پنل بازیگری موثر در زمین بیمه های زندگی با تاکید بر شبکه فروش با حضور مهدی نوروزی مدیرعامل بیمه خاورمیانه، الهام فراهانی موسس و عضو انجمن هوش مصنوعی ایران، اکبر غریب نواز کارشناس ارشد مدیریت کوچینگ و با دبیری شیما آرا معاون فنی بیمه های زندگی بیمه سامان برگزار شد.
به گزارش ریسک نیوز، مهدی نوروزی مدیرعامل بیمه خاورمیانه در پنل سخنکده متن گفت: بیش از ۱۸ هزار نماینده و بازاریاب در بیمه خاورمیانه جذب کردیم در این راستا داشبوردهای نظارتی را برای رصد شبکه فروش ایجاد کردیم، شبکه فروش در حوزه زندگی دائما در حال ریزش و رویش هستند.
شیما ارا معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان نیز در این رویداد عنوان کرد: بیمه زندگی فروختنی است نه خریدنی و این نشان دهنده ضرورت پیاده سازی علم جدید بازاریابی است.
الهام فراهانی، موسس و عضو هیات مدیره انجمن هوش مصنوعی ایران در ادامه این پنل گفت: بحث BI با AI اشتباه گرفته می شود، ما داده کاوی را هوش مصنوعی نمی دانیم، کاربرد هوش مصنوعی این است که آیا به فردی بیمه بفروشیم یا نفروشیم، چه نوعی از بیمه را به مشتری بدهیم و بهینه ترین پیشنهاد به بیمهگذار چیست. دیگری بحث چت بات ها است بعنی قوانین و مقررات خاص و عام را به چت بات ها آموزش دهیم تا به جای اینکه افراد به کاربران جواب دهند بات ها پاسخگو باشند.
در ادامه اکبر غریب نواز کارشناس ارشد مدیریت کوچینگ در پنل سخنکده متن در خصوص اصول و روش های کوچینگ در بیمه های عمر می گوید: آگاهی مشتری از فروش بیمه نامه مهم تر است. استراتژی بلند مدت فروش، صرفه و صلاح مشتری است حتی اگر منجر به خرید نشود. فروش به هر قیمتی در بلند مدت جواب نمی دهد.
مهدی نوروزی مدیر عامل بیمه خاورمیانه در دور دوم این پنل گفت: بر مبنای ابزارهایی مانند کوچینگ باید بر نحوه جذب و نگهداشت نماینده و شبکه فروش تمرکز کنیم. باید ابزارهای جدید هوش مصنوعی را در اختیار شبکه فروش قرار دهیم.
الهام فراهانی نیز در ادامه عنوان کرد: باید چت بات هایی داشته باشیم که روی فرآیند تحلیل رفتار و احساسات مشتری کار کنیم و همان لحظه بات متوجه شود که مشتری چه می خواهد آیا مشتری از رفتار شرکت بیمه عصبانی است، ناراحت است، حس درونی منفی دارد؟ و …
این پروژه در شرکت های بزرگ در حال پیاده سازی است. در واقع طراحی بات هایی که هدفش فقط فروش نیست بلکه آگاهی مشتری است باید در صنعت بیمه پیاده شود به عبارتی ابزارهای کوچینگ مجهز به هوش مصنوعی.
مهدی نوروزی مدیرعامل بیمه خاورمیانه در پنل سخنکده متن نسبت بر برخی تغییرات در پیش نویس آیین نامه ۶۸ ابراز نگرانی کرد و گفت: گاهی تغییرات آیین نامه ها انقدر نگران کننده است که ما ترجیح می دهیم بازنگری صورت نگیرد. پیش نویس آیین نامه ۶۸ در حال نهایی شدن است،که برخی تغییرات آن می تواند نگران کننده باشد.
ابزارهای واریز و برداشت از اندوخته بسیار اثر بخش است و گویا قرار است در آیین نامه جدید محدودیت هایی ایجاد شود که این محدودیت ها می تواند اثرات منفی داشته باشد.
شیما آرا معاونت فنی بیمه های زندگی بیمه سامان پیشنهاد داد: از بیمه مرکزی و شرکت های می خواهیم که با انجمن هوش مصنوعی ارتباط بگیرد و از ظرفیت های آن استفاده کنند.
الهام فراهانی عضو هیات مدیره انجمن هوش مصنوعی: میز بیمه در انجمن هوش مصنوعی خالی است و تقاضا داریم شرکتهای بیمه با سازمان هوش مصنوعی متصل شوند و از بیمه مرکزی هم می خواهیم با انجمن هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند.
دیدگاه شما چیست؟