراه است. این سامانه خدماتی نظیر استعلام موجودی، پرداخت قبوض، سرویس‌های پرداخت، مدیریت سپرده، مدیریت چک، تسهیلات و کارت و خدمات عمومی مانند نرخ ارز و … را از طریق شماره‌گیری 2726(021) ارائه می‌دهد.

دریافت «شبا» فقط با یک کلیک

این روزها برای دریافت شماره شبا نیازی به مراجعه به شعب بانک نیست. از طریق تلفن بانک دی می‌توان با شماره سپرده / نام کاربری/ شماره مشتری و رمز تلفن بانک شماره شبا را دریافت کرد. با یک کلیک و واردکردن شماره حساب روی سایت بانک دی نیز می‌توان شماره شبا را دریافت کرد. البته فرایند معکوس دریافت شماره حساب از شماره شبا نیز روی سایت وجود دارد.

از محاسبه اقساط تا استعلام چک

علاوه بر محاسبه شماره شبا در سایت بانک دی، محاسبه اقساط، استعلام چک، قرارداد تسهیلاتی نیز برای کاربران در دسترس است و کاربران با وارد کردن مبلغ تسهیلات، تعداد اقساط و درصد سود تسهیلات می توانند از میزان هر قسط و مبلغ سود محاسبه شده برای تسهیلات مطلع شوند. بر اساس اقلام اطلاعاتی، چک را استعلام کننند و قرارداهای تسهیلاتی را با وارد کردن کد ملی و موبایل مشاهده کنند.

انواع کارت بانک دی 

امروزه خدمات کارت جزء بدیهی‌ترین خدمات بانک‌هاست. بانک دی نیز مستثنی نبوده و کارت نقدی، کارت اعتباری، کارت هدیه، بن‌‌‌کارت و کارت ریالی برای مشتریان حقوقی از مهم‌ترین کارت‌های بانک دی است.

کارت واریز مجازی

کارت واریز مجازی صرفا جهت واریز وجوه به سپرده اشخاص حقوقی طراحی شده و مهم‌‌ترین کاربرد آن، جمع‌آوری وجوه مربوط به کمک‌های مردمی است.

سیگما کارت

سیگما کارت محصول دیگری است که امکان صدور یک یا چند کارت را روی یک سپرده فراهم می‌نماید. مدیریت میزان خرج‌‌کرد افراد خانواده و تنخواه‌گردانی با مبالغ خرد مواردی از کاربرد‌های این محصول است.

کارت هدیه مجازی

کارت هدیه مجازی محصول نوین بانک دی است. دارندگان حساب بانک دی می‌توانند از طریق دی‌نت اقدام به درخواست کارت هدیه مجازی تا سقف دو میلیون تومان کنند. امکان صدور آنی برای فرد موردنظر در هر نقطه از کشور، رفع نگرانی از سرقت یا گم‌شدن کارت و قابلیت تراکنش‌های غیرحضوری و خریدهای اینترنتی ویژگی‌های این محصول است.

بلیت امنیتی؛ راهکار مطمئن جلوگیری از برداشت غیرمجاز

برداشت‌‌های غیرمجاز از حساب مشتریان با ارسال پیامک، ایمیل و… یکی از چالش‌های خدمات بانکداری اینترنتی است. بانک دی برای جلوگیری از این مشکل، سرویس «بلیت امنیتی»‌را در سامانه‌های دی‌نت و دی‌جت فعال کرده‌است. تنها با واردکردن کد تحت‌‌عنوان بلیت امنیتی در صفحه انتقال وجه/ پرداخت قبض/ خرید شارژ امکان انتقال وجه میسر خواهدبود. البته انتقال وجه بین سپرده‌های شخص نیازی به بلیت امنیتی ندارد.

ماشین‌های بانکی بانک دی

ماشین‌‌های بانکی توانسته بخش مهمی از خدمات نیروی انسانی را انجام داده و از طرفی نیاز به مراجعه حضوری برای مشتریان را به‌طرز چشمگیری کاهش دهد.

کش لس و خدمات متنوع

ثبت حواله‌‌های پایا و ساتنا، انواع انتقال وجه، پرداخت وجوه خیریه، فعال‌سازی رمز پویا، مسدودکردن کارت، خرید شارژ و پرداخت قبوض، مشاهده تسهیلات و پرداخت قسط، بازیابی سه شارژ آخر، سایر خدمات غیرنقدی مبتنی بر کارت و پرداخت وجوه دولتی با شماره کارت و شناسه 30 کارکتری خدمات ارائه‌شده در دستگاه Cashless (کش لس) است.

صدور کارت هدیه در کیوسک‌های شبانه‌روزی

در کیوسک  شبانه روزی،  علاوه بر ارائه کلیه خدمات قابل ارائه، امکان صدور کارت هدیه در هر ساعت شبانه‌روز محقق شده‌است.

از ATM تا CRS

شناخته‌شده‌ترین ماشین بانکی، دستگاه خودپرداز(ATM) ، برداشت وجه و خدمات نقدی مبتنی بر کارت را ارائه می‌دهد همچنین  از طریق دستگاه خودپرداز-خوددریافت(CRS)، امکان واریز آنی وجوه نقد به حساب وجود دارد.

سایت بانک دی:

https://day24.ir/

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟