سخنکده متن برگزار می کند؛

آسیب شناسی تایید صلاحیت حرفه‌ای در صنعت بیمه / نمره منفی زیر ذره بین

رویداد “تایید صلاحیت حرفه‌ای در صنعت بیمه، آسیب شناسی چارچوب ها” با نگاه به آیین‌نامه 90 و مکمل آن و بررسی عملکرد «کمیته ارزیابی عملکرد مشاغل کلیدی صنعت بیمه» در سخنکده متن سه شنبه 28 مرداد ماه 1404 برگزار می شود.

به گزارش ریسک نیوز، رویداد “تایید صلاحیت حرفه‌ای در صنعت بیمه، آسیب شناسی چارچوب ها و عملکرد”  با نگاه به آیین‌نامه 90 و مکمل آن و با تاکید بر ضوابط و عملکرد «کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه» سه شنبه 28 مردادماه از ساعت 13 تا 18 در سخنکده متن برگزار می شود.

 

دبیر رویداد:
یونس مظلومی، عضو شورای عالی بیمه و مدیرعامل کارت سبز
محورها: ​تشریح کلیات رویداد​
– معرفی عنوان کامل رویداد و اهمیت آن در شرایط فعلی صنعت بیمه
-بیان چرایی تمرکز بر نگهداری و تمدید صلاحیت حرفه‌ای در ایران
– چارچوب های عمل کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه​

پنل اول
آیین‌نامه 90و مكملهایش صلاحیت حرفه‌ای كاركنان كلیدی و عملیاتی مؤسسات بیمه

​هدف پنل: توضیح دقیق دامنه و مفاهیم کلیدی آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت حرفه‌ای كاركنان كلیدی و عملیاتی مؤسسات و آیین نامه 90 و مکمل های آن

محورها

تعریف Fitness and Propriety و نقش آن در صلاحیت کارکنان کلیدی و اجرایی
– ارزیابی اولیه صلاحیت و فرایندهای تمدید/بازنگری صلاحیت
– ارتباط آیین نامه 90 با CPD، اخلاق حرفه‌ای و تعارض منافع ، نقش نهاد نظارتی، گزارش‌دهی و ممیزی در اجرا
-مرور چارچوب و عملکرد «کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه»

پنل دوم
حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک با تمرکز بر ORSA و تعادل پاداش و تعاملات حرفه‌ای​

هدف پنل: بررسی اینکه چگونه حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک به بهبود ORSA، تعادل پاداش و کاهش تعارض منافع کمک می‌کند

محورها:

– نقش هیئت‌مدیره در( ORSA (Own Risk and Solvency Assessment از منظر فرایند بررسی جامع ریسک‌های شرکت در ارتباط صلاحیت حرفه ای افراد کلیدی و CPD Continuing Professional Development)) توسعه حرفه ای پیوسته افراد
– تفصیل سازوکارهای مدیریت تعارض منافع و گزارش‌دهی به ناظر
– سیاست‌های پاداش (و تنبیه ) و ارتباط آن با رفتار حرفه‌ای و نتیجه کسب‌وکار
– چارچوب‌های KPI ( Key Performance Indicator شاخص های کلیدی عملکرد)حاکمیت و نحوه گزارش به ناظر
– نقش فناوری‌های دیجیتال در رصد و بهبود قابلیت پاسخگویی و مسیرهای استمرار صلاحیت حرفه ای

پنل سوم
بررسی تاریخچه، عملکرد و آینده ” کمیته ارزیابی عملکرد مدیران کلیدی صنعت بیمه” و انطباق با تجربه های دنیا
ارائه یک نقشه راه بهبود صلاحیت حرفه ای در صنعت بیمه

 

​هدف پنل: ارائه یک نقشه راه بهبود چارچوب های ارزیابی عملکرد مدیران کلیدی

محورها:
– بررسی تاریخچه، مبانی و تدوین آیین نامه اجرایی صلاحیت حرفه ای مدیر ان کلیدی صنعت بیمه
– بررسی فرایند و نحوه اجرای این آیین‌نامه احراز صلاحیت حرفه ای صنعت بیمه
-مقایسه تجربه های دنیا و ایران و ارائه یک نقشه راه برای آینده​

 

دیدگاه شما چیست؟