بیمه گری بدون داده کار عبثی است

مجید بنویدی، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی آوای پارس در رویداد حاکمیت داده و هوش مصنوعی در بیمه های اتکایی نمایی از ضرورت حاکمیت داده در بیمه‌گری را به تصویر کشاند.

نسخه صوتی

به گزارش ریسک نیوز، مجید بنویدی مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی آوای پارس در رویداد حاکمیت داده و هوش مصنوعی در بیمه‌گری اتکایی در سخنکده متن: در بازار سال 1402، 56 همت بابت اتکایی در قالب اختیاری و اجباری واگذار شده است.

داده هایی که بیمه گران اتکایی برای محاسبات ریسک استفاده می کنند از شرکتهای مستقیم است و بیمه‌گر اتکایی این داده ها را پالایش می کند در این راستا دیتاها بسیار ارزشمند است.

دیتاها باید به خوبی طبقه بندی و پالایش شود و گزارش های متنوعی که می تواند تصویر مناسبی از ریسک ارایه دهد، استخراج شود.

مزیت نسبی بیمه گران اتکایی دنیا داده ها و اطلاعات است به همین دلیل اکثر بیمه‌گران اتکایی، بیمه‌گران قدیمی دنیا و دیتاهای انها را دنبال می کنند و حتی منجر به استخراج نرخ نهایی می شود.

تا زمان رسیدن به استفاده مطلوب از هوش مصنوعی فاصله داریم اما آنالیز و محاسبه دیتا با ابزار هوش مصنوهی اجتناب ناپذیر است اما نقش کارشناسان بیمه کمرنگ نخواهد شد.

پلتفرم B3Iتوسط چند بیمه‌گر بزرگ دنیا ایجاد شد اما در نهایت این پلتفرم چندان موفق نشد و هدف نهایی تامین نشد شاید به دلیل اینکه بازار بیمه اتکایی وابسته به کارگزاری و دلالی اتکایی است، ممکن است منافع کارگزاران دنیا به سمت این پلتفرم نرفته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟