کارنامه قیمت سهام بزرگان بیمه در سال 1402

بیشتر شرکت های بزرگ بیمه توانسته اند در مجموع بازدهی مثبتی در سال 1402 از خود بر جای گذارند که شرکت هایی نظیر بیمه البرز، ملت و پارسیان در این دسته اند. در سوی مقابل تعدادی از شرکت ها نیز روندی نزولی را سپری کرده اند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از نشریه بیمه داری نوین، در این گزارش برآنیم تا روند قیمتی سهام هر شرکت در سال 1402 را به صورت مجزا بررسی کنیم. از آنجا که ممکن است،قیمت سهام شرکت ها با اقداماتی همچون تقسیم سود و افزایش سرمایه تعدیل شود علاوه و بر قیمت پایانی تابلو در هر روز قیمت تعدیل شده بر اساس اقدامات شرکتی نیز منعکس شده است.

با توجه به تعدد شرکت ها سعی شده است شرکت ها بر اساس اندازه بازار از بزرگ به کوچک مرتب شوند. در این گزارش به بررسی شرکت های بزرگ بیمه ای (شرکت هایی که در پایان اسفند ماه سال 1402 ارزش بازار بیش از 2 هزار میلیارد تومان داشته اند) پرداخته می شود.

بررسی های اجمالی نشان می دهد اغلب شرکت های بزرگ بیمه در سال 1402 اقدام به افزایش سرمایه نموده اند که این موضوع باعث تفاوت قیمت تعدیل شده و با قیمت تابلوی آن ها شده است. همچنین، بیشتر شرکت های بزرگ بیمه توانسته اند در مجموع بازدهی مثبتی در سال 1402 از خود بر جای گذارند که شرکت هایی نظیر بیمه البرز، ملت و پارسیان در این دسته اند. در سوی مقابل تعدادی از شرکت ها نیز روندی نزولی را سپری کرده اند که شرکت های بیمه پاسارگاد و رازی در این گروه قرار می گیرند. در این بین روند نزولی قیمت بیمه پاسارگاد قابل توجه بوده و موجب تاثیرگذاری بر شاخص صنعت نیز شده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟